۱۴۰۰ بهمن ۲۱, پنجشنبه

درنگی در دیالک تیک زنان و نران در تشیع «سرخ» علوی (۳)

حلیه المتقین(مجلسی/وزیری/نیلوفرانه)
 

درنگی

از

یدالله سلطان پور


" حلیةالمتقین"

تالیف عالم ربانی محمد باقر مجلسی 

 

فرمود:

حق مرد بر زن آن است که اطاعت شوهر بکند،

نافرمانی او نکند

زن گفت

هرچند شوهر بر او ظلم کرده باشد؟

فرمود که بلی

 

زن باید علیرغم ظلم شوهر به ساز او برقصد.

آنچه که به ظاهر مصلحت طلبانه می نماید و به حفظ هارمونی خانواده منجر می شود،

در

تحلیل نهایی

به معنی تبلیغ تئوری تسلیم مظلوم در مقابل ظالم است.

جوهر اسلام به مثابه ایده ئولوژی برده داری، همین تسلیم برده در مقابل ارباب برده دار است.

اسلام

بی اعتنا به چپ نمایی عوامفریبانه اش

چیزی جز ایده ئولوژی نظام برده داری نیست.

اگر به تعریف دقیق مفهوم ظلم در قرآن  دقت شود،

ظلم به معنی عدم اطاعت از ستمگر است.

خواه

ستمگر آسمانی و ماورای زمینی

(خدا)

و

خواه

ستمگر زمینی.

(ارباب برده دار و فئودال در جامعه و شوهر در خانه)

۲

و فرمود

سه کسند که هیچ عمل ایشان به آسمان بالا نمی رود:

غلام گریخته،

زنی که شوهرش از او راضی نباشد

و

کسی که جامه ی خود را از روی تکبر بلند آویخته باشد.

 

اکنون

صحت نظر ما تأیید و تصدیق می شود:

زن با غلام و رهی و بنده 

یکسان قلمداد می شود.

غلام عاصی و فراری از قید و بند ارباب = زنی که شوهرش از او ناراضی باشد

 

۳

و حضرت فرمود

اگر امر میکردم که کسی برای غیر خدا سجده کند،هر آینه می گفتم که زنان برای شوهران سجده کنند

 

اکنون

خدای آسمانی

با

شوهر زمینی

یکسان قلمداد می شود

و

نتیجتا

عصیان زن نسبت به شوهر ستمگر

با

عصیان نسبت به خدای آسمانی 

(معصیت)

یکسان محسوب می شود.

 

نرسالاری مشخصه مهم نظامات جامعتی برده داری و فئودالی

است.

 

این بدان معنی است

که

نظامات جامعتی برده داری و فئودالی

اصولا و اساسا

مبتنی بر زن ستیزی اند.

آنتی فمینیستی اند.

 

ادامه دارد.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر