
میم حجری
به زودی آنچه را که گفتنی داریم تمام خواهد شد و ما خواهیم ماند و تنهایی ما
بیژن جلالی
مورد اول ارتباط نوع قیام امام حسین با فلسطینیا ارمان ازادی فلسطین توی اسلام ربطی ب شیعه بودن نداره ارمان کل اسلامه
مگر قیام امام حسین آزادیخواهانه بوده است؟
شما سواد ندارید و یا تاریخ ار تحریف میکنید.
امام حسین و یاران
اربابان برده دار بوده اند
یعنی ستمگر بوده اند و نه آزادیخواه
۷۴ تن از شهدای کربلا غلامان امام حسین و یاران بوده اند
حماس و جهاد و غیره تروریستند ونه آزادی خواه
باید گریست در غم شهری که اندر آن
مشتی اسیر
گریه بر آزادهای کنند
حسین_جنتی
ضد دیالک تیکی آزاده که اسیرنیست
ضد دیالک تیکی آزاده (آزادیخواه)
برده است.
ضمنا
امام حسین
که آزاده و آزادیخواه نبوده است.
آل عبا همه از دم
برده دار بوده اند.
۷۴ تن از شهدای کربلا
غلامان امام حسین و اصحابش بوده اند
به همین دلیل
کسی اسم شان را نشنیده است
یعنی آدم محسوب نشده اند
شاید باورش عجیب باشه ولی ظرف شستن جز کارهای مورد علاقمه واقعا!
ماتیلده
گروهی آن
گروهی این
پسندند.
اندیشیدن هم مورد علاقه ما ست
لذتی که در اندیشیدن است
در
ظرف شستن نیست
ز دست و پای دل بر گیر این زنجیرِ جور، ای یار
که این دیوانه گر عاقل شود؛ دیگر نمی آید
اخوان ثالث
دیوانگی دل و غل و زنجیرش
به
خود عاشق
حتی
ربطی ندارد
چه رسد به یار.
به قول حافظ
خود دل است که بدون اجازه خواهی از دست عاشق بدبخت می رود
یعنی خود را داوطلبانه به غل و زنجیر می کشد.
تو چه شاعری هستی که نمی دانی؟
نمیدونم چه مرضیه که وقتی دوستام بهم اصرار میکنن باهاشون برم اعصابم خورد میشه وقتی هم که اصرار نمیکنن بهم برمیخوره
نینا
همه چیز هستی
ساختار و خصلت دیالک تیکی دارد.
آنچه که غیرمنطقی به نظر می رسد
عمیقا واقعی است.
همین حس دیالک تیکی را دوستانت هم دارند:
ازت دعوت به همراهی می کنند
ولی از همراهی ات شادمان نمی شوند ویا پشیمان می شوند.
کربلا مظهر اراده است جهت ورود به مسیر حق بیا باطل برای تعیین سرنوشت
حرف مفت به همین لاطائلات گفته می شود.
اولا در خاورمیانه
هنوز ملت وجود ندارد.
اگر از اسرائیل صرفنظر شود.
ملت چیست؟
در جمکران
از امت سخن می رود.
امت ضد ملت است.
ثانیا امام حسین و یاران
برده دار بوده اند
یعنی ستمگر بوده اند
۷۴ تن از شهدای کربلا غلامان امام حسین و یاران بوده اند
آیت الله جوادی آملی :
حسین یعنی مظهر عدل و ظلم ستیزی. عدالت خواهی و ظلم ستیزی، پیام رسمی این نهضت است. تو که برای عدل قیام کردی،ما تا روز قیامت این شعارت را حفظ می کنیم
آیة الله املی
معنی داد و بیداد را نمی داند.
حسین
مثل میرحسین بوده است
و
یزید مثل سیدعلی.
فرق ماهوی بین میرحسین و سیدعلی
وجود ندارد.
هیچکدام جانبدار داد نیست.
جانبدار داد کیست؟
سر اندیشنده جانبداران داد
بر باد رفته است
من واقعا تو این دسته ها یدونه آدم درست حسابی ندیدم. همه یا نوجوونهای لات محله بودن که تهش همو انقدر زدن که خونین و مالین شدن یا بزرگ سالهای لات محله که همه جاشون جای خالکوبی های عجیب و چاقو و سوختگیه و نشستن دارن قلیون میکشن.
سبزابی
زنده باد سبزآبی
زنان شان چنینند ایرانیان
طبقات حاکمه فئودالی، فوندامنتالیستی، امپریالیستی و اولیگارشیستی
هم
خودشان
لات و لاشخورند.
ما با وحدت لاتهای مزور و صادق سر و کار داریم
چارق و چکمه و پوتین و نعلین
هم
آدمکش و چاقو کش و زن ستیز و علاف و عیاش و بی همه چیزند.
به ماکه۴۳ سال قتلهای مظلومانه وکشتاربیگناهان دیدیم، ازعاشورانگو.
ایرانی
هی عیرانی
فقط از ۴۳ سال به این ور
شاهد سیطره ترور بوده ای؟
تاریخ طویله به ترور سرشته است
چشم باید داشت و دید.
آره.
ما در عصر عکس به سر می بریم.
کسی دنبال اندیشه و شعور و شخصیت نیست.
همه به دنبال عکس و عندام و باسن و سینه و صورت و قد و قامتند
شعر و دیگر آثار هنری همیشه حاوی خرافه است.
آدم باید خیلی ساده لوح و عقب مانده و ظاهر پرست باشد که عاشق زلف کسی شود.
۹۹ در صد زیبارویان جهان
زباله اند و نمیتوان لحظه ای کنارشان نشست
چه رسد به عاشق شدن به آنها.
این به عاشق شدن زباله ها به آل عمامه و عبا شباهت دارد
امام صادق (ع) فرمود: هر كس كه خدا خير خواه او باشد محبت حسين (ع) و زيارتش را در دل او می اندازد و هر كس كه خدا بدخواه او باشد كينه و خشم حسين (ع) و خشم زيارتش را در دل او می اندازد.
صادق جان
چرا باید خدا
بدخواه بنده بدبخت خود باشد؟
مگر
خدا
از جنس خوانین و سلاطین برده دار و فئودال و بورژوا ست که دشمن بشرند
و
به قول شیخ شیراز
به سلامی گردن می زنند و به دشنامی خلعت می بخشند.
یعنی خردستیز اند و نه خردگرا و خردمند.
این محرم را زنده نگه دارید ، ما هر چه داریم از این محرم است .
محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است
خمینی
عجب حرف زدنی؟
بالاخره چه باید بکنیم؟
فقط محرم را زنده نگداریم و یا صفر را هم؟
راستش را بخواهی
ما طرفدار شعبان و رمضانیم و بی مخان را روی کار آورده ایم و هر چه داریم از شعبان و رمضان داریم
به همین دلیل آندو را روی سر مان گذاشته ایم و حلو حلوا می کنیم
ماه محرم،ماهی است که مردم آماده اند برای شنیدن مطلب حق.
حزب اللهی
ماه محرم
نه
مطلب
بلکه مطب است.
ماه محرم
مطب روانپزشکی
برای ضجه و زاری
و
تخلیه فشار روحی و روانی
برای
درمان روان بیماران تیمارستان است.
عردلان
و
نه
فقط عردلان
بیگانه با مفاهیمند.
لنینسم
مارکسیسم مرحله امپریایسیتی جامعه سرمایه داری است.
سرمایه داری رشد کرده است:
از مرحله رقابت آزاد به مرحله انحصاری و بعد به مرحله انحصاری ـ دولتی رسیده است.
لنین
کاشف این مرحله و این گذار تاریخی کاپیتالیسم (امپریالیسم) بوده است
ضمنا
لنینیسم
ربط تعیین کننده ای به لنین ندارد.
مارکسیسم
هم ربط تعیین کننده ای به مارکس ندارد.
مارکسیسم ـ لنینیسم
خرد کل اندیش است.
علمی
فلسفی است
و تبارش به سعدی علیه الرحمه
حتی
می رسد.
ارسطو:
ارسطو:
آزاد اندیش باش و هر حرفی را که می شنوی، حقیقت مپندار.
منتقد باش و باورهایت را ارزیابی کن.
هی ارسطو
منظور از آزاد اندیشی چیست؟
منظور از انتقاد چیست؟
انتقاد که کار هر ننه قمری نیست.
برای کسب لیاقت انتقاد باید فوت و فن تفکر مفهومی را فراگرفت.
و
برای فراکیری فوت وفن تفکر مفهومی
باید
تعریف استاندارد علمی مفاهیم را فراگرفت.
بشریت بر سر دو راهی زیر ایستاده است:
یا فراگیری مارکسیسم
و
یا
غوطه ور بودن مادام العمر در منجلاب خریت و عرعر به عوض تفکر
لاهوری
فکر زنجيري کنيد اي عاقلان
بوي گيسويي مرا ديوانه کرد
پيش هر بيگانه گويم راز خود
آشنارويي مرا ديوانه کرد
اي مسلمانان به فريادم رسيد
طفل هندويي مرا ديوانه کرد
ميزنم خود را به آتش بيدريغ
آتشين خويي مرا ديوانه کرد
از حرم لبيکگويان ميروم
جذبه کويي مرا ديوانه کرد
واقف از ميخانه و مسجد نيم
چشم و ابرويي مرا ديوانه کرد
بوی زلفی مرا به جنون کشید
زنجیری پیدا کند و دست و پایم را ببندید تا به بر و بیابان نزنم
زیبایی ادبی ـ هنری این بیت شعر لاهوری
در مفهوم زنجیر است:
زنجیر به دو معنی به کار میرود:
هم
به معنی زنجیر واقعی
و
هم
گیسوی یار به زنجیر تشبیه میشود که پای بیننده را می بندد و مجذوب خود می سازد
به نظر بپرداز نه به صاحب نظر.
تا رستگار شوی
حافظ در این بیت شعر
دیالک تیک اشنا و بیگانه را به شکل دیالک تیک دوست و غیر
بسط می دهد.
ما معیار دوستی و دشمنی را در فرماسیون فئودالی تشریح کرده ایم تا چیزی را به اجنه توضیح دهیم
آدمها که جز غریزه چیزی ندارند
قالَ رَسُولُ اللّهِ صلّى اللّه علیه وآله: اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ علیه السّلام حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤ منینَ لاتَبْرَدُ اَبَداً پیامبر(ص)فرمود : براى شهادت حسین(ع)حرارت وگرمایى دردلهاى مؤمنان است که هرگزخاموش نمیشود. منبع کتاب جامع احادیث الشیعه
این دروغ مطلق است.
پیغمبر هرگز چنین خرافه ای را نگفته است.
این خرافه ها اختراع آخوندهای شپشو ست
مش زهرا
آره.
ولی ضد مذهبی بودن
معیار نیست.
اشراف علاف و عیاش
هم
لامذهب بوده اند و هستند.
ولی اشخاص بهتری نیستند.
حافظ
رازی که برِ غیر نگفتیم و نگوییم
با دوست بگوییم که او محرم راز است
شرح شِکَنِ زلفِ خَم اندر خَم جانان
کوته نتوان کرد که این قصه دراز است
در ایده ئولوژی جوامع برده داری و فئودالی
معیار عینی برای تمیز دشمن از دوست
جغرافیایی است.
هر لاشخوری که در قلمرو خان قلدر باشد
دوست و آشنا ست
و
هر کس خارج از این قلمرو باشد
دشمن و بیگانه است.
تف بر این معیار
با سينه زدن نمي شوي يار حسين
تا روز ابد به پا ست پيکار حسين
برخيز که چشم غزه بر غيرت توست
سرباز حسين شو، عزادار حسين.
مریم
حسین چه ربطی به غزه دارد؟
ای مریم باسواد
حماس کیست؟
فوندامنتالیست های تروریست حماس و جهاد و خمس و زکات
اصلا
شیعه نیستند.
چرا خلایق را فریب می دهید؟
کَلاغ هرکاری میکرد خوشگل نمیشد داد میزد طاووس خرابه
نیهال
کلاغ شناس نئی ای نهال درد اینجا ست.
کلاغ
خردمندترین پرنده در پهنه زمین است.
کلاغ صدبار خردمندتر از سکنه جمکران است که فکر و ذکری جز بند تنبان ندارند.
طاووس حسرت کش کلاغ به ظاهر زشت است
زن فرقی با نر ندارد. هم به لحاظ مثبت و هم به لحاظ منفی. اگر شک داشتی برو ابوقریب و ایمان بیاور به برابری زن و نر.
من ـ زور از اعتماد چیست لامصبا. جامعه طبقاتی کشتارگاه است. حتی گاو و گوسفند به سلاخ اعتماد نمی کند چه رسد به دهقان و کارگر و پیشه ور
روزهای زندگیمان نه بر اساس بذری که میپاشیم و تلاشهای فردی که بر اساس ظرفیت هایمان میکنیم، بلکه به مناسبت حق و سهمی که همه ما بر محصول و دستاوردهای جمعی داشته ایم قضاوت میشود.
هرگاه معیشت و رفاهمان تامین نگردد، جایی از کار غلط است.
قاعده را بر اساسش برمیگردانیم!
نه. جامعه بر اساس زیربنای اقتصادی اش یعنی با توجه به طبقه حاکمه اش ارزیابی می شود
برای چی می خواهی دیوانه باشی. قحط دیوانه که نیست. جهان تیمارستانی است. هنر خردگرایی د خردمندی در تیمارستان جهاه است و نه دیوانگی.
شاملو دهها تن از جوانان ساده لوح مردم را معتاد به هروئین کرده است. شیرخوارگان مردم را شیرآهنکوهمرد جا زده و خر کرده و به کام مرگ فرستاده است. آدم باید خر باشد و طرفدار زباله هایی از قبیل شاملو باشد
اولا کم و بیش گفته اند. ولی نه چنان که صبا را خبر شود. احزاب سیاسی طویله فرصت طلب اند و چون شاملو طرفدار دارد نمی خواهند که آنها را فراری دهند.در نتیجه حقیقت را بر زبان نمی رانند.
استالیینیست ها مثل فوندامنتالیست ها چنان صهیونیست می گویند که انگار فحش خواهر و مادر است. صهیونیسم چیست؟
اگر شما ابراز نظر نکرده بودید ما هرگز به این اندیشه نمیرسیدیم. پس سپاس بر خود شما. اندیشه در روند هماندیشی با همنوع حاضر و غایب تشکیل می یابد.
در نمازم خَمِ ابرویِ تو با یاد آمد
حالتی رفت که محراب به فریاد آمد
از من اکنون طمعِ صبر و دل و هوش مدار
کان تحمل که تو دیدی همه بر باد آمد
باده صافی شد و مرغانِ چمن مست شدند
موسمِ عاشقی و کار به بنیاد آمد
بویِ بهبود ز اوضاعِ جهان میشنوم
شادی آورد گل و بادِ صبا شاد آمد
ای عروسِ هنر از بخت شکایت مَنِما
حجلهٔ حُسن بیارای که داماد آمد
دلفریبانِ نباتی همه زیور بستند
دلبرِ ماست که با حُسنِ خداداد آمد
زیر بارند درختان که تعلق دارند
ای خوشا سرو که از بارِ غم آزاد آمد
مطرب از گفتهٔ حافظ غزلی نَغز بخوان
تا بگویم که ز عهدِ طربم یاد آمد
دلفریبان نباتی همه زیور بستند
دلبر ماست که با حُسن خداداد آمد
حافظ
گلها به خودآرایی می پردازند
فقط جانان ما ست که زیبایی اش مادرزادی است.
حافظ مثل حزب اللهی های نابینا و نادان است:
قضیه درست برعکس است:
حسن گلها طبیعی (خدا دادی کذایی) است
و
حس جانان
بخشا طبیعی و بخشا تصنعی است
نمیدونم چرا حرفایی که باهاش بقیه رو آروم میکنم رو خودم اثر ندارن
آرام
حرف چیست؟
سکنه جنقوری که حرف نمی زنند.
اصلا نمی دانند که حرف چیست.
سکنه جنقوری
چیزهای توخالی و بی محتوا و چه بسا بی معنا را به طور مکانیکی
نشخوار می کنند و خیال میکنند که فکر میک نند و حرف می زنند.
مگر نشخوار گاو و گوسفند و شتر روی خودشان تأثیر دارد؟
اسحاق ئوز تورک
حرف های خلایق از ایدئال و آرزوی شان پرده برمی دارند
و
اعمال
از ماهیت شان.
حرف چیست؟
ای بسا حرف ها که شبیه عطسه و سرفه و آه و آروغ اند.
یعنی اصلا حرف نیستند.
حرف باید غلاف فکر باشد.
حرف بی معنا
غلافی تو خالی است.
یک در صد حرف هایی که رد و بدل می شود
حاوی اندیشه است و ارزش دارد.
ما بقی زباله است.
نه
بیانگر آرزو ایدئال کسی است و نه بیانگر ماهیت کسی
بخشی از اعترافات اجباری گالیله
"در هفتادمین سال زندگیام در مقابل شما اربابان دین و دنیا به زانو درآمدهام و در حالی که کتاب مقدس را در آغوش میفشارم اعلام میکنم که ادعایم مبنی بر چرخش زمین به گرد خورشید ناشی از مستی بوده و سراسر اشتباه و دروغ است."
چون کربوبلاست غزه امروز
گويا که دوباره آل طاها
مجروح دوصد بلاست امروز
خون ميچکد از دو چشم زهرا
در کون و مکان عزاست امروز
مریم
مریم
آبروی ایرانیان را، زنان را، شیعیان را و مسلمانان را بر باد می دهد.
داد از این نادانی و نابینایی
فریاد از این عوامفریبی و خر پروری
مگر در جنقوری کلاس اکابر وجود ندارد
ای آبرو ریزان؟
اسرائیل
تنها سرزمینی در خاور میانه است که
مهد فکر و فرهنگ است.
غزه در دست مشتی جانی و جلاد است
دانی که چرا سِرّ نهان با تو نگویم؟
طوطی صفتی... طاقتِ اسرار نداری!
مولانا
توصیهی صبر و استقامت به دیگران آسان است
وقتی مصیبت، مصیبت شما نباشد.
وینستون
بحث بر سر چیست؟
بحث بر سر آسانی و دشواری دعوت به صبر است
و
یا
بر سر صحت و سقم این توصیه؟
چه الترناتیو و بدیلی وینستون
برای تئوری ارتجاعی دعوت به صبر دارد؟
البته اگر دارد.
بحث باید بر سر راه حل مشکل باشد و نه عوامفریبی حافظانه
با غم مخور خرکی و الکی گفتن
و
خلایق را خر و خاموش کردن و تسکین دادن
بی حسین به جایی نمیرسید!
امیرحسین
امیرحسین اصلا حسین را نمی شناسد.
اگر می شناخت از این هارت و پورت ها نمی کرد.
حسین کی بوده است و چه میخواسته است؟
حسین
مثل میرحسین بوده است.
و
یزید
مثل سیدعلی.
همان تفاوت و تضاد میان حسین و یزید وجود داشته
که
میان میرحسین و سیدعلی وجود دارد.
پیدا کنید بند تنبان را.
درد سکنه جنقوری
بند تنبان است.
خاکستر آبی.
همه از دم
دنبال غریزه اند.
خور و خواب و خشم و شهوت
حضرات خبر ندارند زجهان آدمیت
بعید هم نیست.
فقط اسلحه که نیست.
هندوستان از روسستان نفت ارزان می خرد و به اروپائیان چند برابر قیمت خریده شده می فروشد.
جنقوریان
هنری جز تجارت ندارند.
می توانند
از پوتین اسلحه بخرند و به پالان بفروشند.
پیامبر اکرم صلّى اللّه علیه و آله فرمود :
براى شهادت حسین علیه السلام ، حرارت و گرمایى در دلهاى مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمى شود.
زهرا
ما اگر روزی دست به انتحار عنقلابی زدیم
مقصر مشه زهرا ست:
اولا
رسول اکرم و نه پیامبر اکرم.
اکرم کی بوده است؟
ای باسواد
اکرم زن خرپولی به نام خدیجه بوده است
و
حضرت محمد
رسولش بوده است.
ثانیا
رسول اکرم از این مزخرفات نگفته است.
چون فاجعه کربلا
در زمان او
اصلا
موضوعیت نداشته است.
ضمنا
رسول اکرم پس از فرار از مکه
به مدینه رفته است
اگر برای کربلا تره خرد می کرد
به کربلا می رفت و نه به مدینه.
گربه چوف:
مظفر کسی نیست که در جنگ برنده شود.
بلکه کسی است که صلح کند.
هی گربه چوف
این جنگ کثیف رفیقت پوتین
نتیجه صلح امثال تو ست.
صلح و جنگ رابطه دیالک تیکی با هم دارند.
بدون صلح کثیف تو
جنگ کثیف پوتین
میسر نبوده است.
صلح خواهان اصیل
مارکسیست ها بوده اند و خواهند بود
و
نه
لاشخورها و لاشه ها
من ـ زور؟ مش سولماز؟ جمله ای را از کتابی می بری و می آوری تا عوامفریبی کنی؟ ما که مذهبی نیتسم تا دنبال آیه بگردیم. ما می اندیشیم پس هستیم
چرا اجر مداح با پول است
و
اجر مردم با ابا عبدالله؟
درنگی در دیالک تیک آجر و اجر
اشکال در نگارش واژه ها است:
مدح به ازای دلار،
اجر است
و
ابا عبدالله
نه اجر،
بلکه آجر است
که خلایق بیسواد اجر خوانده اند.
چاره چیست؟
چاره در رفتن به کلاس اکابر است.
رومان پستارک
اعجاز یعنی
حس کنی که راه خروجی از بن بست نیست
برای اینکه ظلمت لایتناهی است
و
دیدن ناگهانی اینکه چقدر زندگی در آستین دارد (ظلمت؟)
این در واقع
اعجاز است.
زنده باد مش رومان علامه از فرنگستان.
لطفا بفرما
که
عرعر چیست؟
مارکسیسم ـ لنینسم. اگر متن را بخوانید متوجه می شوید که این شعارها را ما نقد کرده ایم. از مسعود امیدی اند. ضمنا کارگران مارکسیستی ـ لنیینستی می اندیشند. این ایده ئولوژی آنها ست.
با استالینیست ها بحث کردن بیهوده است. اوکراین را نه ناتوی کذایی بکله اولیگارشیسم کثافت روس اشغال کرده است و امپریالیسم به اوکراین برای مقاومت در مقابل ارتجاع کمک می کند. اولیگراشیسم صدهزاربار مرتجع تر از امپریالیسم است. این برای صدمین بار به مثابه یاسین
سخنانِ جالب
از پیرمرد حکیمی پرسیدند:
از عمری که سپری نمودی چه چیز یاد گرفتی؟
پاسخ داد:
*یاد گرفتم*
که دنیا قرض است باید دیر یا زود پس بدهیم.
*یاد گرفتم*
که مظلوم دیر یا زود حقش را خواهد گرفت.
یاد گرفتم*
که دنیای ما هر لحظه ممکن است تمام شود اما ماغافل هستیم.
یاد گرفتم*
که سخن شیرین ،گشاده رویی
و بخشش، سرمایه اصلی ما در زندگیست.
یاد گرفتم*
که ثروتمندترین انسان در دنیا کسی است که از سلامتی، امنیت وآرامش بهره مند باشد.
*یاد گرفتم*
کسی که جَو را می کارَد گندم را
برداشت نخواهد کرد.
یاد گرفتم*
که عمر تمام می شود اما کار تمام نمی شود.
*یاد گرفتم*
کسی که می خواهد مردم به حرفش گوش بدهند باید خودش نیز به حرف آنان گوش دهد.
*یاد گرفتم*
که مسافرت کردن وهم سفره شدن با مردم بهترین معیار ودقیق ترین راه برای محک زدن شخصیت ودرون آنان است.
یاد گرفتم*
کسی که مرتب می گوید: من این می کنم وآن می کنم میان خالی است و نمی تواند کاری انجام دهد.
*یاد گرفتم*
کسی که معدنش طلا است همواره طلا باقی می ماند بدون تغییر، اما کسی که معدنش آهن است تغییر می کند وزنگ می زند.
*یاد گرفتم*
تمام کسانیکه در گورستان هستند همه کارهایی داشتند وآرمانهایی داشتند که نتوانستند محقَق گردانند.
*یاد گرفتم*
که بساط عمر و زندگیمان را در دنيا طوری پهن کنیم که درموقع جمع کردن دست و پایمان را گم نکنیم.
استعداد خاص من ابتلا به استرس و اضطراب شدید برای چیزهای بی اهمیته!
خسته
مثلا چی؟
مثالی بزن.
شاید آنچه که تو بی اهمیت مینامی
بی اهمیت نباشد.
اندام آدمی خر نیست تا برای چیزهای بی اهمیت جوش بزند.
زنی به نام "زینت مزیدی" ۲۰ ساله، از اهالی روستای دهنو در استان فارس
به علت تصمیم برای طلاق،
توسط پدرش به قتل رسید.
این مرد با ضربات پیاپی میلهی آهنی به سر زینت او را به قتل رسانده است
جامعه که نیست.
چیست؟
سکنه هیچ طویله ای حتی از این کارها نمی کنند.
فقط پدر زینت که نیست
هر حریفی جانی بالفطره است.
تنها ره رهایی برای این جماعت
جنایت است.
پارادوکس
این است که استعمارگران جهان
برای خلایق در این دور و زمان
درس آزادی می دهند.
فرنگی
پارادوکس که نیست
بی شرمی است.
بی شرمی
تنها چیزی است
که
مرتجعین ندارند.
"با تواضع تمام میگویم ادبیات که از چشم و جان خواننده به نظر دلنشین میآید، در جاری شدنش از جان و دست نویسنده، بسی که جانفرسا و هلاکتبار است."
محمود دولت آباد
هی مش محمود.
ما کلیدر یک میلیون صفحه ای تو را در ایام کره خریت خواندیم.
دلنشینش نیافتیم
مرثیه اش یافتیم و حسابی گریستیم.
ولی خودت بهتر از ما می دانی
که
هر تولیدی
چه تولید نان
و
چه تولید جان (مثلا رمان و یا پارس پارسی)
دیالک تیکی از ریاضت و لذت است:
یعنی
مولد
هم رنج می برد و هم گنج.
وقتی در ویلایت کیف گنجبر می کنی
به
سگان رنجبر پارسنده ی دربدر در دیار فرنگ بیندیش که به سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند.
مردم متحد
هرگز شکست نمی خورند
حریف
آره.
ولی
مردم
قبل از خوردن شکست
گول می خورند
به همان سان
که
گاوان و خران گول می خورند
و گرنه
اگر متحد شده بودند،
کشتارگاهها تعطیل شده بودند.
پیش شرط اتحاد
آگاهی است
و
پیش شرط آگاهی
روشنگری علمی و انقلابی است.
اگر به کوچه ما آمدی
چراغ بیار
سه نفر برای اجرای حکم قصاص
جهت کور کردن
به دادسرای بهشت برین در پهنه زمین
اعزام شدند.
حریف
هی حریف
بینا کجا بود که کورش کنند.
ایکاش خلایق را فقط کور می کردند.
فاجعه هولناک
نه
کور کردن خلایق
بلکه خر کردن خلایق است.
آقای امیدوار:
بباور من کشیدن حصار خطرناک پایگاههای ناتو پیرامون ملت روسیه با داشتن استراتژی اشغال و متلاشی نمودن روسیه چون یوگسلاوی مسئولین فدراسیون روسیه را بر آن داشت که به نیت مبارزه با نازیسم توسعه یافته توسط امریکا و حواریونش در اوکراین در طول 70 سال و خصوصا بعد از کودتای آمریکائی-اروپائی 2014 در اوکراین برنامه ویژه نظامی اش را اجرا کند .
تخیل توانگر کند خلق را
امیدوار بهتر است که دایرة المعارف روشنگری بخواند تا ذره ای مارکسیسم بیاموزد.
طبقه حاکمه روسیه و اوکراین و دیگر طوایل پساسوسیالیستی کیست؟
پوتین که باعث و بانی تقویت و تکثیر و توسعه ناتو و عه عو ست و نه مخالف آن.
خود پوتین هم می خواست عضو ناتو و عه عو شود و کلی عرعر در اقصا نقاط جهان کرده بود.
اولیگارشیسم در این طوایل
شبیه فوندامنتالیسم اسلامی در دولت اسلامیو جمهوری اسلامی و غیره است.
مرتجعتر و خرتر و خردستیزتر از امپریالیسم است.
بهترین یاران پوتین و پالان
اجامر پلید امپریالیستی اند.
ترامپ ها با حمایت پوتین ها و پالان ها روی کار می ایند.
ضمنا
امیدواران حواس پرت از کدام ۷۰ سال دم می زنند؟
به نوید شمالی تعریفی از مفهوم نمایندگی حزب توده بیاموزید تا به عوض نمایندگی حزب توده خویشتن خویش را و آذری بودن خویش را نمایندگی نکند.
نه. موش ها گوش های دیوارند و مخاطبین ما هستند. اگر دیوار موش نمی داشت، ما بی مخاطب می ماندیم. حسن موش ها این است که پنبه در سوراخ گوش خود نمی تپانند. موش ها پنبه را درجا می خورند
این کامنت است. مشد استالینیست نه تحلیل. تو اگر به اندیشه ایراد داری ذکرش کن و بعد دلیل بیاور. از موضوع کامنت خارج مشو و به در و دیوار مزن. ما خر نیستیم
گلی که خودم بدادم پیچ و تابش
به آب دیدگونم دادم آبش
به درگاه الهی کی روا بی
گل از مو دیگری گیره گلابش
بابا طاهر
گلی که خودم پیچ و تابش داده ام واز آب چشمانم آبیاری اش کرده ام
خدا چگونه روا داشته که دیگران از ان گلاب بگیرند…
هی بابا طاهر
کوزه گر
باید هم از کوزه شکسته آب بخورد
نه.
امری عادی و طبیعی و منطقی است.
در جامعه
تقسیم اجتماعی کار
هست:
یکی گلکار است
و
دیگر گلابگیر
همه که نمی توانند همه کاره و همه فن حریف باشند.
ویرانی و آبادانی به تنها وجود ندارند.
ساختار همه چیز
دیالک تیکی است.
ویرانی در دیالک تیک ویرانی و ابادانی وجود دارد.
ویرانی و آبادانی
لازم و ملزوم یکدیگرند.
بدون ویرانی آبادانی محال است
دوره ویرانی کوتاه است
مطلقش نباید کرد
دست به کار تعمیر و نوسازی باید شد
ما ازموده ایم در این
آره.
پسر فاطمه هم برده دار بود
۷۴ تن از شهدای کربلا
برده و غلام امام حسین و یاران برده دارش بوده اند که آزاد شان کرده اند تا در جنگ نابرابر شرکت کنند و مثل اربابان شان کشته شوند.
امام حسین اصلا آزادی خواه نبوده است
دشمن آزادی بوده است
برده فروشی
در قرن ۲۱
رسد آدمی به جایی که به جز جفا نبیند.
این که سخنرانی نیست. حریف سخنرانی کذایی اش را اصلا تدارک ندیده است. ظاهرا نماینده حزب توده است. ولی خودش را به عنوان آذری نمایندگی می کند. اصلا سواد مارکسیستی ندارد. روی مسئله ملی باید کار نظری صورت گیرد.
شرکت باطری سازی ج. خ. چین
تشکیل کارخانه باطری سازی در امریکا را متوقف کرد.
قرار بود با سرمایه گذاری ۵ میلیارد دلاری برای کارخانه خودرو سازی تسلا و فورد باطری تولید کند.
شرکت حامل ج. خ. چین
برای شرکت اپل
حمل کالا به امریکا را متوقف کرد.
بدین طریق کسب و کار اپل
تق و لق و تعطیل شده است.
اوتوپی فئودالی ـ فوندامنتالیستی بوده است که عملا ورشکسته و رسوا شده است. گو خوری چیه؟
فردا آمده است و ایستاده است پیش روی من
میپرسد
چه میخواستی؟
با عصا او را کنار میزنم
همچنان چشم دوخته به دوردست
منتظر.
ماریا
انتظار
تنها هنر ملی ـ مذهبی سکنه فلک زده و بخت برگشته جنقوری اسلامی است.
هنر دیگری ندارند.
در علافیت مطلق غوطه ورند.
به داد امت عیران مگر خدا برسد
با دخترم صحبت میکردم میگفت «آخه من نمیتونم یعنی ما اینجور تربیت نشدیم!» بهش گفتم خودت رو جزئی از کُل فرض کن که اون کُل روو به تکامله.. با این فرض، اگر با همون بندهایی زندگی کنی که نسل قبلیت زندگی کردن؛ به تکامل و پیشرفت جهان هستی خدشه وارد کردی.
ماریا
من ـ زور؟
چه جوری تربیت شده است؟
خودش جزئی از کلی است.
ولی آدم است
و
فرق آدم با جماد و جانور
در داشتن توان تفکر است
و
تفکر
لکوموتیو تکامل است.
حتی خر «با همون بندهایی زندگی نمی کند که نسل قبلی اش زندگی کرده است.»
حناست آن که ناخن دلبند رشتهای
یا خون بی دلیست که در بند کشتهای
من آدمی به لطف تو دیگر ندیدهام
این صورت و صفت که تو داری فرشتهای
وین طرفهتر که تا دل من دردمند توست
حاضر نبوده یک دم و غایب نگشتهای
در هیچ حلقه نیست که یادت نمیرود
در هیچ بقعه نیست که تخمی نکشتهای
ما دفتر از حکایت عشقت نبستهایم
تو سنگدل حکایت ما درنوشتهای
زیب و فریب آدمیان را نهایت است
حوری مگر نه از گل آدم سرشتهای
از عنبر و بنفشه تر بر سر آمدهست
آن موی مشکبوی که در پای هشتهای
من در بیان وصف تو حیران بماندهام
حدیست حسن را و تو از حد گذشتهای
سر مینهند پیش خطت عارفان پارس
بیتی مگر ز گفته سعدی نبشتهای
خوشگلی و زشتی آدما هیچ ربطی به فرم اعضای صورتشون نداره فقط و فقط به این بستگی داره که "کی نگاهشون میکنه"
نیهال
زیبایی و زشتی
مثل هر چیز دیگر
دیالک تیکی از عینی و ذهنی است.
مثال:
گل
بی اعتنا به بود و نبود این و آن
خوشبو و زیبا ست.
مدفوع و ادرار و چرک و کثافت
بی اعتنا به بود و نبود این و آن
یعنی به طور عینی
بدبو و تهوع انگیز است.
یکی از گل خوشش می اید و یکی بدش می آید
زیبایی گل ضمنا ذهنی اس
هی ۱۰ مهر.
به مش رضا اولیا
بگو :
داداش در جمکران عنگلاب شده و نه انقلاب.
انقلاب تعریف دارد.
انقلاب
را شاه نور به گور کرده است
و
نه شیخ گور به گور.
علاوه بر این
شاملو نماینده فاشیسم است.
متفقین می خواستند شاملو را با پدرش به جرم طرفداری از نازیسم.
تیرباران کنند
مراجعه کنید به
بامداد در ایینه
اثر نورالدین سالمی
خب پیامی که تو مستی میاد حرف دله
باید خوندش
من تو مستی باید گوشیو از دستم بگیرن
عارفه
نه.
در حالت مستی
کارخانه مغز تعطیل است.
حرف مستان
پشیزی ارزش ندارد.
ضمنا
الکل سم مهلک است
خردمندان لب به الکل و افیون و هروئین و غیره نمی زنند.
منکه خردمند نیستم
الکل و دوس دارم
فکرم از کار میفته
اینش خوبه
عارفه
چرا خردمند نیستی؟
چرا نمی خواهی خردمند باشی؟
خریت چه سودی برای آدمیان دارد؟
اگر فردا سل گرفتی و یا سکته کردی
خودت حالا هیچ
چه بر سر بچه ات خواهد امد؟
جنایت گرایی
چه بسا
دلیل طبقاتی دارد.
جنگ هم فرمی از جنایت است و نتیجه جهل نیست.
جنایت علل سر و مر و گنده و گندیده طبقاتی دارد.
پوتین
فقط جنگ افروز نیست.
پوتین
هر مخالفی را
یا مسموم می کند
و
یا در روز روشن ترور می کند.
حتی در خارج از طویله.
مثلا
در کشورهای دیگر
مثلا
در انگلستان و المان و غیره
اگر کسی حداقل اشعار سیاوش کسرایی را بخواند، متوجه می شود که پس از پیروزی انقلاب ضد فئودالی سفید اعضای حزب توده حتی در سطح رهبری دو شقه می شوند: گروه با سواد اول به پشتیبانی از انقلاب برمی خیزد. گروه بیسواد دوم مخالفت می ورزند و متحد ارتجاع فئودالی می ماند. عادولف شاملو شعری بر ضد همکار توده ای مارکسیستش سروده است تحت عنوان با چشم ها
همدردش شدم با هردردی که میکشید تمام بدنم درد داشت اما لال بودم، مثل همیشه.. همدردش نبود فقط باهاش میخندید و بهش امید میداد اون دوست داشتنی تر بود انگار.
دختر بهار
به درد همنوع می توان سه واکنش نشان داد:
۱
از مشاهده درد حریف
دچار درد شد.
مثل مادر و پدر دهاتی که از درد فرزند بیمار خود کلافه و مفلوج می شوند
۲
دردمند را الکی تسکین داد تا درد تحمل پذیر گردد
۳
خردگرایان در کره بی سکنه مریخ
دردمند را به درمانگاه می برند
مک کین
مترقی تر از پوتین و پالان و نعلین است.
اوکراین اگر به اتحادیه اروپا بپیوندد
بهتر از این است
که تحت الحمایه اولیگارشیسم کثافت روس گردد.
حرف ما این است.
فهمش برای غارنشینان آسان نیست؟
امیر المؤمنین علی علیه السلام خطاب به خاک کربلا فرمود: چه خوشبوئی ای خاک! در روز قیامت قومی از تو بپا خیزند که بدون حساب و بی درنگ به بهشت روند. شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید، ج 4، ص 169
عجب اکاذیبی آخوندها تحویل خلایق می دهند.
در زمان حیات حضرت علی
هنوز
یزیدی وجود نداشت تا حساب پسرش را برسد و خاک کربلا مشک بوی و توتیا شود.
هدف تان از این عوامفریبی ها چیست؟
مش زهرا
کشتید ما را
ویلهلم بوش
شاعر المانی
به مشقتی عظیم
رفته بالا از درختی
هنوز آنجا جا خوش نکرده
ادعا می کند که پرنده است.
ای یاوه یاوه خلایق
خوب تماشا کردن و شناختن آدمها و تنظیم ارتباط و فاصله با اونها خیلی آسون تر از تغییر دادن یا تغییر کردنه. مگه اینکه پای عشق یا پای ترس و منافع در میون باشه.
ریچی
با تماشا کردن کسی نمیتوان او را شناخت
عشق
به خریت عاشق منجر میشود و نه به خردمندیت او
ترس
آدمی را
مفلوج و کلافه می کند و نه بهتر
همه چیز هستی در تغییر مدام است
تنها چیز لایتغیر
قانون تغییر است.
یعنی تغییر مطلق است و بی چون و چرا ست.
حتی اخوندها
تغییر یافته اند چه رسد به دخترها
خود امام حسینم ساعت نه و نیم شب خواب بود بعد این هئیته تا ساعت یک شب برپاس
قشنگو
عزاداری
نه به دلیل دینداری
بلکه به دلیل علافی است.
هنگامی که به یاد امام حسین (علیهالسلام) میافتید، تردیدی نداشته باشید که آن حضرت هم به یاد شما است :') حاج اسماعیل دولابی از کتاب "طوبای کربلا"
ملت امام حسین
از کجا می دانید؟
این اکاذیب را از کجا در می اورید؟
شما آبروی اسلام و تشیع وبشریت را می برید
تو معنی منبع را هم نمی دانی.
ملت امام حسین که منبع نمیشه.
ضمنا در جمکران
ملت وجود ندارد
به همین دلیل
حضرات
امت تشکیل داده اند.
ضمنا
ملت چیست و معمار ملت کیست.
برای حسین علیه السلام کودک یمنی با علی اصغرش فرقی ندارد
فرزانه
از کجا می دانید؟
چرا دروغ تحویل حلایق می دهید؟
مگر شما با امام حسین رابطه دارید؟
امام حسین تف میکند روی امثال شما.
ضمنا
جنگ در یمن و لیبی و سوریه و غزه و غیره
برای چیست؟
چه فرقی می کند که در خرابات یمن
طوطی روی کار آید و یا قوطی؟
در لیبی این لاشخور روی کار اید و یا آن آش خور؟
خدا بعضی از آدما رو از زندگیتون حذف میکنه چون اون حرفایی رو شنیده که شما نشنیدید.
اسطوره
خدا
خودش دیشب گفت که تقصیری ندارد.
آدم ها
در آخرالزمان
اصلا آدم نیستند
تا طرد نشوند.
با زباله که نمی توان همزیستی کرد.
مثل یک شمالی، عاشق برنج و مثل یک ترک عاشق چای و بربری هستم. تو چه هستی ای برده؟
ثمین
برده خودتی.
ما آزاد و مستقل و خودمختاریم.
آدم باید فاتحه ای بر عقل خوانده باشد که عاشق برنج و بربری شود.
برنج و بربری
شبیه کاه اند
فاقد ارزش بیولوژیکی اند.
سم مهلکند.
قند خالصند
فقط چاق می کنند
شکمدار می کنند
متد اکتیو مطالعه ربطی به سایه و شعرش ندارد. این مثال است. خلایق مثلا شعری را و یا حرفی را می خوانند و یا می شنوند و می گذرند. ما نسبت بدان شعر و حرف موضع می گیریم. مطالعه اکتیو همین است
فقط پوتین و خشص پوتین که نیست. ما اکنون با ۴ نیروی ارتجاعی در مقیاس جهانی سر و کار داریم: اولیگارشیسم و فوندامنتایلسم و امپریالیسم و فاشیسم
شما مزخرفات شاملو را هم نمی فهمید. سطر سطر اشعار و آثار شاملو نیچه ئیستی، اگزیستانسیالیستی و فاشیستی اند. متفقین شاملو و پدرش را به دلیل طرفداری از هیتلر دستگیر کرده بودند و حتی به چوبه دار بسته بودند.
ما اصلا آدم نیستیم. بحث بر سر ما که نیست. بحث بر سر افکار و اشعار و مفاهیم است.
کامیلیا
کامیلیا
آنجا که منافع شروع می شود
آدمیت پایان می یابد.
چرا و به چه دلیل؟
منافع یکی از مهم ترین مفاهیم در فلسفه مارکسیستی است.
منافع
۱
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/2656
۲
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/2659
۳
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/2663
۴
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/2733
۵
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/2740
پایان
فرانک ساپا
ذهن مثل چتر است
و
چتر به شرطی کار می کند که باز باشد.
هی حریف
منظور از ذهن و ضمیر و دل و روح و شعور چیست؟
ذهن باز و بسته از مفاهیم فئودالیسم واپسین است.
ما با مفاهیم متعالی مارکسیستی می اندیشیم:
شعور ویا ذهن و ضمیر و دل و روح
انعکاس وجود است
و
تعیین کننده در دیالک تیک عین و ذهن و ماده و روح و وجود و شعور و وجود جامعتی و شعور جامعتی
عین است و ماده است و وجود است و وجود جامعتی است
طرز تفکر در کاخ و کوخ
متفاوت و حتی متضاد است
چون طرز تهیه نان توسط کاخ نشین و کوخ نشین متفاوت و حتی متضاد است.
دست من گیر که این دست همان هست که من سالها از غم هجران تو بر سر زده ام #حسین جان #السلام_علیک_یا_ابا_عبدالله
طهورا
سکنه جمکران همه از دم عاشقند و جز بغل معشوق سودایی در سر خالی از مغز اندیشنده ندارند:
گروهی
در حسرت بغل خلایق زنده اند
گروه دیگر در حسرت بغل برده داران مرده اند.
و
کمترین فرقی بین شان نیست.
چارچوب ها را طبقه حاکمه تعیین کرده است و باید منفجر شوند. شاملوها را هم طبقه حاکمه معروفیت بخشیده است. و گرنه شاملو کثافتی هروئیتی و زن باره و عیاش است
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر