۱۳۹۳ بهمن ۱۲, یکشنبه

باد ما را خواهد برد


فروغ فرخزاد
(1313 ـ 1345)
(1934 ـ 1966)

·        در شب کوچک من، افسوس
·        باد با برگ درختان میعادی دارد
·        در شب کوچک من دلهره ی ویرانی است

·        گوش کن،
·        وزش ظلمت را می شنوی؟

·        من غریبانه به این خوشبختی می نگرم
·        من به نومیدی خود معتادم

·        گوش کن
·        وزش ظلمت را می شنوی؟

·        در شب، اکنون چیزی می گذرد
·        ماه، سرخ است و مشوش
·        و بر این بام که هر لحظه در او بیم فرو ریختن است
·        ابرها، همچون انبوه عزاداران
·        لحظه باریدن را گویی منتظرند
·        لحظه ای
·        و پس از آن هیچ.

·        پشت این پنجره، شب دارد می لرزد
·        و زمین دارد
·        باز می ماند از چرخش.

·        پشت این پنجره یک نا معلوم
·        نگران من و تو ست.

·        ای سراپایت سبز
·        دستهایت را چون خاطره ای سوزان در دستان عاشق من بگذار
·        و لبانت را چون حسی گرم از هستی
·        به نوازش های لب های عاشق من بسپار.

·        باد ما را خواهد برد
·        باد ما را خواهد برد

پایان
ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر