۱۴۰۲ دی ۲۳, شنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (ت) تناسب بین المللی قوا (تناسب قوا در مقیاس بین المللی) (۳)


هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین
 

 

۱۳

·    سهم سوسیالیسم در تولید صنعتی جهانی به مثابه مثالی برای تغییر تناسب بین المللی قوا، امروز بالغ بر ۴۰ در صد است.

·    در مقایسه با سال ۱۹۱۷ (سال پیروزی انقلاب کبیر سوسیالیستی اکتبر) که ۳ در صد و در مقایسه با سال ۱۹۳۷ که ۱۰ در صد و در مقایسه با سال ۱۹۵۷ که ۲۷ در صد بود.

 

۱۴

·    جهان سوسیالیستی ظرفیت مادی و فکری اش را دم به دم وسعت می بخشد و بدین طریق برای میلیون ها تن از مردم در مقیاس جهانی جذاب تر می گردد.

 

۱۵

·    سه جریان انقلابی اصلی دوران کنونی (سیستم سوسیالیستی جهانی،  جنبش کمونیستی ـ کارگری و جنبش رهایی بخش ملی) و وحدت آن سه در مبارزه ضد امپریالیستی به عنوان فاکتور نیرومند تغییر هر چه بیشتر تناسب بین المللی قوا به نفع قوای صلح، پیشرفت و سوسیالیسم نمودار می گردند.

 

۱۶

·    سستی اقتصادی، سیاسی و  اجتماعی امپریالیسم، فاکتور مهم دیگر تغییر تناسب بین المللی قوا به نفع سوسیالیسم است.

 

۱۷

·    بحران عمومی سرمایه داری که علت اصلی اش توسعه پیشرونده نیرومند سیستم سوسیالیستی جهانی است، هر چه بیشتر تعمیق می یابد.

 

۱۸

·    توسعه اقتصادی کشورهای سرمایه داری دچار رکود است.

·    به عنوان مثال در سال ۱۹۷۱ سهم رشد میانگینش ۷/۰ بود و توسعه تولید در سال های ۷۰ کندتر بود، ضمن ایتکه گرایشات تورم تداوم می یافتند و و با رکود اقتصادی در پیوند بودند.

·    سیستم ارزی امپریالیستی و تجارت کاپیتالیستی جهانی نیز در بحران عمیقی فرو رفته بود.

 

۱۹

·    در حالیکه بیکاری رشد یابنده، هزینه زندگی رو به افزایش، فقر و ذلت وخیم بخش اعظم جمعیت این کشورها، رشد جنایات (کریمینالیته) و بربرمنشانه گشتن حیات همگانی نتایج توسعه بحران زده کاپیتالیسم اند.

 

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر