جمعبندی
از
مسعود بهبودی
صادق دهاتی
و
نه
صادق هدایت
۱
مأمور ثبت احوال
به هنگام صدور سجل
به سبب نداشتن سواد خواندن و نوشتن
به عوض صادق دهاتی
صادق هدایت
نوشته است.
۲
صادق دهاتی
درک درستی از روند تاریخ بشری ندارد.
۳
ما هنوز نمی دانیم
که
فرماسیون اقتصادی ایران
به هنگام حمله سپاه اسلام چه بوده است.
۴
ولی می دانیم
که
حضرت محمد
رهبر انقلاب برده داری
بوده است:
۵
با انقلاب حضرت محمد
جامعه بشری از فرماسیون اقتصادی اشتراکی اولیه که در حال تجزیه و تلاشی بود
به
فرماسیون اقتصادی برده داری
گذشته است.
۶
خدای محمد
برده دار آسمانی (معبود = صاحب عبد) است.
۷
انقلاب برده داری
اگرچه روند خونینی بوده
ولی
در اثر آن
جامعه
گامی به پیش برداشته است.
۸
سپاه اسلام در زمان خلفا
سپاه صدور مناسبات تولیدی برده داری و شاید هم بخشا فئودالی بوده است.
۹
صادق دهاتی
خیال می کند که حضرت محمد و خلفا
طرفدار زنده به گور سازی نوزادان دختر بوده اند.
۱۰
اتفاقا برعکس
با
انقلاب برده داری
نیروهای مولده رشد می کنند
و
تهیه مایحتاج حیاتی
تسهیل می شود
و
دیگر نیازی به امحای نوزادان دختر و پیران قوم احساس نمی شود.
۱۱
این پدیده
ضمنا
خاص خاورمیانه نبوده است.
۱۲
اگر صادق دهاتی
فیلم های ژاپنی را دیده بود
متوجه می شد که در انجا هم
پیران خانواده را در سبدی می نهادند و در قله کوه ها به کرکس ها می سپردند.
۱۳
صادق دهاتی
با
نوشین نوشین روان و دیگر توده ای ها محشور بوده است
ولی
رشد فکری نکرده است.
۱۴
حتما
خیال کرده که توده ای = تو ـ دهی
جورج اورول
کثافت محض بوده است.
زباله های او
را
سازمان سیا
خریده و در مقیاس جهانی پخش کرده است
و
اورول را میلیونر کرده است
کثافت محض بوده است.
زباله های او
را
سازمان سیا
خریده و در مقیاس جهانی پخش کرده است
و
اورول را میلیونر کرده است
دلبستگی ها، بستگی ها و وابستگی ها
تکیه گاه پسیکولوژیکی (روانی) اند.
۱
به همین دلیل
استغناء بخش
و
آرامش بخش
اند.
۲
ولی در تحلیل نهایی
سست بنیاد
اند
و
نه
مطمئن و مستحکم.
۳
ولی
بهتر از هیچ اند.
۴
مطمئن و مستحکم
دیالک تیک تکیه گاه و متکی بودن
است:
یعنی تکیه بر خویشتن دادن است.
۵
برای کسب این دیالک تیکیت
خویشتن را باید توسعه داد و تحکیم بخشید تا لیاقت تگیه گاه کسب کند.
۶
تکیه گاه خود
را
را
در آیینه
باید یافت.
۷
البته
مقدم بر آن
یعنی مقدم بر خویشتن
نان در سفره و آب در کوزه
باید باشد.
۸
حوایج حیاتی
همیشه
تعیین کننده اند.
۹
گرسنه و تشنه
نه
دین
دارد
نه
ایمان
و
نه
شرم
و
شخصیت
مراجع مرتجع تقلید
و
تقلید بی شرمانه از اجامر امپریالیسم پلید
۱
سپاه پاسداران عنگلاب اسلامی
سازمان رو سیاه و نامه سیاه است.
۲
اجامر دولتی طویله جماران
نیز
عمدتا
جانی و جلاد
اند
۳
از تمامی سوراخ ـ سنبه های
این لاشخورها
چرک و کثافت و خون
بیرون می زند.
۴
مرگ
بر
سپاه زجر و شکنجه و توبه و تخریب
۵
ننگ
بر
ارتجاع سیاه عهد بوق و عرعر و چماق و چوب و چپق
سابیر هاکا
ماشینها هیچ احساسی ندارند
پیر نمیشوند
شب، کمرشان درد نمیگیرد
در فکر اجارهخانه نیستند
از همه مهمتر
آخر هفته از صاحبکارشان مساعده نمیخواهند
درست مثل
ماشینی که دیروز
جای پدر پیرم را در کارخانه گرفت.
میترسم بعد از مرگ هم کارگر باشم
۱
چه کسی می گوید که ماشین ها پیر نمی شوند؟
۲
پیر شدن
مگر
به معنی کهنه و فرسوده و مستعمل شدن نیست؟
۳
پیرشدن
مگر
به معنی اکسیداسیون اعضای اندام و پیچ و مهره های دستگاه ها نیست؟
۴
ماشین ها چه فرقی با آدم ها و یا حیوانات دارند؟
۵
پشه
چه فرقی
با
هلی کوپتر دارد؟
۶
جایگزینی کارگر با ماشین
که
بد نیست.
این به نفع توده های دهقان و کارگر است.
۷
اکنون خیلی از فونکسیون های کاری سنگین و سمی و خطرناک را
جر ثقیل ها و ربات ها به عهده می گیرند
۸
زنده باد پیشرفت علمی و فنی و فکری و فرهنگی
۹
ایراد در چیست؟
۱۰
ایراد نه در ماشین
بلکه در فرماسیون اقتصادی جامعه است.
۱۱
ایراد در طبقه حاکمه انگل و استثمارگر است که
فرتوت و کهنه شده
ولی
به تعویض تمکین نمی کند و تن در نمی دهد.
۱۲
زنده باد انقلاب
۱۳
زنده باد پرولتاریا
گورکن فرماسیون سرمایه داری
و
معمار کمونیسم
هر که نان از عمل خویش خورد
منت حاتم طائی نبرد
یزوپوس یونانی ،
طنزگو ۶۵۰ ق. م
۱
چوپانان پروردگاران گوسفندانند
۲
اگر دور از چشم گله داران
بره ای کباب کردند
نوش جان شان باد
۳
طنز نویس یونانی
عاجز از تمیز چوپان از گله دار
پرولتر از بورژوا
بوده است
۴
ضمنا
چوپان شناس خوبی
هم
نبوده است.
۵
بعید است که چوپانی بره ای را ذبح و کباب کند
۶
احتمالا میان چوپان بره
رابطه مادر و پدر با بچه
برقرار است.
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر