۱۴۰۳ تیر ۱۳, چهارشنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (تعاونی های مصرف) (۱)

  

 هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

 شین میم شین

 

۱

·    تعاونی های مصرف به تعاونی های سوسیالیستی اطلاق می شود که هر شهروند جمهوری آلمان دموکراتیک می تواند داوطلبانه عضو آن شود.

 

۲

·    این تعاونی ها  تجسم وحدت سازمان های جامعتی توده ای و ارگان تجارت سوسیالیستی اند و همزمان وظایف تولید کالاهای مصرفی و خدمات را جامه عمل می پوشانند.

 

۳

·    هدف از تشکیل تعاونی های مصرف این است که با عرضه کالا بر مبنای حوایج مردم، رفع پیگیر و مداوم حوایج جمعیت کشور با مزایای اقتصادی ـ ملی عالی میسر شود.

 

۳

·    نیل به این آماج گزاری با جلب اعضا به رهبری تعاونی های مصرف و با شرکت اکتیو (فعال) آنها در حل وظایف تعاونی ـ جامعتی مصرف  و توسعه مستمر دموکراسی سوسیالیستی صورت می گیرد.

 

۴

·    خدمات مربوط به عرضه کالا به فروشگاه ها، بازارها و مراکز فروش کالا در روستاها و رستوران ها ی تعاونی مصرف ۳۴ در صد خدمات تجاری منفرد کشور را تشکیل می داد.

 

۵

·    در کارخانجات تولیدی تعاونی های مصرف در سال ۱۹۷۰، کالاهای مصرفی به ارزش بیشتر از ۴ میلیارد مارک تولید می شد.

 

۶

·    مرکز رهبری تعاونی های مصرف را اتحادیه تعاونی های مصرف جمهوری آلمان دموکراتیک تشکیل می دهد.

 

۷

·    اتحادیه تعاونی های مصرف جمهوری آلمان دموکراتیک  تجسم وحدت تعاونی های مصرف مناطق و منفرد کشور بوده است.

 

۸

·    کارخانجات زیر متعلق به اتحادیه تعاونی های مصرف جمهوری آلمان دموکراتیک بوده اند:

 

الف

·    کارخانجات تجاری ـ مصرفی سانترال (مرکزی)

 

ب

·    اتحادیه اقتصادی مرکزی میوه، سبزیجات، سیب زمینی

 

پ

·    کارخانجات تولیدی بزرگ، مدارس و دیگر نهادهای مرکزی

 

۹

·     اتحادیه تعاونی های مصرف جمهوری آلمان دموکراتیک به رهبری و تنظیم همکاری با تعاونی های کشورهای دیگر مبادرت می ورزد.

 

۱۰

·     اتحادیه تعاونی های مصرف جمهوری آلمان دموکراتیک عضو اتحادیه بین امللی تعاونی ها ست.

 

۱۱

·    اتحادیه تعاونی های مصرف مناطق از وحدت تعاونی های مصرف مناطق تشکیل می یابند و ارگان های رهبری و پلان بندی آنها هستند.

 

۱۲

·    کارخانجات بزرگ می توانند مستقیما متعلق به اتحادیه تعاونی های مصرف مناطق باشند.

 

۱۳

·    تعاونی های مصرف در منطقه مربوطه به وحدت کلیه اعضا می پردازد که ساکن منطقه مربوطه اند و در سازمان های توده ای بنیادی جمعبندی می شوند.

 

۱۴

·    رهبری منتخب (انتخاب شده) تعاونی های مصرف را کمیته مراکز فروش تشکیل می داد.

 

۱۵

·    سازمان بنیادی (پایه ای)، مسئولیت کلیه مراکز فروش و رستوران های منطقه خاص خود را به عهده دارد که هر کدام رئیس اکتیو خاص خود را دارند.

 

۱۶

·    عالی ترین ارگان تعاونی های مصرف و اتحادیه های مناطق را کنفرانس نمایندگان تشکیل می دهد که خط مشی اصلی توسعه در عرصه خاص خود را تعیین می کند، به انتخاب شورای تعاونی ها به مثابه عالی ترین کمیسیون در فواصل کنفرانس ها و کمیسیون تجدید نظر به مثابه ارگان کنترل ، می پردازد.

 

 

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر