۱۴۰۲ فروردین ۸, سه‌شنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (پ) پارک وسائط نقلیه مشترک

 

هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین

 

۱

·    پارک وسائط نقلیه مشترک به سازمان خاص میاندولتی کشورهای سوسیالیستی در زمینه حمل و نقل اطلاق می شد.

 

۲

·    به توصیه شورای همیاری اقتصادی  محل نشست این سازمان در شهر پراگ بوده است.

 

۳

·    وظایف پارک وسائط نقلیه مشترک به شرح زیر بوده اند:

 

الف

·    فراهم آوردن شرایط لازم برای کاهش حرکت خالی وسائط نقلیه در ترافیک ملی و بین المللی

 

ب

·    فراهم آوردن شرایط لازم برای تسریع حمل و نقل کالاها

 

پ

·    فراهم آوردن شرایط لازم برای ارتقای درجه مؤثریت اقتصادی کارخانجات وسائط نقلیه

 

ت

·    فراهم آوردن شرایط لازم برای کاهش فشار بر بخش حمل و نقل کاهاها

 

ث

·    فراهم آوردن شرایط لازم برای تشکیل خطوط راه آهن و غیره بهتر.

 

۴

·    کشورهای عضو پارک وسائط نقلیه مشترک هر کدام وسائط نقلیه معینی را عرضه می داشنند که البته تحت مالکیت آنها باقی می ماندند.

 

۵

·    شرایط توزیع وسائط نقلیه و حقوق و تکالیف اعضای   پارک وسائط نقلیه مشترک در موازین خاص راجع به استفاده مشترک از وسائط نقلیه تعیین شده بود.

 

۶

·    عالی ترین ارگان پارک وسائط نقلیه مشترک را شورای مربوطه تشکیل می داد که از نمایندگان تام الاختیار دول عضو در رابطه با این سازمان تشکیل می یافت.

 

۷

·    شورای پارک وسائط نقلیه مشترک به تدوین مصوباتی می پرداخت که با همرأیی اعضای شورا به تصویب می رسیدند.

 

۸

·    ارگان اجرایی پارک وسائط نقلیه مشترک مکلف به اجرای مصوبات شورای پارک وسائط نقلیه مشترک بوده است.

 

۹

 

·    اجرای کلیه کارهای جاری مربوط به سازمان پارک وسائط نقلیه مشترک به عهده دفتر کارخانه بوده است که تحت رهبری شورای پارک وسائط نقلیه مشترک قرار داشته است و توسط رئیس اداره می شده است.

 

۱۰

·    برنامه بغرنج  برای تعمیق و تکمیل هرچه بیشتر همکاری و توسعه همپیوندی (انتگراسیون) سوسیالیستی  شورای همیاری اقتصادی موظف به تعیین روش هایی برای به کار اندازی و توسعه سازمان پارک وسائط نقلیه مشترک بوده است تا به تکمیل و بزرگتر شدن پلان مندانه آنها نایل آید.

 

پایان

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر