ویرایش
و تحلیل از
فریدون
ابراهیمی
آیه
(46)
سوره
بقره
الَّذِينَ
يَظُنُّونَ أَنَّهُم مُّلاَقُو رَبِّهِمْ وَأَنَّهُمْ إِلَيْهِ رَاجِعُونَ
آنها
كسانى هستند كه مى دانند ديداركننده پروردگار خويشند
و به سوى اوبازمى گردند.
·
برای کشف منظور خدا از «آنها»،
باید سری به آیه قبلی زد:
از
صبر و نماز يارى جوئيد
به راستى اين گران است،
مگر برای فروتنان.
·
اکنون روشن می شود که منظور خدا،
فروتنان است.
·
خاشعین است.
·
که هم اهل صبرند و هم اهل صلاة.
1
آنها
كسانى هستند كه مى دانند ديداركننده پروردگار خويشند
و به سوى اوبازمى گردند.
·
یا للعجب!
·
پس خاشعین صبور نمازگزار به ملاقات
خدا خواهند رفت؟
·
ضمنا از خدا آمده اند وبه سوی خدا
برمی گردند؟
·
·
سؤال این است که تفاوت اینها با
بقیه چیست؟
2
آنها
كسانى هستند كه مى دانند ديداركننده پروردگار خويشند
و به سوى اوبازمى گردند.
·
تنها تفاوت اینها با بقیه، این است
که اینها می دانند که به ملاقات خدا خواهند رفت و از خدا آمده اند و بقیه نمی
دانند.
·
اینکه منظور خدا از این ادعا چیست،
باید در روند تحلیل قرآن کریم روشن شود.
·
بگذریم از این سؤال موذی که چگونه
می توان به سراغ خدائی رفت که همه جا هست و هیچ جا نیست؟
·
سؤال موذی دیگر این است که فروتنی
و صبر و صلاة چه ربطی به علم و دانستن و دانش دارد؟
3
آنها
كسانى هستند كه مى دانند ديداركننده پروردگار خويشند
و به سوى اوبازمى گردند.
·
دلیل علامگی خاشعین صبور و
نمازگزار ایمان آنها ست.
·
چون ایمان دارند، می دانند و اگر
ایمان شان را روزی از دست دهند، ضمنا فاتحه ای هم بر دانائی و دانش کذائی شان خوانده
خواهد شد.
·
واژه دانش بدین طریق از محتوای عینی
(اوبژکتیو) تهی می شود و با ایمان ذهنی (سوبژکتیو)
پرمی شود:
·
بر زبان راندن طوطی وش دگم «لا اله
الا الله»، همان و علامه گشتن، همان.
·
خودداری از ذکر آن همان و ابوجهل گشتن
همان.
4
آنها
كسانى هستند كه مى دانند ديداركننده پروردگار خويشند
و به سوى اوبازمى گردند.
·
می توان گفت که خدا دیالک تیک
وسیله و فونکسیون را به شکل دیالک تیک ایمان و دانش بسط و تعمیم می دهد و نقش
تعیین کننده را از آن ایمان می داند.
·
تحریف الهی مفهوم دانش از آن رو ست
که محتوای تجربی (امپیریکی) و عملی (پراتیکی)
دانش انکار می شود:
·
در قاموس خدا، دانش نتیجه کار
نیست.
·
در قاموس خدا، دانش نتیجه ایمان
است.
·
اگر جفنگ سعدی را مبنی بر اینکه سگ
و گربه و موش و خرگوش با جیغ و ویغ شان مشغول عبادت خدا هستند، به سکه نقد بخریم،
باید آنها را هم بسان آخوند ها به دلیل ایمان به خدا، علامه بدانیم.
·
چون در قاموس خدا، پیش شرط دانش،
ایمان است.
5
آنها
كسانى هستند كه مى دانند ديداركننده پروردگار خويشند
و به سوى اوبازمى گردند.
·
در این آیه، یکی از صفات خدا معرفی
می شود:
·
مربی.
·
پروردگار.
·
رب.
·
در این دیالک تیک خدا و انسان به
شکل دوئالیسم مربی و مربا بسط و تعمیم می یابد.
·
سؤال ولی این است که منظور خدا از
مربیت خویش و مربائی مؤمنین چیست؟
6
آیه (47)
سوره بقره
يَا
بَنِي إِسْرَائِيلَ اذْكُرُواْ نِعْمَتِيَ الَّتِي أَنْعَمْتُ عَلَيْكُمْ وَأَنِّي
فَضَّلْتُكُمْ عَلَى الْعَالَمِينَ
اى
بنى اسرائيل،
نعمت
هايى را كه به شما ارزانى داشتم به خاطر بياوريد
و من،
شما را بر جهانيان، برترى بخشيدم.
·
خدا در این آیه از بنی اسرائیل دو
انتظار دارد:
الف
·
به یاد آوردن نعمات الهی
ب
·
به یاد آوردن ارجحیت الهی آنان بر
جهانیان.
7
اى
بنى اسرائيل،
نعمت
هايى را كه به شما ارزانى داشتم به خاطر بياوريد
و من،
شما را بر جهانيان، برترى بخشيدم.
·
کسب و کار خدا کشیدن نعمات طبیعی (ابر
و باد و مه و خورشید و فلک) به عنوان
نعمات الهی به رخ بنی اسرائیل است.
·
این همان دیالک تیک داد و ستد است
که خدا به شکل دیالک تیک نعمت و اطاعت بسط و تعمیم می دهد.
8
اى
بنى اسرائيل،
نعمت
هايى را كه به شما ارزانى داشتم به خاطر بياوريد
و من، شما را بر جهانيان، برترى بخشيدم.
·
خدا در این آیه ضمنا هندوانه
راسیستی واره بزرگی زیر بغل بنی اسرائیل می چپاند:
·
بنی اسرائیل در قاموس خدا، نژاد
برتر است.
·
وای اگر هیتلر بی ریش و هیتلرهای
ریشو بشنوند.
·
دار و ندار دهها میلیون نفر از بنی
اسرائیل را هیتلر غصب و غارت کرد و 6 میلیون نفر از بنی اسرائیل را پس از کشیدن
شیره جسم و جان شان، درجا سوزاند.
·
تنها بهانه ای که هیتلر داشت، نژاد
پست بودن بنی اسرائیل بود.
·
حالا خدای کریم آمده و احتمالا به
تقلید از خدای تورات (قوم برگزیده الهی)، بنی اسرائیل را بر جهانیان و
اگر دقت شود، بر عالمین، یعنی اهالی دنیا و عقبی برتر می داند.
9
·
حالا چه باید کرد؟
·
هولوکاوست را مش محمود می تواند
انکار کند، ولی با آیه (47) سوره بقره چه باید کرد؟
10
·
نیچه و هایدگر و اجامر دیگر از سطل
ننه ات طلب ها گرفته تا پان عیرانیست ها و پان ترکیست ها و پان کردیست ها و پان
بلوچیست ها و غیره با این آیه سوره بقره چه باید بکنند؟
·
بنی اسرائیل ـ بسان اعراب ـ سیمیت (سامی)
اند و نه ژرمن و عاریایی و مغول و بلوچ و
غیره.
·
آیا اجامر فاشیست، فتوای قرآن سوزی صادر
نخواهند کرد؟
·
چگونه می توان بنی اسرائیل را بر
بشریت دو عالم برتر شمرد و فاجعه نیافرید؟
9
اى
بنى اسرائيل،
نعمت
هايى را كه به شما ارزانى داشتم به خاطر بياوريد
و من،
شما را بر جهانيان، برترى بخشيدم.
·
ضمنا اگر خدا نکرده، نتان یاهو و
اجامر صهیونیست این آیه را بشنوند، چگونه می توان جلو دارشان شد که سودای تشکیل ارض
عظیم اسرائیل بر سر دارند که نه سرش پیدا ست و نه تهش؟
·
نمی شود حریفی دستی در این سوره
برد و این آیه را تحریف کند؟
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر