۱۴۰۲ اسفند ۲, چهارشنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (الف) استعدادهای جوان (۱)


 هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

 شین میم شین
 

۱

·    استعدادهای جوان به جنبشی در چارچوب سازمان جوانان آزاد آلمان (اف دی ید) اطلاق می شد که در آن، انسان های جوان در اوقات فراغت شان  به دلیل شادی و علاقه در جنبش هنری خلقی شرکت می ورزیدند.

 

۲

·    جنبش استعدادهای جوان پس از پلنوم پنجم حزب سوسیالیستی متحده المان سال ۱۹۵۸ پدید آمد.

 

۳

·    جنبش استعدادهای جوان در خدمت توسعه خودکوشی هنری زحمتکشان بوده است.

 

۴

·    آماج های جنبش استعدادهای جوان از قرار زیر بوده اند:

 

الف

·    بیدارسازی لیاقت های هنری جوانان

 

ب

·    برانگیختن آنان به فعالیت هنری در گروه ها و محافل هنری خلقی موجود

 

پ

·    امکان پذیرسازی شرکت آنان در نمایشات عمومی جنبش استعدادهای جوان

 

ت

·    توسعه مستعدترین آنان به شخصیت های هنری سوسیالیستی

 

۵

 

·    جنبش استعدادهای جوان، جزئی از جنبش هنری خلقی سوسیالیستی بوده است.

 

۶

·    در پارلمان ششم سازمان جوانان آزاد آلمان (اف دی ید) در سال ۱۹۵۹ «جشن های استعدادهای جوان» برای اولین بار به مثابه فرم فرهنگی مداوم کار هنری توده ای جوانان  قلمداد شد.

 

۷

·    با نیاز رشد یابنده جوانان جامعه سوسیالیستی به صرف فرهنگ آمیز، جالب و خلاق اوقات فراغت، علاقه عظیم به کردوکار هنری خود مثلا شعرای جوان، خوانندگان جوان نیز پدید آمد.

 

۸

·    دیدارها و جشن های استعدادهای جوان کلیه جوانان کشور را در برمی گرفتند و کلیه ژانرهای (انواع) هنری را شامل می شدند و به هر جوان جامعه امکان شرکت در آن را بسته به استعداد خود فراهم می آوردند، بدون اینکه شرط ثابتی برای شرکت در کلکتیو هنری خلقی الزامی باشد.

 

۹

·    دیدارها و جشن های استعدادهای جوان به تصویب شورای مرکزی سازمان جوانان آزاد آلمان (اف دی ید) قاعدتا هر دو سال یکبار صورت می گرفتند.

 

۱۰

·    این دیدارها و جشن های استعدادهای جوان خصلت مسابقه داشتند و در کارخانجات، مراکز مسکونی، مدارس، انجمن ها (کلوب ها)، خوابگاه های دانشجویی و غیره شروع می شدند و در نمایشات مناطق و استان ها ادامه می یافتند.

 

۱۱

·    نقطه اوج این مسابقات و ضمنا نقطه پایانی آنها را دیدارها و جشن های مرکزی استعدادهای جوان تشکیل می دادند که در حین آن ها بهترین ها معرفی می شدند و با اعطای مدال مورد تجلیل قرار می گرفتند.

 

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر