۱۴۰۰ آذر ۱۱, پنجشنبه

کلنجار ایده ئولوژیکی با همنوع (۱۵)

 

 

ویلی زیته

(۱۹۲۱ ـ ۲۰۱۳)

نقاش پرولتاریا

وزیر هنر در جمهوری آلمان دموکراتیک


میم حجری

 

۲۴۳
قضاوت
چه علمی و چه خرافی
بهتر از سکوت است.
قضاوت نشانه آدمیت افراد است.

 

۲۴۴
تقریباً دو میلیون و پانصد هزار مهاجر افغان در ایران زندگی میکنند که با وجود محرومیت تمام از زحمتکش ترین و شریف ترین انسانهای جامعه هستند.. مردم سخت کوش محترمی که با ارزانترین قیمت سخت ترین کارهای جامعه را انجام داده و با این وجود دو قورت و نیم خیلی ها هنوز باقی است...لشکر فاطمیون هم بخشی از سپاه قدس اند که بعنوان گوشت دم توپ قاعدتاً در عملیات های نظامی خارج از کشور به خدمت گرفته میشوند و هیچ منبع موثقی در راستای این ادعاهای پوچ موجود نیست...
این جماعتی که نه فقط امروز و در اصفهان بلکه 42 ساله است که در سراسر ایران توده ها را به خاک و خون میکشند ایرانی ایرانی هستند و با این شایعات شوینیستی همراه نشو عزیز که تاوان آنرا دو میلیون و پانصد هزار مهاجر زحمتکش و شریف افغان در ایران پس میدهند...رژیم اسلامی اینقدر مزدور بسیجی و پاسدار و لمپن های لباس شخصی ایرانی دارد که اتفاقاً بخشی از آنها صادراتی هستند..
راوی

آره.
درجه استثمار مهاجرین در همه جا
به ویژه در ایران
حتی در زمان شاه
وحشت انگیز بوده و است.
هزاران نفر از آوارگان افغانی در کوره های آجرپزی
که
متعلق به افسران بورژوا شده ارتش شاهنشاهی بودند
با خانواده های شان
جان می کندند
و
آخر سر به عوض دریافت دستمزد بخور و نمیر
به جرم ورود غیر مجاز از مرز
بازداشت می شدند و در زندان ها
به وضع ترحم انگیزی به سر می بردند.
چه بسا جانیان در زندان ها به تجاوز جنسی به کودکان شان می پرداختند


۲۴۵
فقط امپریالیسم امریکا در سوریه ۳۰ هزار نفر از اکراد را اجیر کرده است.
حتی لهستان از اکراد برای اهداف نظامی استفاده می کند.
 تاریخ اکراد
 تاریخ وابستگی به شاه و صدام و ترکیه و استالین و آن و این است

 

۲۴۶
خیلی ها به حجاب موی سر شک دارند از جمله علامه طباطبایی مفسر بزرگ قرآن !(طبق گفته نوه اش صادق طباطبایی در کتاب خاطراتش) چون آیه حجاب فقط به پوشاندن عورت در مرد و زن اشاره دارد.

حریف


حساسیت فوندامنتالیسم شیعی (خمینیسم) و سنی به حجاب
فقط به بهانه و دلیل مذهبی نیست.
این نوعی سجاده به آب کشیدن است تا خود را مدافع عفت عمومی جا بزنند و توده های عقب مانده را گول بزنند.
حساسیت به حجاب
حاوی نقدی از کاپیتالیسم و مدرنیته است.
به معنی حراست از سنت فئودالی است.
حساسیت به حجاب منبع سود کلان برای بورژوازی تجاری است.
در لفافه حساسیت به حجاب
زنان جامعه تحقیر
و
زن ستیزی تشدید می شود
و
نرگرایی برجسته و تقویت می شود که خود اسبابی برای نر فریبی و جلب نران به جبهه های جنگ است.
حجاب ضمنا پرچم ایده ئولوژیکی است
مثل ریش و تسبیح و غیره برای نران است

 

۲۴۷
توضیح داده ایم و می دهیم.
مرجع تقلید خمینی و خامنه ای و غیره عادولف هیتلر است.
خصومت اینها با خلق یهود
نه مخالفت مذهبی
بلکه فاشیستی است

 

۲۴۸
نظامی که امروز با آن درگیر هستیم قبل از هر چیز حقوق انسان را در همه حوزه ها مورد تعرض قرار داده و دشمنی می ورزد، تضادهای ما با نظام فعلی قبل از اینکه در حوزه اقتصاد و حقوق کارگران و زحمتکشان باشد، که البته هست، تعارض با نگاه حاکمیت به انسان است. چه در حوزه قضایی و چه حقوق سیاسی اجتماعی، حقوق اولیه مردم ایران بشکل آشکاری نقض می شود.
سیامک فرید

عوامفریبی هزار فرم دارد
اینهم یکی از ان فرم ها ست.


نظام جامعتی ایران


کاپیتالیستی است


و


فرق ماهوی با نظام جوامع کاپیتالیستی دیگر ندارد.


حزب چپ


هم


حزب بورژوایی است
یا فراگری مشقت بار مارکسیسم و یا عوام وارگی و عوامفریبی

 

۲۴۹
حقوق بشر مجموعه موازینی است که بشریت ، در طول تاریخ، برای بهتر زیستن همگان بدانها دست یافته است و بنا براین، با توجه به جوانب مختلف گرایشات بشریت ، به تنظیم عدل و عدالت میان ابنای بشر می پردازد.
مجید سیادت



بشر انتزاعی وجود ندارد. 


هم سید علی بشر است هم سید سیادت.


تفاوت و تضاد فی مابین


نه


تفاوت و تضاد نوعی


بلکه تفاوت و تضاد طبقاتی است


اپوزیسیون طبقه حاکمه در ایران


تفاوت و تضاد طبقاتی با حاکمیت ندارد.


هارت ها و پورت ها فقط متفاوتند.


طبقات حاکمه انگل


همیشه دو جناح دارند:


۱


جناح نشسته بر تخت قدرت


۲


جناح منتظر نشستن بر تخت قدرت
 

۲۵۰
به خاطر تنهایی،دوباره نرو سراغ کسایی ک بعد از شناختنشون گذاشتیشون کنار
خرمابو

اولا کسی تنها نیست.
به ویژه در عصر انقلاب علمی و فنی
کسی تنها نیست
و
نمی تواند تنها باشد.
چون اندیشه هر کس به گوش همه  کس می رسد و اندیشه  همه کس به گوش هر کس و حتی ناکس می رسد.
یعنی هر کس در کنش و واکنش مدام با هر کس و ناکس است.
ثانیا
کسی به خاطر نجات از تنهایی به سراغ کسی نمی رود.
هر کس برای  رفع حوایج به سراغ هر کس و ناکس می رود
و
ضمنا برای رفع حوایج ان کس و ناکس می رود.
حوایج غول آسای آدمی
آدمی را زبون می سازند
و
به
هر ذلتی وامی دارند.
لکوموتیو قطار جامعه
رفع حوایج مادی و فکری است
در تز درک ماتریالیستی تاریخ
همین رفع حوایج مادی آدمیان
تجرید یافته است

که

جامعه شناسی را هم بنیاد می نهد و هم به صورت علم الاشیاء در می آورد.
یکی از مهم ترین خدمات مارکس کشف این تز بوده است
البته سعدی هم به این تز وقوف کامل داشته است.

 

۲۵۱
کلاهبرداری ۸۰ میلیون دلاری از آستان قدس رضوی!
فرهاد

سکنه جمکران
تا دیر نشده
بهتر است
که
با مفاهیم آشنا شوند و مفهومی بیندیشند
البته اگر می خواهند رستگار شوند.

آنچه که در مطبوعات و رسانه های امپریالیستی و فوندامنتالیستی
به عنوان دزدی، کلاهبرداری، فساد و غیره
و
هارت و پورت مربوط به مبارزه با کوروپسیون (فساد)
مطرح می شود

عوامفریبانه

است.
این چیزها

چیزی جز فرمی از مبارزه طبقاتی از بالا نیستند.
اصولا
تفاوت ماهوی میان تشبثات طبقات حاکمه در جوامع طبقاتی  مختلف شرقی و غربی وجود ندارد.
اعضای طبقات حااکمه انگل
روزی رهزنان دریایی بوده اند
که
امروزه کاخ نشین شده اند
و
غارت ادامه دارد.
حقیقت این است و مابقی خرافه است.


۲۵۲
ایستاده ام نه به خاطر جانی که مانده،
بخاطر استخوان های لجبازی که روی هم ایستاده اند و کوتاه نمی آیند
ال بتروس

جان فقط به معنی روح کذایی نیست.
به چه معنی است.
فردوسی وقتی می گوید:
به نام خداوند جان و خرد
منظورش از جان چیست؟

 

۲۵۳
فلسفه باید توده ای شود.

همه باید فیلسوف شوند.

مارکس
 

۲۵۴
محمود دولت آبادی در کلیدر کودک همسری را مطرح کرده است.
قهرمان کلیدر
گلمحمد
مخالف شوهر کردن دختر دهقان پابرهنه است و مانع آن می شود
ولی به عبث.
بعد باخبر می  شود که دخترک شوهر داده شده است و تلاشش بی ثمر مانده است.
کودک همسری در جوامع قبیلتی، برده داری، فئودالی باید تحلیل مارکسیستی شوند
ما با نوعی از بقایای فرماسیون اقتصادی برده داری سر و کار داریم

که در لفافه شرعی تداوم می یابد.
سطح توسعه نیروهای مولده در در این کشورها
بسیار نازل است.
توده چاره ای جز اجاره دادن فرزندان خود ندارد.
چاره در انقلاب پرولتری است و نه در نفرین به این و آن.

 

۲۵۵
وار یا یوخ؟
  معجز
 
ساقیا چله چیخوبدر، ارییوب قار، یا یوخ؟
هم منه سویله گوروم شیشه ده می وار یا یوخ
 
بیلمیرم وار نفسی، یا که ئولوبدر "معجز"
ساقی قوی شیشی اودا، باس گوره ک آنلار، یا یوخ
 
بئله بیحس دوشوبدو، دیه سن پولسوزدر
بیر قدر زر توکه سن اووجونا قالخار، یا یوخ
 
یخدیغی قصرلری، بیرده تیکرمی، ساقی
توکدیگی قانلارا ظالم فلک آغلار، یا یوخ
 
سنه قوربان اولوم ای دفتر جمهوریت
بو گوزه ل تخم بیزیم یرده جوجوقلار، یا یوخ؟
 
آل قاجاری فلک سالسا آیاقدان جانا
گوره سن ملت ایران گئنه یوخلار، یا یوخ
 
ده گوروم شاه عجم، احمد بی غصه و غم
مرض سلله دچار اولسا آریخلار، یا یوخ
 
تار شرعه توخونارمی عجبا بو مطلب
"هن" دییه رمی بو ایشه بوینی یوغونلار، یا یوخ
 
ای منجم منه بیر سویله گوروم بایرامدا
منی بیر بوسه ایله خوشدل ائدر یار، یا یوخ
 
ایستیرم کورکی ساتام، قورخورام اما ای وقت
باخ گوراخ، گویدکی آنباریده قار وار، یا یوخ


۲۵۶
این چیزها باید تحلیل ماتریالیستی - تاریخی شوند.
 قرآن و غیره هم باید تحلیل شوند.
ما صدها آیه از قران را تحلیل و منتشر کرده ایم و باید ادامه دهیم
تا اجنه بخوانند.
مارکسیسم تئوری انتقاد  است و نه اسباب هارت و پورت و عوامفریبی.
تاجر مکارم شیرازی

که

نمی تواند صدها سال نماز و روزه و قران برای مرده های متمولین بخواند و یا بگیرد.
 از این طریق توده مؤمن تهیدست
 هم نانی به کف می آورند  و تضادهای طبقاتی اندکی تعدیل می شوند.

 

۲۵۷
از سنین کودکستان

کودکان مردم را با خرافات عهد حجر مسموم می کنند.
این مگر تربیت نیست؟

۲۵۸
مذهب هم دیالک تیکی از دام و دانه است.
 استحمار

(خر پروری)

همیشه

با استثمار  (بهره کشی) توأم است.
 

۲۵۹
در غرب و جنوب و مرکزکشور
 دریاچه ارومیه و زاینده رود و کارون
 را
خشک کردید
،اشرف افغان هم از شرق در حال پیشرویست
شاه سلطان حسین اما در پایتخت
 از مدح مدیحه سرایانِ صِلِه خور
خر کیف و محظوظ
آذرخش


دلیلش
تحقیر و تبعید و تخریب عقل اندیشنده است.
فوندامنتالیسم شیعی (خمینیسم) و سنی
جریانی خردستیز و خرپرور و خونریز (جنگ افروز و جنایت پیشه) است
همشیره فاشیسم است.

 

۲۶۰
واسه ورود به فلسفه چه کتابی رو پیشنهاد میدید؟
حریفه

با خواندن منفعل کتاب
نمی توان چیزی آموخت.
برای فراگیری هر رشته علمی و فنی و فقهی و فلسفی و هنری
باید مفاهیم مربوطه را هم فراگرفت و هم به کار بست و تمرین کرد.
اگر واقعا قصد فلسفه آموزی دارید
مطالب ما را بخوانید
و با ما هماندیشی کنید.

 

۲۶۱
به پشت سر نگاه نمی کنم ؛
شاید پایم بلرزد
به روبرو نگاه نمی کنم ؛
شاید چراغم بترسد!
من با هم اکنونم در کلنجارم...
کمان

کسی که ماضی را به چالش نکشد،

باید فاتحه ای هم بر آینده بخواند.

چنین کسی در مضارع دائمی به سر می برد.
 

۲۶۲
در یک نگاه کلی صزف نظز از شکل طبقاتی آن
خودکفایی زراعی
 به علت شزایط آبی ایران ممکن نبوده
مگر به نابودی ذخایر آبی و وارد کردن لطمات جبران ناپذیر.
 آلترناتیو برای ایران صنعتی کردن بوده.
خب. برنامه سوسیالیستی شما چه طرحی را در بردارد؟
نکنه یک سوسیالیسم نفتی باشه.
یعنی تقسیم عادلانه درآمد نفتی. نه راه صنعتی و نه زاه شکست خورده خودکفایی زراعی.



فرهاد



منظور فرهاد از شکل طبقاتی چیست

که

در مقایسه با عوامل جغرافیایی ـ اب و هوایی


مورد صرفنظر قرار می گیرد؟


مناسبات تولیدی و حاکمیت طبقاتی؟


مگر اوتوپی خودکفائی زراعی و بقیه اوتوپی ها


فاقد خصلت طبقاتی ـ فئودالی ـ روحانی ـ بورژوایی ـ بازاری


بوده است؟



مگر فقدان حاکمیت پرولتری

به

جایگزینی علم و فن با خرافه

منجر نشده است؟


حاکمیت ضد پرولتری


به

سرکوب علم و فن و فکر و فرهنگ


و


به

تابعیت علما و فناوران از ولایت فقیه


منجر شده


و


اگر گامی سطحی و صوری در راه علم و فن برداشته شده،

به طبقه حاکمه مرتجع تحمیل شده است


خودکفایی در هر زمینه باید اندیشیده و برنامه ریزی شده باشد و نه اوتوپیکی و اراده گرایانه.


پرولتاریا با علم و فن و فکر و فرهنگ است که می افتد و برمی خیزد.


چاره دیگری جز برقراری حاکمیت پرولتری وجود ندارد.


هم در مقیاس ملی و هم در مقیاس بین المللی

 

۲۶۳
آن مرد می‌آید
نه در باران
نه یک جمعه
نه شنبه
و نه هیچ یکشنبه‌ای
او می آید به وقت تعویض شیفت کار
ساعت شش و سی دقیقه صبح
میان لشگری از کارگران خسته
خواب آلود و گرسنه
داسی در چنته و پتکی در دست...
حریف

چنته معانی مختلف دارد.
منظور شاعر
 اینجا
 کیسه و خورجین و توبره است.
منظورش از داس نه استعاره است و نه داس.
 بلکه بیلچه و غیره است.
 ضمنا این اصلا شعر نیست.
هنر شعر نزد ایرانیان است و بس.

 

۲۶۴
فکر چیست؟
حالا که تعریف حقیقت را نمی دانید.
فکری را نام ببرید و طرز تشکیلش را توضیح دهید.
ضمنا چرا عقاید بر صحت و سقم قضاوت (و نه حقایق کذایی) بی اثر است؟

 

۲۶۵
تقریبا همه اختلاسگران و دزدان بیت المال ۸۰٪وجوه مسروقه را صرف خرید املاک در داخل و خارج ایران میکنند .
 فردای آزادی این اموال براحتی قابل استرداد و مصادره به نفع مردم است.
آذرخش

اینها
نه
دزدند و نه اختلاسگر.
اینها اعضای طبقه حاکمه اند.
طبقه حاکمه
از هر نوع
دیالک تیکی از ملی و بین المللی است.
بازپس ستانی ثروت ملی خارج شده از کشور  از دست اعضای طبقات حاکمه انگل
تقریبا محال است.
مثال:
شاه به قیمت یک میلیارد دلار در ایالات متحده زمین خریده است.
فقط قیمت قصر اشرف پهلوی در انگلستان ۱۳  میلیون دلار است.
در حساب بانکی شاه
به قول مشاور مالی اش دهها میلیارد دلار است.
کی می تواند بازپس ستاند؟
ضمنا
منظور از آزادی ایران چیست؟

 

۲۶۶
اگر میخواهید دنیای آینده دنیای مذاکرات باشد میبایست دنیای معیشت،#موشک و اتم را فتح کرده باشید
کوسه رفسنجان

عجب خرافه ای.
همان کسانی که با شعار عوامفریبانه طویله بی طبقه توحیدی
روی کار آمده اند
اکنون
خرافات علمای امپریالیسم را
تکرار می کنند
و
عوامفریبی را به طرز دیگری  تداوم می بخشند.
اگر هابرمس بشنود
از دست کوسه رفسنجان شکایت خواهد کرد و او را به سرقت فکری متهم خواهد ساخت.
 

۲۶۷
در جنقوری
حتی ازدواج ۴۰ سالگان
کودک همسری است.
برای اینکه در آن طویله
از مغز اندیشنده خبری نیست.
خانه فکر از پای بست ویران است.
خواجه در فکر اخذ جانان است.
 

۲۶۸
ساعدی اثری تحت عنوان «از همه جا می شود شروع کرد» دارد.
اگر نسیم دارد، منتشر کند تا نقد شود.
تحلیل نسیم را باید بخوانیم تا ابراز نظر کردن توانیم.
ساعدی از همنشینان جلال ال عبا و بهروز و بهرنگ بود.
همان جلالی که زباله هایش
 کتب بالینی روح الله بوده اند.
 دریغ از ذره ای عقل اندیشنده در کله روانپزشک روانی

 

۲۶۹
هرکس به فکر تغییر جهان است
اما
هیچکس به فکر تغییر خویش نیست.
مرمر

کاش چنین بود
مش مرمر.
هر کس که سهل است
حتی
سوبزکت تاریخ
دیگر به فکر تغییر جهان نیست.
به همین دلیل
انقلابات
همه بدون استثناء
مخملی اند.
انقلاب مخملی در سوریه
همین امروز
ده ساله می شود.
دهها میلیون انقلابی مخملی دربدر شده اند
هم در خرابات شام و هم در خرابات ناهار و صبحانه
از صدهاهزار شهید راه مخمل
اماری حتی نگرفته اند.
اگر خلایق به فکر تغییر جامعه و یا جهان بودند
طبیعتا و جبرا
به
فکر تغییر خویش نیز می بودند.
چون
فرد
در
دیالک تیک فرد و جامعه وجود دارد.
در نتیجه تغییر فرد به تغییر جامعه و تغییر جامعه به تغییر فرد وابسته است.

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر