۱۳۹۹ شهریور ۱۵, شنبه

پروا و پرواز و پارس و پرخاش (۴۰۰)

  جمعبندی

از
مسعود بهبودی
 
درنگی در حرف حریفه ای از طویله ای

هر کس
هر چیزی را عاشقانه بخواهد،
به آن میرسد.
سیمین دانشور

۱
اره.
فقط از در عقب بدان می رسد
و
نه
از در جلو.

۲
صدها هزار سال است که
خر
عاشقانه می خواهد که از شر بنی بشر آزاد گردد
ولی
همچمان و هنوز
در
حسرت آزادی آه می کشد و عر می زند.

۳
چهل سال است
که
همپالگی های شوهرت
بر گرده مردم بینوای ایران نشسته اند
و
زنان
به مثابه ستمدیده ترین نیمه طویله جماران
۴۰ سال است که عاشقانه می خواهند که
حق حداقل انتخاب نوع روسری خود را داشته باشند
و
در راه این خواهش عاشقانه
صدها برابر شهدای کربلا
شهید داده اند
ولی
همچنان و هنوز اندر خم یک کوچه اند.

۴
عشق را باید با عقل جایگزین کرد.

۵
عشق کذایی و قلابی را
باید
با
عقل عملی
جایگزین کرد
تا بالاخره بتوان به آرزوی خود رسید

۶
شوهرت و لاشخورهای امثال او
اما
خانه عقل خلایق را خراب کرده اند
و
خلایق
حتی عرعر را فراموش کرده اند چه رسد به عقل.

۷
عشق
بهانه ای برای خر پروری است
تا آزادی
آرزو و ایدئالی دست نایافتنی بماند
 
درنگی در تفاوت فرم های متفاوت شعور و شناخت

۱
این تحلیل شعر است.

۲
مخالفت با شعر معنی دیگری دارد.

۳
مثال:
هگل پس از تدوین فلسفه خویش
اعلام داشت که شناخت هنری را باید به زباله دانی افکند.

۴
ما
مخالف این نظر هگل هستیم.

۵
به نظر ما
نه
تنها
فرم هنری انعکاس واقعیت عینی
بلکه حتی فرم میتولوژیکی و تئولوژیکی (اساطیری ـ فقهی) انعکاس واقعیت عینی
برابر با هیچ نیستند
بلکه مهم اند و باید تحلیل شوند تا جامعه و جهان بهتر شناخته شوند.

۶
اینجا فرم های مختلف شعور و شناخت مثلا علم و فلسفه با هنر مورد مقایسه قرار می گیرند.

۷
شعر و دیگر فرمهای هنر باید تحلیل شوند
تا
عناصر مفید و مثبت آنها کشف و افشا شوند و جامعه و جهان بهتر شناخته شوند.

۸
در آثار هنری
انعکاس مثله و مخدوش و معیوب واقعیت عینی
صورت می گیرد
و
نه
انعکاس واقعی آن.
 
درنگی در حرفی از حریفه ای

زنان با آنچه دارن
جذاب ترند
تا با آنچه که شما تصور می کنید.

۱
اگر این حرف حریفه را بی اعتنا به این عکس حریفه
بررسی کنیم
باید بپرسیم:
من - زور حریفه از دارایی کذایی زنان چیست که به برکت آن
زنان جذاب تر از تصورات نران و یا زنان هستند؟

ضمنا
من ـ زور از تصورات نران و زنان از زنان چیست؟
لایک و لاس و لیس و سکس و مخلفات؟

۲
مثلا
میان زنان و نران
به لحاظ سطح توسعه فکری و علمی و هنری و فنی و غیره
چه تفاوت تعیین کننده ای وجود دارد
تا
موجب جذابیت زنان شود؟

۳
مگر زنان از هر لحاظ مساوی با نران نیستند؟

۴
اگر این حرف حریفه را با توجه به این عکس حریفه
بررسی کنیم
باید بپرسیم:
عکس چیست؟

۵
عکس
اولا
صید لحظه ای از بروز چیزی و یا کسی است.

۶
عکاسان
در حقیقت
صیادان لحظات نادر و ناب و کمیابند.

۷
از همین زن ماهرو
می توان عکسی گرفت که تهوع اور باشد و نفرت انگیز.

۸
ثانیا
حتی اگر این عکس
صد در صد رئال باشد،
یعنی با عکسی که به هنگان بیدار شدنش از خواب و یا به هنگام رفتن به خرید
از او گرفته می شود
یکسان باشد،
باز هم انعکاس صورت و هیئت ظاهری زیبای او ست
و
نه
انعکاس شخصیت و شعور و توسعه علمی و فنی و فلسفی و هنری او.

۶
به قول سعدی:
اگر آدمی به چشم است و دهان و گوش و بینی
چه میان نقش دیوار و میان آدمیت؟

اگر آدمیت آدمیان را در عناصر صوری و فرمال خلاصه کنیم
نقاشی های روی دیوار که دستکمی از این جور ادم ها ندارند

۷
با خیلی از زنان خیلی خیلی دلربا و تو دل برو
مثلا در کنسرن مد و مدیا و پلی بوی و سکس و پورنو و سینما
حتی لحظه ای نمی توان همصحبت شد
چه رسد به همزیستی و همنشینی و همبایی مدام

۸
باز هم به قول فرزانه شیراز:

خور و خواب و خشم و شهوت
شغب (فساد) است و جهل و ظلمت
حیوان خبر ندارد ز جهان آدمیت
 
درنگی در حرفی از حریفی

شايد تنها چيزى كه بيهوده نباشد
خروپف هاى خواهرم
باشند
كه خوابى آشفته را
به
تبسمى تبديل كرده است
تا از بيهوده بودن دنيا با خبر شوم.

۱
خر و پف
کمترین ربطی به خوابهای خوش و ناخوش ندارد.

۲
ضمنا
خواب خوش و دلچسب می تواند به تبسمی تبدیل شود و نه خواب آشفته و کابوس

۳
خر و پف
به علل فیزیکی اندام آدمی و مواد و داروهای معینی
مثلا به چند و چون گوش، حلق و بینی
آلرژی،
چاقی،
مصرف داروی خاص،
سیگار،
الکل
و مشکل در گلو و مجاری بینی
مربوط است.

۴
منظور از بیهودگی دنیا چیست؟

۵
به چه شرطی
به نظر حریف
دنیا باهوده می شود؟

۶
اگر خدایی دنیا را از نیستی به هستی آورده باشد؟

۷
یعنی اگر واقعیت عینی
بنا بر هدفی
باشد؟

۸
مثلا برای شناخت خدا؟
آن سان که قرآن کریم ادعا می کند؟
عرف ربی؟
 
درنگی دیگر در مفاهیم شعور و یا روح و ایده ئولوژی

شعور با ایده ئولوژی چه رابطه ای دارد؟

۱
شعور و یا روح
 (Bewusstsein)
جفت دیالک تیکی وجود (Sein) و یا ماده
است:

۲
دیالک نیک وجود و شعور
و
یا
دیالک تیک ماده و روح
عالی ترین دیالک تیک کل هستی است.

۳
منظور از کل هستی
یعنی کلیه فرم های حرکت ماده = طبیعت + جامعه + تفکر

۴
وجود و شعور و یا ماده و روح
عالی ترین مفاهیم فلسفی اند
یعنی مقولات فلسفی اند

۵
مقوله = عالی ترین مفهوم در هر رشته علمی و فقهی و فلسفی و هنری و غیره

۶
مثال:
در مفهوم درخت کلیه درختان جهان تجرید می یابند: از سرو تا صنوبر از بید تا بیدمشک

۷
در مفهوم ماده و یا وجود
کلیه چیزهای واقعی ـ عینی هستی تجرید می یابند:
از سنگ تا سگ
از کوره تا کوزه
از خردل تا خرما

۸
در مفهوم شعور و یا روح
کلیه چیزهای فکری ـ ذهنی هستی تجرید می یابند:
از مفهوم تا حکم
از قضاوت تا روایت
از تصورات تا تخیلات

۹
هر چیز مادی با انعکاسش در ماده دیگر، مثلا هر درختی در انعکاسش در آب
هر چیزی در انعکاسش در مغز (به واسطه حواس) توأم است:

۱۰
شعور و یا روح
انعکاس وجود و یا ماده است.

۱۱
مثال:
سرو کنار استخر
با انعکاسش در آب استخر توأم است.

۱۲
سرو واقعی ـ عینی در حیاط وباغ
با
مفهوم سرو در ذهن ما توأم است.

یعنی
شعور انعکاس وجود است
روح انعکاس ماده است.

۱۳
یعنی ما با دیالک تیک سرو عینی (اوبژکتیو) با سرو ذهنی (سوبژکتیو)
سر و کار داریم.

۱۴
ایده ئولوژی
یکی از فرم های مختلف شعور در جامعه است.
 
۱۵
ایده ئولوژی
از مفاهیم ماتریالیسم تاریخی است

۱۶
در حالیکه وجود و شعور
از مقولات ماتریایسیم دیالک تیکی اند
 
درنگی در جهان تهوع آور

۱
رابطه ناوالنی با پوتین
رابطه بدتر و بد است.

۲
اگر ناوالنی راسیست است
پوتین که هومانیست نیست.

۳
پوتین مدافع جریانات نئوفاشیستی و فوندامنتالیستی در جهان است
ترامپ با حمایت ضمنی پوتین روی کار آمده است.

۴
حزب پوتین بهترین رابطه را با ماری لوپن، آ اف دی و جماران و غیره دارد.

۵
ماری لوپن بیشترین حمایت مالی را در انتخابات فرانسه از پوتین دریافت کرده است.

۶
در کنگره های آ اف دی
نمایندگان پوتین عرعر می کنند و هورا درو می کنند.

۷
در چچستان قدیروف چه می گذرد؟

۸
رابطه پوتین با ناولنی
مثل رابطه سید علی با میرحسین است.
 
ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر