۱۳۸۹ اسفند ۲۴, سه‌شنبه

محبوب من وطن


برزین آذرمهر

• دیری است در نماز تو افتاده ام به خاک
• محراب عشق من،
• کی آماده ی منی؟!

• در عطر باغ های اقاقی به یاد تو،
• شب در حجاب غصه ی پنهان گریستم

• ماه از میان شاخه به عشقم سلام داد
• برگ از فراز شاخه سر افکند پای خاک

• در سنگلاخ ‌فصل صعوبت ، که سال ها ست
• خون است، خون
• هر چه گیاه است بر زمین

• خون است، خون
• هر چه زمین است بی گیاه

• می خوانمت که باز بخوانی مرا به نام
• می خوانمت که باز بجویی مرا به کام

• من با وضوی مهر تو بیدار می شوم
• من در نماز عشق تو هشیار می شوم

• در چشم های تو ست که من شعله می کشم
• از آه های تو ست که من غرق آتشم

• هر چیز، هر صدا
• تنها به یاد روی تو می آیدم به چشم
• تنها به یاد نام تو می آیدم به گوش

• با دست های عاشقم
• در باغ عاطفه،
• یک شاخه بر درخت تو پیوند می دهم

• یکباره در سیاهی شب
• صبح می شود
• در قلبم آفتاب تو تصویر می شود

• آن خوابرفته ماه
• بر شاخه های جنگل احساس های دور
• تعبیر می شود...

• در چشم های عاشقم
• با خاک سرخ عشق
• آماده می کنم گل باغ ِ دل ِتو را
• آماده می کنم گل باغی که زندگی است...

• باران رنج های روان را پذیره ام
• در هر چه ابر و دود
• در هرچه کوه و رود
• هر لحظه ی وجود،
• در بود
• در نبود

• هر چیز، هر صدا
• تنها به یاد روی تو می آیدم به چشم
• تنها‌ به یاد نام تو می آیدم به گوش

• با یادت ای کبود
• هر مرگ واره رنج
• آسان کند نمود!

• محبو‌ب من وطن!
• ای مانده در نگاه تو بهت نگاه شب
• ای خفته در دهان تو حرف دهان صبح

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر