۱۳۹۲ خرداد ۲۳, پنجشنبه

دیالک تیک استه تیک و تئوریک (1)


جعفر مرزوقی 
(برزین آذرمهر)
با ویرایشی از یاسین

·       محبوب من وطن،
·       دیری است در نماز تو افتاده‌ ام به خاک

·       محراب عشق من،
·       کی آماده ی منی؟

·       در عطر باغ‌های اقاقی
·       به یاد تو،
·       شب در حجاب غصه ی پنهان گریستم

·       بر قله ی بلند
·       آهی کشید ماه٬
·       گل از میان شاخه به عشقم سلام داد
·       برگ از فراز شاخه سر افکند پای خاک

·       در سنگلاخ ‌فصل صعوبت ، که سال ها ست
·       خون است
·       خون،
·       هر چه گیاه است بر زمین

·       خون است،
·       خون،
·       هر چه زمین است بی‌ گیاه

·       با دست های عاشقم
·       در باغ عاطفه،
·       یک شاخه بر درخت تو پیوند می زنم

·       یکباره نور می چکد
·       از شاخه های شب٬

·       در بیشه های خواب
·       رؤیای باغ صبح
·       تصویر می شود

·       آن خواب رفته ماه
·       بر شاخه‌ های جنگل احساس‌های دور
·       تعبیر می شود.

·       محبو‌ب من وطن،
·       با یادت همچنان
·       سیلاب رنج های روان را پذیره ام

·       با تو غم وجود٬
·       رنج وشکنج بود٬
·       هرقدرهم شدید٬
·       آسان کند نمود!

·       هر لحظه،
·       هر کجا
·       می خوانمت که باز بخوانی مرا به نام،
·       می خوانمت که باز بجویی مرا به کام

·       هر چیز،
·       هر صدا
·       تنها به یاد روی تو می آیدم به چشم
·       تنها‌ به یاد نام تو می آیدم به گوش

·       من با وضوی مهر تو بیدار می شوم
·       من در نماز عشق تو هشیار می شوم

·       در چشم‌های تو ست که من شعله می کشم،
·       از آه‌ های تو ست که من غرق آتشم

·       ای مانده در نگاه تو بهت نگاه شب،
·       ای خفته در دهان تو حرف دهان صبح،
·       دیری است در نماز تو افتاده‌ام به خاک

·       محراب آفتاب،
·       کی آماده ی منی؟

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر