۱۴۰۱ اردیبهشت ۲۴, شنبه

درنگی در فیلم مارمولک (۸)

دانلود فیلم مارمولک
 

https://tamasha.com/v/0zkLL

میم حجری
 

۱

ﺍﻣﺎ ﭼﻮﻥ ﻣﻐﺎﺯﻩ ﺍﯼ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺩﻭﺳﺖ ﻣﻌﺎﻣﻠﻪ ﮐﻨﺪ

ﺁﺩﻣﻬﺎ ﻣﺎﻧﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﺑﯽ ﺩﻭﺳﺖ.

 

 این جفنگ علامه امپریالیسم به چه معنی است 

و 

 از این جمله او چه برداشتی می توان داشت؟

 

الف

 پس از خواندن و شنیدن این جمله علامه، 

خواننده و شنونده

بطور غیر ارادی و بی اختیار میان دوست و هر کالای دیگر، علامت تساوی می گذارد.

 دوست

 به چیزی در حد کفش و جوراب و کت و شلوار 

تنزل می یابد.

 

ب

خواننده و شنونده

  ضمنا دچار فتیشیسم کالائی (کالاپرستی) می شود

 و همه چیز را قابل خرید و فروش تلقی می کند.

 

پ

  سنت اگزوپری

 نه فقط

 ایراسیونالیست (خردستیز)، بلکه ضمنا ایرئالیست (ضد رئالیست) 

است.

  چون در جامعه سرمایه داری، بر خلاف ادعای علامه امپریالیسم، دوست که سهل است، همسر و همبستر و مادر و پدر و کودک و هر چه دل تنگ هر کس بخواهد،

 قابل خرید و فروش است.

  فقط باید فروشگاه مربوطه را پیدا کرد.

اگر کسی به جهان مجازی سفر کند،

متوجه فروشگاه های درخور برای خرید حتی محبت و ناز و نوازش و سکس کتبی و شفاهی و غیره خواهد شد.

 کسب و کاری که با انقلاب علم و فنی، تسهیل گشته است.

 میلیون ها دختر و پسر ماهرو و خوش اندام می توانند در اسرع وقت اجاره داده شوند و یا حتی خرید و فروش شوند و می شوند.

 

ت

  دوست که سهل است، 

امروزه سگ و گربه و موش و سوسک و ملخ و هر نبات و پرنده و خزنده و درنده و غیره را هم می توان خرید.

 

ث

  دوست و رفیق و همسر و همبستر که سهل است، 

امروزه می توان دل و قلوه آدمیان را از فروشگاه های سیار کذائی خرید.

 

۲

ﺁﺩﻡ ﻫﺎ ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ ﺭﺍ ﻫﻤﯿﻨﻄﻮﺭ ﺣﺎﺿﺮ ﻭ آﻣﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻣﻐﺎﺯﻩ ﻫﺎ ﻣﯽ ﺧﺮﻧﺪ

ﺍﻣﺎ ﭼﻮﻥ ﻣﻐﺎﺯﻩ ﺍﯼ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺩﻭﺳﺖ ﻣﻌﺎﻣﻠﻪ ﮐﻨﺪ

ﺁﺩﻣﻬﺎ ﻣﺎﻧﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﺑﯽ ﺩﻭﺳﺖ

 

  آنچه که علامه امپریالیسم و آخوند فوندامنتالیسم

نمی داند و یا می داند و پرده پوشی می کند، 

دلیل کیمیاوارگی دوست است.

  دلیل تنهائی انسان ها ست.

 

 راستی چرا پیدا کردن دوست فوق العاده دشوار و حتی محال شده است؟

 

  آیا دلیل تنهائی انسان ها، 

واقعا آن سان که علامه از زبان روباه ادعا می کند:

عدم فروش دوست در فروشگاه ها 

 

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر