هیئت تحریریه کلکتیو
برگردان
۱
· پارک وسائط نقلیه مشترک به سازمان خاص میاندولتی کشورهای سوسیالیستی در زمینه حمل و نقل اطلاق می شد.
۲
· به توصیه شورای همیاری اقتصادی محل نشست این سازمان در شهر پراگ بوده است.
۳
· وظایف پارک وسائط نقلیه مشترک به شرح زیر بوده اند:
الف
· فراهم آوردن شرایط لازم برای کاهش حرکت خالی وسائط نقلیه در ترافیک ملی و بین المللی
ب
· فراهم آوردن شرایط لازم برای تسریع حمل و نقل کالاها
پ
· فراهم آوردن شرایط لازم برای ارتقای درجه مؤثریت اقتصادی کارخانجات وسائط نقلیه
ت
· فراهم آوردن شرایط لازم برای کاهش فشار بر بخش حمل و نقل کاهاها
ث
· فراهم آوردن شرایط لازم برای تشکیل خطوط راه آهن و غیره بهتر.
۴
· کشورهای عضو پارک وسائط نقلیه مشترک هر کدام وسائط نقلیه معینی را عرضه می داشنند که البته تحت مالکیت آنها باقی می ماندند.
۵
· شرایط توزیع وسائط نقلیه و حقوق و تکالیف اعضای پارک وسائط نقلیه مشترک در موازین خاص راجع به استفاده مشترک از وسائط نقلیه تعیین شده بود.
۶
· عالی ترین ارگان پارک وسائط نقلیه مشترک را شورای مربوطه تشکیل می داد که از نمایندگان تام الاختیار دول عضو در رابطه با این سازمان تشکیل می یافت.
۷
· شورای پارک وسائط نقلیه مشترک به تدوین مصوباتی می پرداخت که با همرأیی اعضای شورا به تصویب می رسیدند.
۸
· ارگان اجرایی پارک وسائط نقلیه مشترک مکلف به اجرای مصوبات شورای پارک وسائط نقلیه مشترک بوده است.
۹
· اجرای کلیه کارهای جاری مربوط به سازمان پارک وسائط نقلیه مشترک به عهده دفتر کارخانه بوده است که تحت رهبری شورای پارک وسائط نقلیه مشترک قرار داشته است و توسط رئیس اداره می شده است.
۱۰
· برنامه بغرنج برای تعمیق و تکمیل هرچه بیشتر همکاری و توسعه همپیوندی (انتگراسیون) سوسیالیستی شورای همیاری اقتصادی موظف به تعیین روش هایی برای به کار اندازی و توسعه سازمان پارک وسائط نقلیه مشترک بوده است تا به تکمیل و بزرگتر شدن پلان مندانه آنها نایل آید.
پایان
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر