۱۴۰۰ اردیبهشت ۲۱, سه‌شنبه

کلنجار سنگ سخنگویی با سگ سخن جویی (۴۷۵)

  Ist möglicherweise Kunst

 میم حجری



۶۱۴۲

سنگ سخنگو

ملت پارس وجود ندارد. 

امت شیعه وجود دارد. 

ضمنا مردم ایران نه از ناسیونالیسم خبر دارند، نه شعور ملی دارند و نه شووینیستند

۶۱۴۳

سنگ سخنگو

خوشامد و بدآمد این و آن از اندیشه ای تعیین کننده نیست. تعیین کننده چیست؟

۶۱۴۴

سنگ سخنگو

حسین اکبری
از منظر حقوقی :
۱-     موضوع خصوصی سازی اساسی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران جایگاهی ندارد.
۲-     آنچه به امر چگونگی نظام اقتصادی ایران پرداخته است اصل ۴۴ قانون اساسی است که اعلام می‌دارد:
“نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بر پایه سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی با برنامه‌ریزی منظم و صحیح استوار است.


سگ سخن جو

 

نظام اقتصادی به چه معنی است؟
مثال:
کاپیتالیسم یک نظام اقتصادی است که در آن پایه‌های یک سیستم اقتصادی بر روی مالکیت خصوصی ابزارهای تولیدِ اقتصادی است و در دست مالکان خصوصی است و از این برای ایجاد بهره‌مندی اقتصادی (سود) در بازارهایی رقابتی استفاده می‌شود. (ویکی پیدیا)

نظام اقتصادی بدین طریق به معنی فرماسیون و یا صورت بندی اقتصادی به کار می رود.
فرماسیون اقتصادی چه تعریفی دارد؟
متشکل از چیست؟

کسانی که قانون اساسی ج. ا. را تدوین کرده اند
عوامفریب بوده اند.
به همین دلیل فرم مالکیت بر وسایل تولید را نظام اقتصادی جا زده اند.
فرم مالکیت یکی از عناصر مناسبات تولیدی است.
ویرایش:
فرم مالکیت در ج. ا. دولتی، تعاونی و خصوصی است.
فرم مالکیت در جامعه سوسیالیستی اما پرولتری است.
سؤال این است که چرا در کشور ما کسی ایرادی نگرفته است و چرا حسین اکبری ایرادی نمی گیرد؟
بدین طریق خشت اول در این دیوار قانون اساسی کج نهاده می شود تا تاثریا کج رود.


۶۱۴۵

سنگ سخنگو

بخش دولتی شامل کلیه صنایع بزرگ، صنایع مادر، بازرگانی خارجی، معادن بزرگ، بانک‌داری، بیمه، تأمین نیرو، سدها و شبکه‌های بزرگ آبرسانی، رادیو و تلویزیون، پست و تلگراف و تلفن، هواپیمایی، کشتیرانی، راه و راه‌آهن و مانند اینها است که به صورت مالکیت عمومی و در اختیار دولت است.

سگ سخن جو

 

اکنون عوام فریبی به اوج می رسد.
میان فرم دولتی مالکیت و مالکیت عمومی (همگانی، خلقی) علامت تساوی گذاشته می شود.
به دلیل همین توطئه و توهم خیلی ها خیال میکنند که بخش دولتی
تحفه نطنز است 

و 

بخش خصوصی با آن تضاد آشتی ناپذیر دارد.
به زبان حسین اکبری
دولتی کردن به معنی کارگری کردن و خلقی کردن است 

و 

خصوصی سازی ضد کارگری و ضد ملی است.

دولت چیست؟
ماهیت دولت چگونه تعریف و تعیین می شود؟
دولت به قول کلاسیک های مارکسیسم ماشین تا دندان مسلح طبقه حاکمه برای تضمین و توسعه و تحکیم منافع خویش است

بسته به ماهیت طبقه حاکمه
ماهیت دولت تعیین می شود
وبسته به ماهیت دولت
مالکیت دولتی بر وسایل تولید تعریف و تعیین می شود.
در همه کشورهای سرمایه داری
هر سرمایه داری ورشکست شود
کارخانه اش را دولتی میکنند تا مورد حمایت دولت بورژوایی قرار گیرد
از گردنه بحران بگذرد
سود اور شود و دوباره به صاحب سابق داده شود.
وظیفه اساسی دولت امپریالیستی
توزیع ثروت به نفع بورژوازی (طبقه حاکمه) است.


۶۱۴۶

سنگ سخنگو

ممنون.
برای کشف حقیقت نظر
بهتر است که از موضوع خارج نشویم.
یعنی موضوع بحث را پیگیری کنیم.
بحث بر سر رابطه انسان با حیوان بود.
نه بر سر فمینیسم.

۶۱۴۷

سنگ سخنگو

خوشامد و بدآمد این و ان از نظری و یا صاحب نظری
تعیین کننده نیست.
تعیین کننده چیست؟

تعیین کننده
صحت و سقم نظر است.
یعنی حقیقی و باطل بودن نظر است.

حقیقت
عینی است.
یعنی به میل و هوس و خواست این و آن ربطی ندارد.

برای کشف حقیقت چیزی
مثلا حقیقت نظری
باید بی اعتنا به خویشتن، بی اعتنا به صاحب نظر و این و آن
بی اعتنا به منافع خود و دار و دسته خود
روی آن نظر کار کرد.
مثلا حلاجی اش کرد.
با همنوعان راجع بدان هماندیشی کرد.

به قول لنین
حقیقت با ماهیت خویشاوند است.
یعنی
برای کشف حقیقت باید از خطه نمود و پدیده و یا ظاهر
پله به پله پایین رفت
به قول هگل
از پله های مفاهیم پایین رفت
و
در اعماق به ماهیت رسید و حقیقت بسته به غل و زنجیر را کشف کرد و بیرون اورد.
حقیقت همان آب حیات است که در ظلمات است.
صداقت = حقیقت پرستی
آنچه که از صافی های طبقاتی می گذرد
انعکاس واقعیت در آیینه ضمیر است.

۶۱۴۸

سنگ سخنگو

هیچکس نمی تواند
بدون استثمار طبیعت
زنده بماند.

یکی میوه و شیر و پنیر و ماست و تخم مرغ و غیره می خورد،
دیگری گوشت و مرغ و ماهی و غیره.
هم نباتات موجودات زنده اند و هم جانوران از پرنده تا حیوان.

اکنون حشره داری (حشره پروری) به دامداری اضافه شده
و در فرانسه و دیگر کشورها رواج پیدا کرده است.
ملخ و مگس و غیره جزو مواد غذایی شده اند


۶۱۴۹

سنگ سخنگو

انسان موجودی نیمه ناتورال ـ نیمه سوسیال است.
انسان
بدون تغذیه از ناتور
حتی
لحظه ای
نمی تواند زنده بماند.

رابطه موجودات
رابطه ای دیالک تیکی است:
حیوانات هم از نباتات و یا حتی از یکدیگر تغذیه می کنند.
نباتات هم از انسان و جانور زنده و مرده
تغذیه می کند.
جامعه (انسان)
فقط مصرف کننده مواد و موجودات طبیعی نیست.
انسان و یا جامعه
فقط خورنده میوه و سبزی و مرغ و گاو و گوسفند نیست.
انسان ضمنا پرورنده نباتات و جانوران است.
اکنون
شاید ۵۰۰ نوع گل وجود دارد
۲۰۰ نوع گندم وجود دارد
صدها نوع سگ و گربه وجود دارند.
بدون حمایت انسان
نسل اینها برمی افتاد.
رابطه فی مابین
مبتنی بر دیالک تیک داد و ستد است.

۶۱۵۰

سنگ سخنگو

به نظرم هر کسی که سوسیالیسم رو‌با جان و دل قبول داره باید به خشونت علیه حیوانات توجه کنه، علیرغم اینکه از بچگی جلوش سر گوسفند و‌مرغ رو بریدن
زرین


سگ سخن جو

 

 ممنون.
هدف چیست؟
هدف احیای هارمونی بر باد رفته میان طبیعت و جامعه (انسان) است.

کمونیسم = ناتورالیسم (طبیعت گرایی) متکامل + هومانیسم (انسان گرایی) متکامل

جامعه نمی تواند از طبیعت 

مثلا 

از

دریا و رود و ماهی و آبشار و جنگل و باران و گاو و گوسفند و گندم و میوه جات 

صرفنظر کند.
هدف این است
که
دیالک تیک طبیعت و جامعه
به طور راسیونال (بخردانه) سازمان داده شود.

۶۱۵۱

سنگ سخنگو

 این سخن برشت
یا
دقیق فرمولبندی نشده
و
یا
دقیق ترجمه نشده است.
کشور اصولا مفهوم رسایی نیست.
چون حاوی ممان (گشتاور) جغرافیایی است.
جامعه رساتر است.
جامعه مفهوم مهم ماتریالیسم تاریخی است
ترجمه درست:
بدبخت ملتی که به قهرمان نیاز دارد.

برشت می خواهد که توده به مقام قهرمان ارتقا یابد
تا
فاتحه ای بر ایدئالیزاسیون قهرمان
خوانده شود.
رادیکالیته مارکس و برشت خارق العاده است:
مثال:
مارکس می گوید:
فلسفه باید توده ای شود تا تبر بر تبار فلاسفه فرود آید.
یعنی هارت و پورت و افاده و عشوه فلاسفه بی اثر شود.
در قاموس مارکس
همه باید فیلسوف شوند.
همه باید کل اندیش شوند
و گرنه تشخیص منافع پرولتاریا
محال خواهد بود
چه رسد به تحقق عملی آنها.


ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر