برگردان
۱
· امتیاز آموزشی ـ پرورشی بخشی از سیاست آموزشی ـ پرورشی ضد زحمتکشان در جوامع طبقاتی آنتاگونیستی (آشتی ناپذیر) است.
۲
· آموزش و پرورش لازم برای شرکت در تعیین سیاست و اقتصاد جزو امتیازات طبقه حاکمه می ماند.
· (انحصار آموزشی ـ پرورشی)
الف
· توده های زحمتکش یا از نعمت آموزشی ـ پرورشی به کلی محروم می مانند.
· مثلا بیسوادی در ممالک مستعمره، نیمه مستعمره و حتی در کشورهای سرمایه داری توسعه یافته.
ب
· و یا آموزش و پرورش توده های زحمتکش به حداقلی از آموزش و پرورش لازم برای توسعه فنی محدود می ماند.
۳
· امتیاز آموزشی ـ پرورشی جواب رد بر آموزش و پرورش علمی خلق زحمتکش است تا استثمارشوندگان به درجه اوبژکت (موضوع) مناسبی برای مانی پولاسیون فکری توسط طبقه حاکمه تنزل یابند.
۴
· اگر هم احیانا با توجه به توسعه علمی و فنی جامعه، سطح آموزشی ـ پرورشی عالی تری برای بخشی از زحمتکشان تحقق می یابد، آموزش و پرورشی یکجانبه می ماند.
· یعنی در تخصص یابی محدودی در راستای منافع انحصارات خلاصه می شود.
۷
· اثبات ایده ئولوژیکی امتیاز آموزشی ـ پرورشی در تئوری نخبگان صورت می گیرد.
· مراجعه کنید به تئوری نخبگان
تئوری نخبگان
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/3469
http://hadgarie.blogspot.com/2010/09/blog-post_12.html
پایان
۸
· با تأسیس جامعه سوسیالیستی، امتیاز آموزشی ـ پرورشی در هم می شکند و شرایط جامعتی لازم برای برخورداری کلیه کودکان خلق زحمتکش از نعمت آموزشی ـ پرورشی عمومی فراهم می آید.
پایان
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر