پروفسور دکتر
ولفگانگ ایشهورن
اریش هان
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت
و
(۱۹۶۹)
برگردان
شین میم شین
ماهیت
ادامه
۲۴
· فلسفه اجتماعی اسپه کولاتیو (گمان ورز) اما برعکس، بدون در نظر گرفتن پدیده های مشخص پیوندهای ماهوی، به اثبات «ماهیت انتزاعی جامعه» کمر برمی بندد.
۲۵
· فلسفه اجتماعی اسپه کولاتیو (گمان ورز) هم جدایی قطعی (فصل بی وصل) ماهیت و پدیده را مبداء قرار می دهد که با تکیه بدان پژوهش و تئوری تجربی (امپیریکی) نمی توانند به راه پیگیر واحدی گام بگذارند.
۲۶
· جامعه شناسی اسپه کولاتیو (گمان ورز) هم با طرح تئوریکی انتزاعی و ایدئالیستی، مثل جامعه شناسی پوزیتیویستی که خود را با کله شقی به شناخت امپیریکی محدود می سازد، از فهم واقعی مناسبت ماهیت و پدیده و لذا از شناخت پیوندهای ماهوی حیات اجتماعی عاجز می ماند.
۲۷
· کلیه تلاش های جدیدتر جامعه شناسان بورژوایی در جهت نزدیک سازی این نقطه نظرات یکجانبه به یکدیگر، باید هم ناکام بمانند، اگر کشف مناسبات اساسی مادی را، یعنی مناسبات تولیدی را مبنای اساسی این گرایشات قرار ندهند.
·
مراجعه کنید به پدیده
نمود (پدیده)
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/3862
پایان
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر