میم حجری
۲۴۸۴
کار
اگر کار باشد و نه بیگاری
سرچشمه تفکر است.
به برکت کار است که میمون آدم شده است.
منشاء تفکر و ترانه و آواز هم کار است.
امتحانش مجانی است.
مثلا خیاطی بکن
و
شاهد رویش گل ترانه و زمزمه بر لبانت باش و ببین که مغزت چگونه مثل ساعت دیواری به تیک تاک می افتد
۲۴۸۵
نه عقل و نه تعصب هیچکدام به درد بشر نمیخورد.
هیچچیز برای بشر فایده ندارد، برای اینکه نمیداند با خودش چه کند!
سیمون دوبوار
قیاس به نفس مفرما
مش سیمان دو دیوار
ما می اندیشیم
به همین دلیل هستیم و خوش بین هستیم
چون تفکر سرآغاز تحول و توسعه و تکامل است
۲۴۸۶
یه وقتایی هم خودت رو بغل کن و بگو
"راه سختی رو اومدی، بهت افتخار میکنم"
فریبا
زیبایی (و زشتی ) خارق العاده
خود
دردسری است.
چون معیارها را بالاتر (و پایین تر) می برد
و
انتخابات را امکان ناپذیر می سازد
۲۴۸۷
روی دلایل جهادالنکاح (و فحشاء) باید کار کرد.
۲۴۸۸
ژیژاک
۲۴۸۹
حلاج و جزامیان
۲۴۹۰
راز زنده بودن نهراسیدن از مرگ است.
کوورش
نه.
برعکس.
هراس از مرگ
نشانه موجودیت هر موجودی است.
هراس
آژیر بیدارباش هر اندام زنده است.
بی باکان
جنازه اند و نه زنده.
ترس
ننگ نیست.
بی باکی
فضیلت نیست.
۲۴۹۱
من زنم
در گلوی زمین گیر کردهام
قدری حرف میخواهم
و کمی آزادی
دوباره سیب بچین حوا
من خستهام
بگذار از اینجا هم بیرونمان کنند.
طاهره
۲۴۹۲
جنگ و صلح
Der
Krieg wird vorbei sein, die Führer werden sich die Hand schütteln ...
Und diese alte Dame wird auf ihren Märtyrer-Sohn warten, und dieses
Mädchen wird auf ihren Ehemann warten, und dieses Kind wird auf ihren
heroischen Vater warten. Ich weiß nicht, wer das Vaterland verkauft hat,
aber ich habe gesehen, wer den Preis zahlt... "
* Mahmud Darwish (1941-2008) palästinensischer Dichter und einer der berühmtesten zeitgenössischen arabischen Literaten
Werkbeschreibung:
DIE WITE DER INSEL VON SEINPOR | 1880 | Émile Renouf | französischer
Maler und Zeichner: ÉMILE RENOUF | Periode: 1845-1894 | Technik: Öl auf
Leinwand |
Maler der Schule des Realismus-Impressionismus.
Studierte
an der Julien Académie und war Schüler von Gustave Boulanger, Jules
Lefebvre und Charles Duran. Er stellte seine Werke zwischen 1877 und
1881 in der Pariser Mal- und Skulpturhalle aus. Er erhielt eine
Goldmedaille bei der Weltausstellung (1889) in Paris.
Er hat Meeres-
und Bauern-Themen gemalt, besonders nach einer Reise zur Île de Sein.
Aufgrund des Status seines Studios in Paris baute er eine neue Werkstatt
in Le Havre, wo er starb. Seine Werke befinden sich in Museen in
Frankreich, Amiens, Le Havre, Rouen, Lüttich und dem Metropolitan
Kunstmuseum New York City.
۲۴۹۳
نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره برنامههای نظامی-بیولوژیکی آمریکا در اوکراین
۲۴۹۴
جان مک کین
جان مک کین ، سناتور بدنام و جمهوریخواه آمریکائی، شش سال پیش و در جریان سفر به اوکراین و گرجستان گفته بود :
ایالات متحده آمریکا باید در مقابل "پوتین " بایستد و او را بزانو دربیاورد !
درتصویر
؛ سفیر ایالات متحده دراوکراین ماری یووانوویچ ، سناتورهای آمریکایی امی
کلوبوچار و جان مک کین ، پترو پوروشنکو رئیس جمهور اوکراین و سناتور ایالات
متحده لیندزی گراهام (از چپ به راست ) در میان شبه نظامیان فاشیست و
نئونازی اوکراینی ، 2016
لیندزی گراهام ، همان سناتور جنگ سالاریست که
چند روز پیش و درجلسه سنای آمریکا اعلام کرد که : باید "پوتین " را ترور
کنید و از شرش خلاص شوید !
۲۴۹۵
همسر هوشنگ ابتهاج در گذشت
آلما مایکیال، همسر امیرهوشنگ ابتهاج (هــ.ا.سایه) در روز چهارشنبه(۱۸ اسفندماه ۱۴۰۰) از دنیا رفت.
یلدا
ابتهاج، فرزند این شاعر پیشکسوت با انتشار تصویری از کودکی خود در آغوش
مادرش نوشته است: «مادرم برای بهار در راه صبر نکرد و رفت…»
به گزارش
ایسنا، هوشنگ ابتهاج در سال ۱۳۳۷ و در سن ۳۱ سالگی با آلما مایکیال ازدواج
کرد. یلدا(متولد ۱۳۳۸)، کیوان(متولد ۱۳۳۹)، آسیا(متولد ۱۳۴۰) و کاوه(متولد
۱۳۴۱) چهار فرزند آنها هستند.
در کتاب «پیر پرنیاناندیش» گفتوگوی
«سایه» با میلاد عظیمی آمده است: «… سایه بدون مقدمه – و تو گویی صرفا برای
ثبت در تاریخ – میگوید:
میدونید من چطوری زن گرفتم؟
روز نهم مهر
۱۳۳۷ در میدان فوزیه، اون خیابونی که سمت جنوب میره، تو بالاخونه یه محضر
قراضهای که وقتی داشتیم از پلهها بالا میرفتیم میترسیدم که پلهها خراب
بشه. ۲۷۰ تومن خرج عروسی ما شد؛ یعنی من پولو به محضریه دادم و بعد شوهر
خواهرم که به عنوان شاهد همراه ما بود، دید که خیلی خشک و خالی شده، رفت
یه جعبه شیرینی خرید و به محضریها داد. بعد من دست آلما رو گرفتم و رفتیم
خونه…»
میلاد عظیمی همچنین در پی این موضوع در صفحه شخصیاش نوشته است:
«درگذشت خانم آلما
زن
نازنینی بود خانم آلما. مهربان، ساده، صمیمی، بلندنظر، خوشذات. استوار و
باورمند به انسان و بهروزی نهاییاش. عاشق سایه. عاشق فرزندانش. از روزگار
تلخی دید اما تلخ نشد. در پیرانهسر هم زندگی را دوست داشت. نگاه روشنی به
زندگی داشت. شیرین بود. سبکروح بود. در این دنیای تیره و پرعقده، میکوشید
در حد توانش بر نیکی و روشنی زندگی بیفزاید. برای همین محترم بود.
سایه
همیشه میگفت که بدون آلما نمیداند دنیا چگونه جایی برای او خواهد بود.
این چند سال که خانم آلما بیمار بود، کنارش ماند و حتی برای چند روز هم به
ایران نیامد. دائم بر جان او میلرزید. وقتی خانم آلما در بیمارستان بستری
بود با هر زنگ تلفن بند دل سایه میگسست. بیش از هفتاد سال با هم زیسته
بودند؛ از زمانی که آلما دخترک مدرسهای بود و سایه راهنشین عشق او شده
بود تا این اواخر که بیماری نای و نفس خانم آلما را گرفته بود و شاعر پیر
کنار بسترش مینشست و نفس کشیدنش را تماشا میکرد.
به پایداری این عشق سربلند قسم که
من بر همان عهدم که با زلف تو بستم
پیمان شکستن نیست در آیین مردان»
ايران آرت
۲۴۹۶
کودکان یمن
یونیسف هشدار داد: میلیونها کودک یمنی در معرض خطر گرسنگی
۲۴۹۷
ممکنه یک نمونه از مبارزه طبقاتی از بال را در تاریخ نام ببری
تورنیک
همین جنگ های جهانی با تلفات دهها میلیونی،
همین جنگ های منطقه ای،
همین تخریب عمیق نیروهای مولده مادی و فکری و هنری و انسانی.
همین کشتار زنان و کودکان و جوانان جامعه بشری.
همین افزایش ساعات کار و کاهش میزان دستمزد و بی اعتنایی به شرایط کار.
همین گرانی مواد حیاتی زندگی توده مردم.
همین بازداشت ها، شکنجه ها، حبس ها و اعدام ها
فرم هایی از مبارزه طبقاتی از بالا توسط طبقات حاکمه اند
۲۴۹۸
کوزاکیویچ از لشکر 24 پیاده نظام در کنار جسد دوستش Pvt گریه می کند.
اندی آلانیز در پایان جنگ اول خلیج فارس در 27 فوریه 1991 بر اثر آتش دوستانه کشته شد.
مهرنوش
از اتش دیوانه
و
نه
دوستانه
۲۴۹۹
چشم بند به عوض پوزه بند
۲۵۰۰
خاوران کجاست
در
۱۳ خرداد ۱۳۶۰ شهرداری تهران در دوران دولت رجایی تکه زمینی را که در جاده
خراسان در ۱۵ کیلومترى تهران برگزید، این قطعه زمین در کنار گورستانهای
اقلیتهای دینی محصور در دو گورستان از شمال گورستان بهاییها،از جنوب
گورستان سیکها و از غرب گورستان ارامنه قرار دارد.و از تیرماه۶۰ محل دفن
جانفشانان چپ شد.
دو گودال بزرگ در راستا مسیر گلهای پرپر شده ،مدفن جمعی جانهای نازنین بسیاری است.
روایتهایی از دفن ۱۲ مجاهد در گورستان سیکها وجود دارد
خاوران، تکه زمینی خشک و فاقد هرگونه امکانات اولیه یک گورستان رسمی است که مقامات حکومتی به آن «لعنتآباد» یا «کفرآباد» میگفتند.
از۳۱
خرداد ۱۳۶۰ در پی آغاز سرکوبهای گسترده، بازداشت و اعدام ها، ١۵ تن از
اعضای سازمان پیکار که در ٣١ تیر ماه ١٣۶٠ اعدام شدند ، سری اول ارمیدگان
چپ در خاوران هستند.
كارگرشهرداري ماشين حمل زباله، دو شاخه گل
مصنوعي در بين زباله ها پيدا كرد و مشغول جا زدن گلها در گوشه اي از ماشين
بود. قصد تزيين جايي را داشت كه نشاني از زيبايي و خوشبويي ندارد. افسوس
فريم اول و آخرش خراب شد و فتورمان گلهاي زباله كامل نشد
میترا
۲۵۰۱
استه تیک
طبقاتی است.
آنچه به نظر اشراف و بورژوازی زیبا ست، به نظر پرولتاریا چه بسا زشت است و برعکس
۲۵۰۲
منحصر شد همهٔ دار و ندارم به جنون
در چه ره خَرج کنم اینهمه دارائی را ؟
عارف قزوین
طنز است.
پیش شرط طنزپردازی
انقلابی بودن است.
مرتجعین هرگز قادر به طنزپردازی نیستند
۲۵۰۳
دختران جوان اوکراینی به جبهه جنگ با روسیه میپیوندند
مجد
زنان
در کلیه تحولات اجتماعی
نقش مثبت و منفی خاص خود را دارند.
مثلا در روی کار آمدن همین اجامر جنقوری
یعنی بدترین دشمنان خود.
زنان بهتر از شاعران
نران را شیر می کنند و به قبرستان می فرستند و بعد برای شان اشک می ریزند.
۲۵۰۴
اگر همین جوری به دروغگویی ادامه دهی
بزرگ که شدی
می شوی
بی بی ۳۰
۲۵۰۵
عمران صلاحی
كمك كنین هلش بدیم چـــرخ ســـتاره پنچره
رو آســمون شـهری كـه سـتاره بـــرق خنجره
گلــــدون ســرد و خــالی رو بذار كنــــار پنجره
بلكه با دیدنش یه شب وا بشه چن تا حنجره
به ما كه خسته ایم بگه خونه ی باهار كدوم وره؟
تو شهرمون آخ بمیرم چشم ستاره كور شده
بــرگ درخــت بــاغمــون زبــالـه سـپــور شـده
مســـافر امیــدمـون رفـتـه از اینجــــا دور شده
كاش تو فضای چشممون پیدا بشه یه شـاپره
به ما كه خسته ایم بگه خونه ی باهار كدوم وره؟
از نقاشي هاي خودم كه از روي عكسي از خودم تهيه شده
۲۵۰۶
نظر و عمل
۲۵۰۷
پس از پایان جنگ کتاب بفرست
۲۵۰۸
وحشی
ما به دامان تو نازیم که پاکَ است چو گل
وَرنه در شهر بسی لُعبت بازاری هست.
وحشی
با تیر واحد
چند نشان
در آن واحد
می زند:
هم هندوانه زیر بغل خود می چپاند که دنبال هر کس نمی افتد
و
هم
ضعیفه را خام و خر می کند تا خیال کند که تحفه نطنز است
۲۵۰۹
انتقام سلیمان
۲۵۱۰
هیچ کدامتان جسارت این را نداشتید که همرنگ جماعت نشوید.
برای گذران یک روز چقدر زوال روح لازم داشتید، چقدر دروغ، دولا راست شدن، دستمال بدستی، زبان ریزی و نوکرمآبی!
ویرجینیا وولف
کسی
در
تحلیل نهایی
با
جماعت
همرنگ نمی گردد.
بلکه با طبقه حاکمه همرنگ می گردد.
یا
با
طبقه حاکمه نشسته بر اریکه قدرت
و
یا
با
طبقه حاکمه منتظر نشستن بر اریکه قدرت.
۲۵۱۱
دونالد رامسفلد، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا ، در 19 اکتبر 2001 در برابر خدمه یک گروه بمب افکن گفت :
"ما دو گزینه داریم ، یا باید روش زندگی خود را تغییر دهیم ، یا روش زندگی دیگران را تغییر می دهیم !
ما گزینه دوم را انتخاب کرده ایم و این شما هستید که ما را در رسیدن به این هدف بزرگ یاری می دهید »
۲۵۱۲
ایمان سامی مشهور به ( ماریا سام) فعال حقوق زنان و جامعه الجیبیتیکیوآی+ یکشنبه شب در خیابان صد متری شهر اربیل عراق ترور شد .
۲۵۱۳
حزب ابزار تبلور سیاسی خواست اجتماعی است.
کوروش کبیر
نه.
احزاب سیاسی
پیشقراولان طبقات اجتماعی اند.
پیشقراول در هر سپاه
واحد قبراق حاضر به یراق است که پیشاپیش سپاه حرکت می کند.
قبل از هجوم سپاه به دشمن
به
قلمرو دشمن نفوذ می کند
و
نقاط قوت و ضعف دشمن را
کشف می کند
و
استراتژی و تاکتیک سپاه را تعیین می کند.
ما با دیالک تیک های زیر سر و کار داریم:
دیالک تیک توده و طبقه اجتماعی
از سویی
و
دیالک تیک طبقهاجتماعی و حزب سیاسی
از سوی دیگر.
جزب سیاسی
پیشقراول طبقه مربوطه
است
و
طبقه اجتماعی (سوبژکت تاریخ)
پیشقراول توده
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر