۱
ﺗﻮ ﺍﮔﺮ ﺩﻭﺳﺖ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯽ ﻣﺮﺍ ﺍﻫﻠﯽ ﮐﻦ
دیلکارنگی مؤلف خرافه آیین دوستیابی
وای اگر دیل کارنگی ـ دیگر علامه امپریالیسم ـ این راه دوست یابی سنت اگزوپری و آخوند حزب اللهی را بشنود.
با اهلی کردن کسی که نمی توان او را به درجه دوست ارتقا داد.
با اهلی کردن کسی فقط می توان او را برده و غلام و نوچه و نوکر و کلفت و کنیز و وابسته خود ساخت و نه دوست خود.
پیش شرط تشکیل رابطه دوستی میان کسانی،
برابری بی چون و چرای آنها ست
و
نه رابطه واره یکسویه ی وابستگی.
دو نفر بر اساس منافع مشترک با هم دوست می شوند و با پیدایش اختلاف منافع چه بسا حتی دشمن می گردند.
مراجعه کنید
به
شعر کسرایی تحت عنوان «نان به یک نرخ نمی ماند در این بازار»
۲
ﺗﻮ ﺍﮔﺮ ﺩﻭﺳﺖ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯽ ﻣﺮﺍ ﺍﻫﻠﯽ ﮐﻦ
دیل کارنگی راه حل بهتری دارد
که
آخوند های عیران هم ازبر کرده اند و هم بدان جامه عمل پوشانده اند.
به همین دلیل اخوندها به تعداد ستارگان آسمان،
دوست دارند
که برای شان شلاق می زنند، ترور می کنند، تهدید می کنند، سر می برند و اعدام می کنند.
ترفند دوست یابی دیل کارنگی این است که قبل از همه
نام نامزد دوستی را بیاموزی و او را مثلا آقای مارمولک صدا بزنی.
۳
ﺗﻮ ﺍﮔﺮ ﺩﻭﺳﺖ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯽ ﻣﺮﺍ ﺍﻫﻠﯽ ﮐﻦ
دلیل دشواری دوست یابی
نه عدم عرضه آن در بازار سرمایه داری
و
نه عجز آدم ها از اهلی کردن یکدیگر،
بلکه این است که رابطه دوستی میان انسان ها در روند همکاری
ـ چه همکاری فکری و نظری و چه همکاری مادی و عملی ـ
و
بر شالوده برابری آنها
می تواند تشکیل یابد.
دلیل بی دوست ماندن آدم ها،
«فقدان مغازه برای خرید و فروش دوست» نیست.
بورژوازی واپسین
برای همه چیز از ناخن دست و پا تا موی سر و مژه چشم،
از چشم و ابرو تا لب و دندان،
مغازه باز کرده است.
بورژوازی واپسین
همه چیز را کالا واره ساخته است.
از صدا تا آخ و اوخ را
از نگاه تا چشم شوخ را
خیل بیشماری از دختران، زنان و جوانان،
کارشان نشستن در شرکت های مربوطه برای عرضه این چیزها و چیزهای شرم انگیز و به مراتب بدتر از این چیزها ست.
حتی فوندامنتالیسم سنی و شیعه (فوندامنتالیسم عیران و عرعرستان)
در خطه دولت اسلامی داعش و مرقد مطهر امام رضا و غیره
به داوطلبان جهاد و زوار،
سکس از هر نوع عرضه می کنند
سخنان اخیر همسر اردوغان را باید در همین رابطه درک کرد و توضیح داد:
الف
دختران نوجوان باکره از عرعرستان داوطلبانه به سوریه و مناطق تروریستی ـ فوندامنتالیستی دیگر می روند تا دهها نفر از جهادی ها را از نعمت سکس سیراب سازند.
ب
جمهوری ارتجاع فئودالی ـ فوندامنتالیستی ـ روحانی
حتی برای دختران باکره مملکت امام «ضمان»،
«مغازه» رسمی باز کرده و تعیین قیمت کرده است.
پیش شرط دیگر تشکیل رابطه دوستی میان آدم ها،
آدمیت آنها ست.
به همین دلیل،
دلیل «بی دوست ماندن آدم ها»، سلب آدمیت از آدم ها ست.
وقتی «آدم ها» از فرق سر تا نوک پا، کالا واره شده باشند،
عملا آدمیت زدائی شده اند.
«آدم» آدمیت زدائی شده،
نه، می تواند و نه، می خواهد که دوست کسی باشد
و
نه، کسی می تواند و می خواهد که با او رابطه دوستی برقرار کند.
سؤال این است که «آدم» آدمیت زدائی شده چه نام دارد؟
به عبارت علمی تر،
جایگاه اجتماعی «آدم» آدمیت زدائی شده
چیست؟
۳
ﺗﻮ ﺍﮔﺮ ﺩﻭﺳﺖ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯽ ﻣﺮﺍ ﺍﻫﻠﯽ ﮐﻦ
از همین جفنگجمله علامه امپریالیسم و آخوند حزب اللهی،
هم ایرئالیسم او عربده می کشد و هم ایراسیونالیسم او:
هیچ حشره و حیوانی به کسی نمی گوید:
«مرا اهلی کن.»
این جفنگجمله ی علامه امپریالیسم و آخوند فوندامنتالیسم،
توهین به شعور غریزی ـ ژنه تیکی حشرات و حیوانات است،
چه رسد به انسان به مثابه اشرف خردگرا و خردمند موجودات.
۴
ﺗﻮ ﺍﮔﺮ ﺩﻭﺳﺖ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯽ ﻣﺮﺍ ﺍﻫﻠﯽ ﮐﻦ
علامه امپریالیسم روند و روال اهلی کردن حیوانات را حتی نمی داند
و یا می داند و پرده پوشی می کند.
معلوم نیست که این حیوان زندگی اش را در امریکا چگونه تلف کرده
که از روند و روال اهلی کردن حیوانات حتی بی خبر است.
چون بندرت می توان فیلم امریکائی در آن زمان دید
که اهلی کردن اسب ها به عنوان هنر بزرگ بزرگمردان تگزاس
محسوب نشود.
کدام اسبی می آید و به بزرگمردی چون رونالد ریگان می گوید:
« بیا و مرا اهلی کن»؟
سؤال این است که چرا ایده ئولوژی طبقه حاکمه امپریالیستی و فوندامنتالیسم فئودالیستی
به تبلیغ این ایده ایرئالیستی ـ ایراسیونالیستی و این استیل ذلت بار زیست وارونه روی آورده است؟
۵
ﺗﻮ ﺍﮔﺮ ﺩﻭﺳﺖ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯽ ﻣﺮﺍ ﺍﻫﻠﯽ ﮐﻦ
آنچه که علامه امپریالیسم (بورژوازی واپسین) و اخوند فوندامنتالیسم از زبان روباه به شازده و رضا می گوید، تازگی ندارد.
ما در ایده ئولوژی دیگر طبقات اجتماعی واپسین از برده داری واپسین تا فئودالیسم واپسین، شاهد تبلیغ همین ایده ی ایرئالیستی ـ ایراسیونالیستی و این استیل ذلت بار زیست وارونه هستیم.
بخش اعظم دیوان های شعر اکثریت قریب به اتفاق شعرای ایران از دیرباز عرصه تبلیغ همین ایده و استیل زیست است.
مراجعه کنید
به
تحلیل مقوله عشق در اشعار و آثار سعدی و حافظ و شاملو و شهریار و غیره
در تارنمای دایرة المعارف روشنگری
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر