۱۳۹۳ شهریور ۱۴, جمعه

چاله ها و چالش ها (492)


سرچشمه:
صفحه فیسبوک
رضائی
تحلیلی از گاف سنگزاد 

می گویم:
 آنجا که مردانِ نام آورِ عرصه ی هیاهو به خانه ها خزیده اند،
یا مردانی که به تکه نانی و منصبی و منفعتی خود را خمیرِ حضرتِ نادوست کرده اند،
ظهور پیامبری از میان بانوان،
چه نمکین و شوق انگیز و بی اعوجاج است.
(اعوجاج یعنی کجی، پیچیدگی)  
محمد نوریزاد

·        معنی تحت اللفظی:
·        در جامعه ای که مردان نام آور عرصه هیاهو به خانه خزیده اند و دیگر مردان به ازای تکه نانی و منصبی و منفعتی خمیر حضرت نادوست شده اند، ظهور پیامبری از میان بانوان چه نمکین و شوق انگیز و سر راست و بی کم و کا ست است!

1
·        حریفی که اجامر جمهوری جهل و جنون در شوفاژخانه دانشکاه اوین به دارش کشیدند، می گفت:
·        شعور عباداران و عمامه داران بمراتب بیشتر از شعور کراوات داران و کت و شلوار پوشان شیک و پیک است و حق داشت. 

·        محمد نوریزاد که از انسانیت اعجاز، از مردم، کتاب و از «پایداری»  لیبرالی، سخن می سازد، جامعه و جهان را به پیروی از حضرت فروید، از دوربین کذا و کذا می بیند و توضیح می دهد.

2
·        جامعه و یا جهنم باقی مانده از جامعه، زیر ذره بین آخوند بی عبا و بی عمامه به دو طبقه اصلی تقسیم می شود:  

الف
·        طبقه مردان  

ب
·        طبقه زنان

3

·        اگر از فروید و همپالگی هایش هم می خواستند، از دوربین کذا  و کذایش نگاه می کرد و جامعه را به همین دو طبقه  تقسیم بندی می کرد.

·        دار و دسته های اگزیستانسیالیستی ـ فمینیستی ـ امپریالیستی نیز در خط حضرت نوریزاد عرصه هیاهو را با هارت و پورت و جار و جنجال طی می کنند و جوامع بشری را به مردسالار و زن سالار طبقه بندی می کند.
·        اگر هم کسی اعتراض کند، قبل از هر چیز، جنسیت، سن و سال و وضع کذا و کذایش را می پرسند و بر اساس همین معیارهای «ماهوی از در عقب» به مطب روانکاوی از سر تا پا روانی راهنمائی اش می کنند.

4
آنجا که مردانِ نام آورِ عرصه ی هیاهو به خانه ها خزیده اند،
یا مردانی که به تکه نانی و منصبی و منفعتی خود را خمیرِ حضرتِ نادوست کرده اند،
ظهور پیامبری از میان بانوان،
چه نمکین و شوق انگیز و بی اعوجاج است.

·        نوریزاد اما رادیکالتر از فروید و دار و دسته های اگزیستانسیالیستی ـ فمینیستی ـ امپریالیستی است.
·        چون او بمراتب عمیقتر در مسئله نفوذ می کند و طبقات مردان را به دو زیرطبقه زیر تقسیم بندی می کند:

الف
·        زیر طبقه مردان نام آور که یکه تاز عرصه هیاهو بوده اند و به خانه ها خزیده اند.  

ب
·        زیرطبقه مردان سگ صفت که استخوان واره ای از نان و منصب و منفعت دریافت کرده اند و خمیرِ حضرتِ نادوست گشته اند.

5

·        حالا بیا، خر بیار و یک خروار فانتزی بیار و معنی جفنگیات نوریزاد را به قوه تخیل خلاق دریاب:

الف
·        مردان نام آور کیانند؟
·        به کدام اقشار و طبقات اجتماعی تعلق دارند؟
·        طرفدار کیستند و چیستند؟
·        بطور مشخص چه نام و چه بیوگرافی ئی دارند؟   

ب
·        مفهوم «عرصه هیاهو» به کدام رشته علمی، فقهی، سوسیولوژیکی و یا فلسفی تعلق دارد و به چه معنی است؟
·        نکند جهنم یأجوج و مأجوج  عرصه هیاهوئی بیش نیست و به قول ویلیام شکسپیر، «صحنه بزرگ تئاتر است و هر کس و ناکسی نقشی بازی می کند»؟
·        اگر چنین است، اگر مردان نام آور «هنر» پیشه های عرصه هیاهو بوده اند، پس چرا نوریزاد پیامبرتراش از بابت «به خانه ها خزیدن شان» خشمگین است؟

ت
·        حضرت نادوست کیست؟
·        به کدام قشر و طبقه اجتماعی تعلق دارد و مشخصا تجرید چه افراد مشخص است؟
·        چرا نوریزاد در لفافه حرف می زند تا کسی منظورش را نفهمد؟

پ
·        آیا نوریزاد قصد حقنه کردن این دروغ را دارد که خودش و امثال خودش بی اعتنا به «نان و منصب و منفعت» اند و قربة الی الله در عرصه هیاهو شمشیر می کشند و «مبارزه» و «مقاومت» می کنند؟
·        یعنی خود محمد نوریزاد و پیامبرش موجودات ماورای اجتماعی و ماورای طبقاتی اند؟
·        به عبارت دیگر، بسان بادکنک های انسانی بر فراز جامعه و طبقات اجتماعی شناورند؟  

6
 ظهور پیامبری از میان بانوان،
چه نمکین و شوق انگیز و بی اعوجاج است.

·        نوریزاد ضمنا طبقه زنان را هم به دو زیر طبقه تقسیم بندی می کند:

الف
·        زیر طبقه بانوان که زادگاه پیامبران اند، پیامبرانی که معجزه شان انسانیت، کتاب شان، مردم و سخن شان، پایداری است.  

ب
·        زیر طبقه زنان بی همه چیز و بی سر و پا که در بهترین حالت باید به دنبال بانوان و بویژه به دنبال پیامبران برخاسته از میان بانوان بیفتند.

7
·        طبقه مردان در هر صورت یا بسان امیرالمؤمنین خانه نشین اند و یا خود فروخته اند.
·        فقط بانوان مانده اند که محل ظهور پیامبران اند و ظهور بانوپیامبران «هم نمکین است، هم شورانگیز و هم بی اعوجاج»، البته فقط برای مرد مردان شناور بر فراز طبقات مردان نام آور و مردان خودفروخته.
·        این هنوز تمامی موعظه نوریزاد نیست.

·        هدف و آماج نوریزاد عالم الغیب معرفی پیامبری از میان بانوان است:  

بانویی با شال سفید بر سر و انسانیتی عمیق در دل
و بُردی نافذ در کلام و پاهایی برای پیمودن و خسته نشدن.

7

·        مشخصات پیامبری که از میان زیرطبقه بانوان ظهور کرده و جایزه امپریالیسم اروپا را درو کرده، داشتن شالی سپید بر سر، انسانیتی عمیق در دل، بردی نافذ در سخن (یعنی در پایداری) و ضمنا داشتن پاهای خارق العاده است که بسان بانو رهنورد، از رهنوردی خسته نمی شود.

·        شاید به همین دلیل است که پیامبر قبل از ریختن سطل آب بر سر، موسوی و رهنورد را هم برای دوش آب سطل دعوت می کند.

·        خدا کند که رسالت رسول نوریزاد، به راه انداختن جنبش سطل آب نباشد.

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر