پروفسور دکتر ماتهویس کلاین
برگردان
شین میم شین
۱۲۵
· جزء اصلی سیاست شرقی امپریالیسم عبارت بود از خرابکاری ایدئولوژیکی.
۱۲۶
· در ادبیات بی پایان آنتی کمونیستی معاصر برای این خرابکاری ایدئولوژیکی اهمیت خاصی اختصاص یافته است.
۱۲۷
برای به زانو در آوردن کشورهای سوسیالیستی و نرم کردن آنها، ـ به زبان تبلیغات امپریالیستی ـ برای «خالی کردن زیر پای بلوک شرق»، تبلیغات آنتی کمونیستی، ایده ها و تئوری های بیشماری در اختیار دارد که بنا بر شرایط مشخص در این و یا آن کشور و با توجه به خودویژگی های ملی و تفاوت منافع میان اقشار اجتماعی مختلف و غیره به طور تمایزمند و بر طبق آماج مورد نظر به کار می بندد.
۱۲۸
· تبلیغات آنتی کمونیستی ـ قبل از همه ـ گرایشات ناسیونالیستی، محافل روشنفکری و جوانان را ـ به طور مستقیم و یا غیر مستقیم ـ مورد خطاب قرار می دهد:
الف
ارنست مایونیکا
(۱۹۲۰ ـ ۱۹۹۷)
از سیاستمداران آلمان،
از اعضای حزب دموکرات ـ مسیحی آلمان
حقوقدان و مؤلف کتب زیر:
سیاست خارجی آلمان
امکانات و محدودیت های سیاست خارجی آلمان
بن ـ پکن
(روابط آلمان غربی با چین)
· به قول ارنست مایونیکا، رهبر سازمان جوانان حزب دموکرات ـ مسیحی آلمان، «مواد منفجره ای که وحدت بلوک کمونیستی را به خطر می اندازد، ناسیونالیسم است.
ب
· راه حلی که به نظر من می رسد، تنها از طریق تحریک اگوئیسم (خود خواهی) ملی امکان پذیر خواهد بود.»
· (ارنست مایونیکا، «سیاست خارجی المان. مسائل و تصمیمات» (۱۹۶۵)، ص ۱۳۰، ۱۷۷)
پ
· به نظر ارنست مایونیکا کار کردن روی روشنفکران، «زبدگان» (خبرگان) مهمتر از کار کردن روی توده ها ست.
· (دلیلش این است که سازنده افکار عمومی در کشورها، روشنفکرانند.
· مترجم)
ت
· او دستور العمل های برژینسکی ـ «متخصص مسائل شرق» از ایالات متحده آمریکا ـ را به کار می بندد که گفته است:
· «تصورات آلترناتیو تحمل پذیر می توانند به تدریج در زبدگان حاکم نفوذ کنند و سپس تمامی جامعه را تحت تأثیر قرار دهند.»
· (برژینیسکی، «توسعه در اتحاد شوروی. مبادله دیدگاه ها» (۱۹۶۴)، ص ۲۰)
۱۲۹
· تبلیغات آنتی کمونیستی ـ امروزه ـ علاوه بر تئوری های متنوع از قبیل «جامعه صنعتی مدرن»، «همگرائی» سرمایه داری و سوسیالیسم و غیره، علاقه شدیدی به تئوری های سوسیال ـ دموکراتیکی و رویزیونیستی دارد که از تزهای زیر تشکیل می یابند:
الف
· از سوسیالیسم «دموکراتیک»
ب
· سوسیالیسم «طرفدار آزادی»
پ
· سوسیالیسم «انسانی»
ت
· سوسیالیسم «مسیحی»
ث
· «بیگانگی» انسان ها
ج
· «راه سوم»
ح
· «تعویضاتی» در مارکسیسم «مدرن»
خ
· نقش «رهبری» روشنفکران.
۱۳۰
· این تئوری ها به مذاق افراد وابسته به قشر روشنفکر بیشتر خوش می آیند و آسانتر از تئوری های بورژوائی درک و هضم می شوند.
۱۳۱
· آماج های تهاجمات شدت یافته در سال های اخیر بر ضد کشورهای سوسیالیستی عبارتند از سوق دادن روندهای ایدئولوژیکی ئی که با ساختمان سوسیالیستی جامعه و با انقلاب علمی و فنی در رابطه اند، به سمت و سوی مفید برای امپریالیست ها:
الف
· به سمت و سوی «ایدئولوژی زدائی»
ب
· به سمت و سوی «سمتگیری های مصرفی»
پ
· به سمت و سوی«اسکپتیسیسم» (تردید گرائی)
ت
· به سمت و سوی «نابسامانی ها» در سوسیالیسم و غیره.
۱۳۲
· هدف این است که در کشورهای سوسیالیستی ستون پنجم تشکیل شود و «پایگاه های انقلابی»، یعنی ضد انقلاب سوسیالیستی تدارک دیده شود.
۱۳۳
· منظور واقعی از سیاست «جدید» مربوط به شرق، سیاست «پل زدن»، یعنی آنتی کمونیسم مدرن همین است.
۱۳۴
· همانطور که تمامی تاریخ آنتی کمونیسم نشان می دهد، آنتی کمونیسم سیستم تئوریکی منسجم و بسته ای نیست.
۱۳۵
· آنتی کمونیسم بسته به مکان و زمان ـ به طور پراگماتیستی ناب ـ کلیه عناصر ارتجاعی آموزه های فلسفی، اخلاقی، اقتصادی و تئولوژیکی ایدئولوژی بورژوائی را و کلیه وسایل و متدهای مناسب را به طور مستقیم، با توسل به زور، به طور مستور، بسته به منافع و آماج های امپریالیست ها در برهه زمانی معین به کار می برد.
۱۳۶
· آنتی کمونیسم در شرایط کنونی، تاکتیک پر انعطاف را ترجیح می دهد.
۱۳۷
· این تاکتیک فردا می تواند عوض شود.
۱۳۸
· آماج ها اما ـ ماهیتا ـ تغییر نمی یابند.
ادامه دارد.
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
پاسخحذف