۱۴۰۱ تیر ۳۱, جمعه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (خ) خودگردانی اقتصادی

Planung und Leitung der Volkswirtschaft 29 - Kredit und Zins im System der Eigenerwirtschaftung der Industrie  - Einige Probleme der Gestaltung des Kredits

هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین 

 

۱

·    خودگردانی اقتصادی، وسیله ای برای بازتولید وسعت یافته است.

 

۲

·    خودگردانی اقتصادی به برآورده سازی خود مسئولانه حوایج مربوط به وسایل (برای سرمایه گذاری  و ارتقای سطح جریان وسایل) از سود و استهلاک در کارخانجات و کومبینات های خلقی اطلاق می شود.

 

۳

·    خودگردانی اقتصادی در برگیرنده محاسبه وسایل مادی و مالی لازم  برای انجام وظایف تعیین شده در پلان بندی و برای سازماندهی مستقلانه خودگردانی آن وظایف و تضمین حراست مادی از آنها ست.

 

۴

·    خودگردانی اقتصادی برای بازتولید به طرز فشرده وسعت یافته به مثابه منبع تعیین کننده ای برای توسعه اقتصادی و جامعتی فراتر کارخانجات، کومبینات ها و غیره به خدمت گرفته می شود.

 

۵

·    خودگردانی اقتصادی به افزایش مسئولیت مدیران و رؤسای کومبینات ها و غیره در جهت استفاده مؤثر از وسایل و امکانات مربوط به خودگردانی منجر می شود.

 

۶

·    خودگردانی اقتصادی قبل از همه به عنوان ابزار پلان بندی مورد استفاده قرار می گیرد، تا فشرده سازی تولید جامعتی  به ویژه با راسیونالیزاسیون (اوتوماتیزاسیون) سوسیالیستی میسر شود.

 

۷

·    آماج خودگردانی اقتصادی ارتقای استفاده از سرمایه گذاری ها به ویژه با کاربست وسایل و امکانات برای بهبود و تکمیل صندوق اصلی موجود است.

 

۸

·    خودگردانی اقتصادی به تقویت محاسبه اقتصادی در کارخانجات و کومبینات ها و به تأمین مادی  و به عالی ترین طرز استفاده اقتصادی ـ ملی از مقاصد مربوط به سرمایه گذاری منجر می شود.

 

۹

·    استفاده مؤثر از خودگردانی اقتصادی به پیشبرد ابتکارات زحمتکشان منجر می شود و در شرایط  و وظایف مسابقه سوسیالیستی انعکاس می یابد.

 

۱۰

·    با خودگردانی اقتصادی، تغییراتی در متدهای تأمین مالی در رابطه اند.

 

۱۱

·    به عنوان مثال، بودجه دولتی، سود کمتری دریافت می کند و مبلغ کمتری برای سرمایه گذاری می پردازد.

 

۱۲

·    سرمایه گذاری هایی که کارخانجات و کومبینات ها از وسایل و کیسه خود انجام می دهند، در پلان سرمایه گذاری و در بیلان مالی دولت وجود دارند.   

 

۱۳

·    در این صورت، وام برای سرمایه گذاری بسط داده می شود. 

 

۱۴

·    با تقویت تأمین وام برای سرمایه گذاری، مسئولیت بانک ها افزایش می یابد.

 

۱۵

·    بانک ها فقط در صورتی مجاز به دادن وامند که شرایط قانونی در کارخانجات مربوطه رعایت شوند و فواید اقدامات به عمل آمده در زمینه سرمایه گذاری اثبات شوند.

 

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر