۱۴۰۱ خرداد ۳, سه‌شنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (ج) جمهوری آلمان دموکراتیک (۶) (بخش آخر)

 Ein Bild der DDR-Flagge

هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین

 

۴۲

·    سیاست خارجی جمهوری آلمان دموکراتیک به مثابه بخشی از همبود دول سوسیالیستی به مثابه سیاست صلح پیگیر و قاطعانه با منافع خلق ها مطابقت دارد، مبتنی بر احترام بر حقوق خلق ها و خودمختاری و برابرحقوقی دول دیگر است.

 

۴۳

·    سیاست خارجی جمهوری آلمان دموکراتیک در راستای فراهم آوردن مناسب ترین شرایط خارجی برای ساختمان سوسیالیسم و تحکیم همبود دول سوسیالیستی است و همیشه در همبستگی انترناسیونالیستی با خلق هایی است که در راه آزادی خود مبارزه می کنند.

 

۴۴

·    تکیه گاه اصلی سیاست خارجی جمهوری آلمان دموکراتیک را اتحاد برادرانه با اتحاد جماهیر شوروی و دیگر همبودهای سوسیالیستی تشکیل می دهد.

 

۴۵

·    جمهوری آلمان دموکراتیک از ماه سپتامبر سال ۱۹۵۰ عضو شورای کمک های اقتصادی متقابل و از ماه مه سال ۱۹۵۵ عضو پیمان ورشو است.

 

·    مراجعه کنید به پیمان دوستی، همکاری و حمایت متقابل (پیمان ورشو)، سیاست خارجی، شورای کمک های اقتصادی متقابل 

 

۴۶

·    به ویژه دوستی تنگاتنگ با اتحاد جماهیر شوروی شالوده مطمئی برای توسعه اقتصادی و سیاسی جمهوری آلمان دموکراتیک و برای تحقق سیاست خارجی آن است.

 

۴۷

·    جمهوری آلمان دموکراتیک در مرز میان دو سیستم جهانی قرار دارد و با امپریالیسم آلمان غربی مواجه است.

 

۴۸

·    جمهوری آلمان دموکراتیک  بر آن است که تضاد میان جمهوری آلمان دموکراتیک سوسیالیستی و جمهوری المان فدرال امپریالیستی شدت خواهد یافت، روند مرزبندی میان دو دولت آلمان کلیه عرصه های حیات جامعتی را در برخواهد گرفت و هرچه بیشتر تعمیق خواهد یافت و تنها قواعد مبتنی بر رابطه همزیستی مسالمت آمیز حقوق ملل میان آنها امکان پذیر است.

 

۴۹

·    جمهوری آلمان دموکراتیک با برنامه صلح که در چهاردهمین پلنوم حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی اعلام شده، موافقت کامل دارد.

 

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر