۱۳۹۴ مهر ۱۶, پنجشنبه

قرآن کریم از دیدی دیگر (33)


ویرایش و تحلیل از
فریدون ابراهیمی
  
آیه  (46)
سوره بقره
الَّذِينَ يَظُنُّونَ أَنَّهُم مُّلاَقُو رَبِّهِمْ وَأَنَّهُمْ إِلَيْهِ رَاجِعُونَ
آنها كسانى هستند كه مى ‏دانند ديداركننده پروردگار خويشند
 و به سوى اوبازمى ‏گردند.
 
·        برای کشف منظور خدا از «آنها»، باید سری به آیه قبلی زد:  

از صبر و نماز يارى جوئيد
به راستى اين گران است،

مگر برای فروتنان.

·        اکنون روشن می شود که منظور خدا، فروتنان است.
·        خاشعین است.
·        که هم اهل صبرند و هم اهل صلاة.

1
آنها كسانى هستند كه مى ‏دانند ديداركننده پروردگار خويشند
 و به سوى اوبازمى ‏گردند.

·        یا للعجب!
·        پس خاشعین صبور نمازگزار به ملاقات خدا خواهند رفت؟
·        ضمنا از خدا آمده اند وبه سوی خدا برمی گردند؟
·         
·        سؤال این است که تفاوت اینها با بقیه چیست؟

2
آنها كسانى هستند كه مى ‏دانند ديداركننده پروردگار خويشند
 و به سوى اوبازمى ‏گردند.

·        تنها تفاوت اینها با بقیه، این است که اینها می دانند که به ملاقات خدا خواهند رفت و از خدا آمده اند و بقیه نمی دانند.

·        اینکه منظور خدا از این ادعا چیست، باید در روند تحلیل قرآن کریم روشن شود.

·        بگذریم از این سؤال موذی که چگونه می توان به سراغ خدائی رفت که همه جا هست و هیچ جا نیست؟

·        سؤال موذی دیگر این است که فروتنی و صبر و صلاة چه ربطی به علم و دانستن و دانش دارد؟

3
آنها كسانى هستند كه مى ‏دانند ديداركننده پروردگار خويشند
 و به سوى اوبازمى ‏گردند.

·        دلیل علامگی خاشعین صبور و نمازگزار ایمان آنها ست.
·        چون ایمان دارند، می دانند و اگر ایمان شان را روزی از دست دهند، ضمنا فاتحه ای هم بر دانائی و دانش کذائی شان خوانده خواهد شد.

·        واژه دانش بدین طریق از محتوای عینی (اوبژکتیو)  تهی می شود و با ایمان ذهنی (سوبژکتیو)  پرمی شود:
·        بر زبان راندن طوطی وش دگم «لا اله الا الله»، همان و علامه گشتن، همان.
·        خودداری از ذکر آن همان و ابوجهل گشتن همان.

4
آنها كسانى هستند كه مى ‏دانند ديداركننده پروردگار خويشند
 و به سوى اوبازمى ‏گردند.

·        می توان گفت که خدا دیالک تیک وسیله و فونکسیون را به شکل دیالک تیک ایمان و دانش بسط و تعمیم می دهد و نقش تعیین کننده را از آن ایمان می داند.
·        تحریف الهی مفهوم دانش از آن رو ست که محتوای تجربی (امپیریکی)  و عملی (پراتیکی) دانش انکار می شود:
·        در قاموس خدا، دانش نتیجه کار نیست.
·        در قاموس خدا، دانش نتیجه ایمان است.

·        اگر جفنگ سعدی را مبنی بر اینکه سگ و گربه و موش و خرگوش با جیغ و ویغ شان مشغول عبادت خدا هستند، به سکه نقد بخریم، باید آنها را هم بسان آخوند ها به دلیل ایمان به خدا، علامه بدانیم.
·        چون در قاموس خدا، پیش شرط دانش، ایمان است.

5
آنها كسانى هستند كه مى ‏دانند ديداركننده پروردگار خويشند
 و به سوى اوبازمى ‏گردند.

·        در این آیه، یکی از صفات خدا معرفی می شود:
·        مربی.
·        پروردگار.
·        رب.

·        در این دیالک تیک خدا و انسان به شکل دوئالیسم مربی و مربا بسط و تعمیم می یابد.

·        سؤال ولی این است که منظور خدا از مربیت خویش و مربائی مؤمنین چیست؟   

6
 آیه (47)
سوره بقره
يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ اذْكُرُواْ نِعْمَتِيَ الَّتِي أَنْعَمْتُ عَلَيْكُمْ وَأَنِّي فَضَّلْتُكُمْ عَلَى الْعَالَمِينَ
اى بنى اسرائيل،
نعمت هايى را كه به شما ارزانى داشتم به خاطر بياوريد
و من، شما را بر جهانيان، برترى بخشيدم.

·        خدا در این آیه از بنی اسرائیل دو انتظار دارد:  

الف
·        به یاد آوردن نعمات الهی  
                                                              
ب
·        به یاد آوردن ارجحیت الهی آنان بر جهانیان.

7
اى بنى اسرائيل،
نعمت هايى را كه به شما ارزانى داشتم به خاطر بياوريد
و من، شما را بر جهانيان، برترى بخشيدم.

·        کسب و کار خدا کشیدن نعمات طبیعی (ابر و باد و مه و خورشید و فلک)  به عنوان نعمات الهی به رخ بنی اسرائیل است.
·        این همان دیالک تیک داد و ستد است که خدا به شکل دیالک تیک نعمت و اطاعت بسط و تعمیم می دهد.

8
 اى بنى اسرائيل،
نعمت هايى را كه به شما ارزانى داشتم به خاطر بياوريد
و من، شما را بر جهانيان، برترى بخشيدم.

·        خدا در این آیه ضمنا هندوانه راسیستی واره بزرگی زیر بغل بنی اسرائیل می چپاند:
·        بنی اسرائیل در قاموس خدا، نژاد برتر است.

·        وای اگر هیتلر بی ریش و هیتلرهای ریشو بشنوند.

·        دار و ندار دهها میلیون نفر از بنی اسرائیل را هیتلر غصب و غارت کرد و 6 میلیون نفر از بنی اسرائیل را پس از کشیدن شیره جسم و جان شان، درجا سوزاند.

·        تنها بهانه ای که هیتلر داشت، نژاد پست بودن بنی اسرائیل بود.

·        حالا خدای کریم آمده و احتمالا به تقلید از خدای تورات (قوم برگزیده الهی)، بنی اسرائیل را بر جهانیان و اگر دقت شود، بر عالمین، یعنی اهالی دنیا و عقبی برتر می داند.

9

·        حالا چه باید کرد؟

·        هولوکاوست را مش محمود می تواند انکار کند، ولی با آیه (47) سوره بقره چه باید کرد؟    

10
·        نیچه و هایدگر و اجامر دیگر از سطل ننه ات طلب ها گرفته تا پان عیرانیست ها و پان ترکیست ها و پان کردیست ها و پان بلوچیست ها و غیره با این آیه سوره بقره چه باید بکنند؟

·        بنی اسرائیل ـ بسان اعراب ـ سیمیت (سامی)  اند و نه ژرمن و عاریایی و مغول و بلوچ و غیره.

·        آیا اجامر فاشیست،  فتوای قرآن سوزی صادر نخواهند کرد؟

·        چگونه می توان بنی اسرائیل را بر بشریت دو عالم برتر شمرد و فاجعه نیافرید؟

9
 اى بنى اسرائيل،
نعمت هايى را كه به شما ارزانى داشتم به خاطر بياوريد
و من، شما را بر جهانيان، برترى بخشيدم.

·        ضمنا اگر خدا نکرده، نتان یاهو و اجامر صهیونیست این آیه را بشنوند، چگونه می توان جلو دارشان شد که سودای تشکیل ارض عظیم اسرائیل بر سر دارند که نه سرش پیدا ست و نه تهش؟

·        نمی شود حریفی دستی در این سوره برد و این آیه را تحریف کند؟  

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر