۱۳۹۹ فروردین ۱۹, سه‌شنبه

دایرة المعارف جامعه شناسی مارکسیستی ـ لنینیستی (۵۹۳)



 
 پروفسور دکتر
ولفگانگ ایشهورن
اریش هان
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت
و
دهها تن دیگر
(۱۹۶۹)

برگردان 
شین میم شین 

پراتیک
ادامه

۲۷
·    تأثیر متقابل پراتیک و شناخت، امروزه با توجه به مسائل زیر وضوح ویژه ای کسب می کند:

الف
·    با توجه به توسعه (تبدیل) علم به نیروی مولده بی واسطه

ب
·    با توجه به انقلاب علمی و فنی

پ
·    با توجه به ساختمان سوسیالیستی جامعه

۲۸
·    عرصه های پیشرفته تولید را امروزه بدون استفاده مستمر از علم، نه، می توان حفظ کرد و نه، بدون جریان علمی منطبق با آن، توسعه داد.

۲۹
·    تشکیل جامعه سوسیالیستی  که در چارچوب آن، انقلاب علمی و فنی می تواند قاطعانه و پیگیرانه صورت گیرد،  مستلزم استفاده مستمر از علم برای تغییر و هدایت عملی واحدهای اجتماعی فراگیر است.

۳۰
·    این حقیقت امر  معمولا به مثابه «نقش رشد یابنده شعور در سوسیالیسم» توصیف می شود.

۳۱
·    این بدان معنی است که علم و اگر به نام بنامیم، علم الجامعه در سوسیالیسم اهمیت عملی بزرگ و دم افزون دارد.

۳۲
·    ضمنا پژوهش های سوسیولوژیکی نیز مقام مهمی کسب می کنند.

۳۳
·    استفاده از علم برای ساختمان سوسیالیستی جامعه البته فقط در جایی جامه عمل می پوشد که سمتگیری قاطعانه و پیگیرانه مجموعه پژوهش علمی به سوی حوایج اقتصاد ملی مربوطه باشد.

۳۴
·    با آن، پیامد های دوربرد برای سازمان و اجرای پژوهش علمی در سوسیالیسم  و برای آموزش و پروش علمای سوسیالیستی آتی در رابطه اند.  

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر