مردی با کودکی
وارد سلماني شد.
به سلماني گفت:
«من عجله دارم،
اول موهای سر مرا کوتاه
بعد هم موهاي بچه را.»
سلماني موهای سر مرد ار کوتاه کرد.
مرد به سلمانی گفت:
«تا موهاي سر بچه را کوتاه می كني، من برمي گردم.»
سلماني موهای سر بچه را هم کوتاه كرد ولي از مرد معجل خبري نشد.
سلمانی به بچه گفت:
«چرا پدرت نمي آيد؟»
بچه جواب داد:
« اون پدرم نبود.»
سلماني پرسید:
«پس كي بود؟»
بچه جواب داد:
« نمی دانم.
در كوچه مرا دید و گفت:
«بيا برويم و موهای سرمان را مجاني کوتاه كنيم.»
پایان
پیدا کنید هویت مرد معجل و سلمانی معطل را؟
پیری مرحله پایانی سیکل لایزال تولد و رشد و زوال است.
۱
پیری
دیالک تیکی از تعالی روحی (فکری) و زوال مادی (جسمی) است.
۲
پیری
طنز تلخ طبیعت مادر است.
۳
مادران تلخطناز اند.
مراجعه کنید به
پینوتیو در عقاب آباد
در تارنمای دایرة المعارف روشنگری
۴
در ایام پیری
توسعه و افزایش عقلی با کاهش و فرسایش جسمی توأم است.
۵
در کودکی و جوانی
که جسم مملو از انرژی و نیرو ست،
جان، بی رمق و ناتوان و زار و ذلیل است.
۶
در ایام پیری
که جسم سوده و پوسیده و فرسوده است،
عقل، غول آسا ست.
۷
دلیل این طنز تلخ طبیعت مادر چیست؟
دوست شبیه درخت است.
تعیین کننده ریشه درخت است.
منیره منوره
۱
خانه دوست کجا ست،
منیره منوره؟
۲
دوست کیمیا ست.
۳
خیلی ها پیر می شوند و عزرائیل علیه السلام با اراذل و اوباشش
شباهنگام
بی حساب و کتاب از در وارد می شود و حساب شان درجا می رسد،
بی آنکه
حتی یک بار
روی دوسترا زیارت کرده باشند.
۴
دلیلش چیست؟
۵
ضمنا دوست کیست و دوستی به چه معنی است؟
میم
تنها کسانی که به دلایل طبیعی و اجتماعی و جبری
کسی را دوست دارند والدین اند.
عشق یکطرفه والدین به کودکان (به مثابه دشمنان شان) هم اصیل و زلال است و هم عمیق و لایزال است.
بقیه «دوست دارم ها» تئاتر است
حریف
من
این طوری فکر نمی کنم.
میم
۱
مهم نیست که این و آن چه فکر می کنند و چطوری فکر می کنند.
۲
مهم (تعیین کننده) خود رئالیته (واقعیت) است.
۳
چون محتوای شناخت مثلا سیب در خود سیب است
و
نه
در فروشنده و خرنده و خورنده و بوینده و کارنده و چیننده سیب.
۴
قضاوت راجع به سیب
باید بر اساس بررسی خود سیب باشد و نه بسته به میل آین و آن.
۵
تجربه نشان می دهد که اگوئیسم (منگرایی) موجودات زنده
اله منتار (بنیادی) است.
۶
به همین دلیل مهر با قهر / عشق با نفرت توأم است.
۷
آزمون محبت میمون است و کف داغ حمام و فرزندش.
۸
یعنی حتی عشق والدین به فرزند
چه بسا زیر علامت سؤال است.
چه رسد به عشق هر ننه قمری به هر رهگذری.
سوسیالیسم امروز
حریف روزنامه فروش
۱
من ـ زور از سوسیالیسم امروز چیست؟
۲
سوسیالیسم اصلا چیست؟
۳
فرق سوسیالیسم امروز با سوسیالیسم دیروز و سوسیالیسم فردا چیست؟
۴
از کی تا حالا سوسیالیسم
به فوت و فن گرامریستی (دستور زبانی) طبقه بندی می کنند؟
میم
آره.
۱
سخنان مارتین لوتر
درست بر عکس سخنان وینستون روباه و جان اف کندی عیاش اند.
۲
سخنان مارتین لوتر
برده های سیاه را به جنبش برمی انگیزند و نه دشمنان بشریت زحمتکش را.
۳
مواظب باش که دست به عوامفریبی مزنی تا رستگار شوی
حریف حراف
من سیاسی نیستم.
میم
چرا.
شما بیشتر از هر کس سیاسی هستید.
۱
کسی که سیاسی نیست در کره بی سکنه مریخ زندگی می کند.
۲
ما هم قرار است با اجامر برویم و با او نماز جماعت بگزاریم.
۳
در هر جمله شما
جانبداری روشنی عربده می کشد.
می توان تحلیل کرد و اثبات کرد.
۴
کلام
فرم است.
فرم
مثل قابلمه است.
مهم محتوای فرم است.
۵
به همین دلیل کلام چرچیل بر اعضای طبقات اجتماعی مختلف تاثیر متفاوت می گذارد.
برای یکی زهر است و برای دیگری شهد.
۶
فرم محض به همان میزان وجود دارد که آدم غیرسیاسی و خنثی و بی بو و بی خاصیت وجود دارد.
۷
چون هر کس به طبقه ای تعلق دارد
و به همین دلیل جانبدار است.
۸
فقط سکنه مریخ اند که نان سفره شان به صورت مائده از بهشت برین نازل می شود و
بسان مدفوع خشک بی طرف اند.
نه بو دارند و نه خاصیت.
محبوبه
دوستان و یاران مبارز برانداز
وکالت تام الاختیار مید هم که در پاسخ ژاژ خایان و یاوه گویان بیت زیر را که ساعتی پیش به بداهه مرتکب شدم
کپی پیست کنید حتی بدون ذکر منبع
کارستان کردم، آنهم یهویی:
ما بتابیم چو آفتاب تموز
شپشک هم بجنبد از سر سوز
شپشک
نه.
۱
این بیت شعر محبوبه ی محبوب پرولتاریای سطل ننه ات طلب ترامپستان
بلحاظ ساختار و صنعت شعری
ایرادی ندارد.
۲
ایرادش در محتوای معنوی آن است.
۳
این بیت شعر
حاوی ایراد اخلاقی است:
مبتنی بر منگرایی
منستایی
اگوئیسم
خودخواهی
خود خشنودی است.
۴
ایراد اصلی و همگانی عیرانی ها
ریختن آبروی عیران و عیرانی
در ملأ عام لوس آنجلس است.
۵
فرح دیبا در تله ویزیون های اروپا می گفت:
ما خیال کردیم خمینی حکومت عدل علی می آورد.
۶
بدتر از فرح دیبا
مریم جولیانی مولیانی با اداهای اسلامی و اطوارهای عنقلابی است.
۷
محبوبه
شپش ها را از خنده روده بر کرد.
عدو شود سبب خنده
گر خدا خواهد.
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر