ویلی زیته
(۱۹۲۱ ـ ۲۰۱۳)
نقاش پرولتاریا
وزیر هنر در جمهوری آلمان دموکراتیک
میم حجری
۴۴۸
تو را هر لحظه به خاطر می آورم
بی هیچ بهانه ای
شاید دوست داشتن همین باشد...
وقتی آدم کسی را دوست دارد، همیشه چیزی برای گفتن یا نوشتن به او پیدا می کند، تا آخر عمر...
کریستین بوبن
به خاطر اوردن کسی و یا چیزی و یا حرفی
بدون بهانه
محال است.
مثل مادام العمر دوست داشتن کسی است.
البته اگر منظور از کسی،
خود فرد نباشد
هرکس به حکم غریزه
عاشق خویشتن خویش است
۴۴۹
اینشتین
مفهوم خدا
از مفاهیم هیچ علمی نیست.
مشد اینشتین.
مفهوم خدا
از مفاهیم میتولوژیکی، تئولوژیکی (مذهبی) و فلسفی است.
با علوم نمی توان خدا را تعریف کرد.
راستی خدا چیست؟
۴۵۰
بدون نظم و بدون تبعیت همه از نظم،
خدمت به توده ها
امکان پذیر نخواهد بود!
لنین
به توده نمی توان خدمت کرد.
چه با نظم و چه بی نظم.
توده
خدا ست
و
خدا
بی نیاز از خدمت این و آن است
۴۵۱
استعمار و استثمار کشورهای جهان سومی و توسعه نیافته با چنگال آلودهی امپریالیسم بر هیچ کسی پوشیده و پنهان نیست..
سرمایه داران بر اساس منافع مشترکی که با ارتجاع مذهبی و بنیادگرایان دارند
برای دوشیدن کشورهای امثال افغانستان باهم متحد و همدست اند،
در این وسط این توده ها هست که با وجود که مظلوم اند در عین حال در غفلت قرار دارند و بیدار نمیشوند..
مفهوم بازار آزاد، مفهوم اولیه خود را دیگر از دست داده و توجیهات گردانندگان دیگر مستدل نیست،
اقتصاد بازار آزاد سبب شده تا انواع مافیاها و کارتل ها رشد کنند.
افاغنه
ارتجاع مذهبی
مفهومی خرافی و عامیانه و عوامفریبانه است.
انقلاب مذهبی
هم
به همین سان.
ارتجاع و انقلاب
همیشه طبقاتی و فرماسیونی ـ اقتصادی
است
که
فقط فرم های مختلف به خود می گیرد
و
یا
با روبنای ایده ئولوژیکی مورد نظر
مطرح و برجسته می شود
افغانستان چه نوع جامعه ای است؟
طبقه حاکمه در این کشور کیست؟
بورژوازی جهانی
چگونه افغانستان را می دوشد؟
شاید
قضیه درست برعکس باشد
یعنی
افغانستان
امپریایلسم را بدوشد.
۴۵۲
کالای نیروی کار
۴۵۳
شنیدستم غلامحسین ساعدی عزیز در دیالوگ هایش اغلب این شعر ورد زبانش بوده است
ما گر ز سر بریده می ترسیدیم
در محفل عاشقان نمی رقصیدیم!
ریرا
ساعدی
مثل همه روانشناسان
دیوانه
بوده است.
بهترین اثرش
اتللو در سرزمین عجایب
بود.
دوستان جانجانی ساعدی
جلال ال عبا
(طراح جمهوری جمکران به تقلید از واتیکان)
و
عادولف احمد شاملو
بوده اند
۴۵۴
اینستایی ها نمیفهمن طنز تلخ چیه اقا همشون استوریمو ریپلای
زدن! بابا اون گریه داشت! به چیش میخندی آخه؟؟بگو خودمم بخندم
زهره
ریپلای زدن و لایک زدن و قربان صدقه رفتن
به معنی خواندن اندیشه نیست.
اما کاش چنین بود.
ایکاش اندیشه حداقل خوانده می شد.
بی اعتنا به فهمش.
ریپلای و لایک و غیره
بسان روبوسی بی محتوا هستند.
۴۵۵
ما به افراد نمی پردازیم.
ما به افکار می پردازیم.
۲۰ سال است که معنی مفاهیم را ترجمه و منتشر میکنیم که اجرهای اولیه افکارند.
۴۵۶
«تاریخ را فاتحان مینویسند،
ولی هنر
«تاریخ به روایت شکستخوردگان»
است.
والتر بنیامین
نه.
تاریخ
را
حتما
نباید فاتحان بنویسند.
ضمنا
هنر
نه
روایت مکانیکی و سطحی و توصیفی تاریخ
بلکه
تحلیل دیالک تیکی ـ ماتریالیستی تاریخ
است.
هنر
کشف و افشا و ابلاغ حقیقت است
۴۵۷
خستگی
ما با دو نوع از افکار و تفکر سر و کار داریم:
افکار مرده و مرده اندیشی
افکار زنده و زنده اندیشی
مفهوم زنده اندیشی
را
مدیون سایه هستیم:
زندگی زیبا ست
ای زیبا پسند
زنده اندیشان
به
زیبایی
رسند.
این فکر مصطفی
از
افکار مرده
است.
خسته
بیشک شاد و غمگین و عاشق
نیست.
خسته اما چیست؟
فکر زنده
به
چیستایی خستگی مربوط می شود.
راستی
خستگی به چه معنی است؟
ضمنا
خستگی فیزیکی
ربطی به خستگی از دست روزگار کذایی ندارد.
منظور از روزگار اصلا چیست؟
۴۵۸
درین مورد هیچ ناگفته باقی نمانده یکی ازخصوصیات ضدانسانی امپریالیستی میباشد
یارمحمد
جولیان که شخصیتی ضد امپریالیستی نیست.
جولیان کیست؟
امپریالیسم چیست؟
۴۵۹
سرمایه دار سرمایه شخصیت یافته است
مارکس
عجب بدبختی ئی است.
فئودال چیست؟
برده دار چیست؟
کارگر چیست؟
عمله چیست؟
دهقان چیست؟
اصلا
مارکسیسم چیست؟
۴۶۰
کالای نیروی کار در جامعه سرمایه داری
شبیه مرغی است
که
تخم دو زرده می گذارد:
یکی از زرده ها برای بورژوازی است
و دیگری برای پرولتاریا
۴۶۱
جمهوری اسلامی از آدمخورانِ داعشی هم برای تهدید جوانانی که جز رفع تبعیض و زندگی شایسته برای زحمتکشان خواستهای ندارند بهره میگیرد بعد یک مشت لاابالی نشستهاند و رژیم ضدکارگرِ حاکم را با سوسیالیسم همارز میکنند.
مهری
فوندامنتالیسم
همشیره فاشیسم
است
فوندامنتالیسم
یه لحاظ طبقاتی و فرماسیونی ـ اقتصادی
ارتجاعی تر از فاشیسم است
فوندامنتالیسم شیعی (خمینسم)
وحشی تر و موحش تر از فوندامنتالیسم سنی است.
خمینیسم
بدتر از طالبانیسم و داعشیسم است.
داعشیسم
در عرض ۶ روز
۱۶۰۰ تن
از
اهل سنت را ترور نمی کند.
۴۶۲
ترجمه تحت اللفظی مفاهیم مارکسیتی
و
تحریف
و
جایگزینی مفاهیم مارکسیستی
با ابدال من در اوردی
یکی از اعمال مهم هر نوعی از رویزیونیسم است
می توان از گروگانگیزی واژه ها، تخلیه واژه ها از محتوای مفهومی و پرکردن شان با زباله های دلبخواهی
سخن گفت.
مثال:
واژه معروف دموکراسی
چنان تحریف شده
که
دیگر کسی معنی اش را نمی داند.
همه خیال میکنند که دموکراسی یعنی انتخابات یکی از احزاب و یا مهره های طبقات حاکمه.
مفهوم مارکسیستی قهر
هم
به همین طریق
با
مفهوم فرمالیستی خشونت
جایگزین شده است
قهر
اما
یک مفهوم فلسفی است
خشونت یکی از انواع رفتار در هر زمینه و هر جا ست.
قهر
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/9475
۴۶۳
فرد غیروابسته
فقط
در کره مریخ هست.
اسرافیل مثل عرزائیل
یکی از وابستگان به جنقوری اسلامی است.
۴۶۴
مارکس اتحاد زحمتکشان مادی و فکری
۴۶۵
دوستی اساساً یک مشارکت است.
ارسطو
دوستی
یک رابطه دو جانبه است
و
مبتنی بر منافع متقابل است.
اگر
منافع به خطر افتند
دوستی
به دشمنی
استحاله می یابد.
یعنی
ما
با
دیالک تیک دوست و دشمن
سر و کار داریم.
عشق
اما
رابطه نیست.
وابستگی یکی به دیگری است.
عشق میتواند به نفرت تبدیل شود.
ما با دیالک تیک عشق و نفرت
سر و کار داریم
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر