پروفسور دکتر گونتر هوپه
برگردان
شین میم شین
۱۵
·
به قول لنین، «میلیتاریسم مدرن یکی از نتایج سرمایه داری است.
۱۶
·
میلیتاریسم در دو فرم عرض اندام می کند:
الف
·
در فرم میلیتاریسم رو به خارج.
ب
·
در فرم میلیتاریسم رو به
داخل.
۱۷
·
میلیتاریسم رو به خارج در برخورد دولت های
سرمایه داری به کشورهای دیگر ـیه مثابه قدرت نظامی ـ به خدمت گرفته می شود.
۱۸
·
میلیتاریسم رو به داخل،یه مثابه سلاحی در دست طبقات حاکمه برای سرکوب جنبش های اقتصادی و سیاسی پرولتاریا به خدمت
گرفته می شود.»
۱۹
·
میلیتاریسم مدرن فقط در ارتش های امپریالیستی و
ارگان های مسلح قدرت حاکم تجسم نمی
یابد.
۲۰
·
میلیتاریسم مدرن چیزی فراتر از اینها ست.
۲۱
·
میلیتاریسم مدرن سیستمی است که در کلیه حوزه های
جامعه سرمایه داری رخنه و نفوذ می کند.
۲۲
·
این سیستم بر بنیان سرمایه
داری انحصاری ـ دولتی توسعه می یابد.
·
اما مبتنی بر قانونمندی های
خاص خویش است و منبع مستمر خطر جنگ است.
۲۳
·
میلیتاریسم آلمانی در دوره فاشیسم، فرم افراطی خاصی به خود می گیرد.
۲۴
·
گسترش جنگ ها به جنگ های
جهانی، تأثیر تعیین کننده ای بر سیستم میلیتاریسم
آلمانی داشته است.
۲۵
·
از زمان انقلاب سوسیالیستی
اکتبر، گرایش اساسی امپریالیسم جهانی را
نابودسازی نظام اجتماعی ئی که شیپور شروع دوران
گذار از سرمایه داری به سوسیالیسم را به صدا در آورده، با توسل به
تجاوز نظامی و برقراری مجدد حاکمیت بی رقیب امپریالیسم بر جهان تشکیل می دهد.
۲۶
·
این مبارزه بر ضد سوسیالیسم
ـ به مثابه نظام اجتماعی ـ از سوی میلیتاریسم
فاشیستی آلمانی تحت عنوان جنگ سرتاسری
نابودگر در هر بوق و کرنائی اعلام می شود.
۲۷
·
این سمتگیری تجاوزگرانه میلیتاریسم
آلمانی در سال های بعد از انقلاب اکتبر
به تغییرات ماهوی در سیستم میلیتاریسم
منجر می شود.
۲۸
·
اکنون آنتی کمونیسم
به وسیله ایده ئولوژیکی اصلی میلیتاریسم در تربیت
ایده ئولوژیکی نیروهای مسلح جهت تدارک جنگ
بر ضد سوسیالیسم بدل می شود.
۲۹
·
همزمان اما گرایش به میلیتاریزاسیون (نظامی کردن) تمامت
حیات اجتماعی تقویت می شود.
۳۰
·
هدف امپریالیسم، آماده سازی کلیه عرصه های جامعه
برای جنگ است.
۳۱
·
هدف امپریالیسم، مبارزه نظامی،
اقتصادی، سیاسی، اخلاقی، ایده ئولوژیکی و دیپلوماتیکی و تشکیل ارتش های میلیونی برای
جنگ های سرتاسری نابودگر است.
۳۲
·
میلیتاریسم آلمانی ـ فاشیستی تأثیرگذاری ایده ئولوژیکی
بر توده های مردم را بر بنیان سیستمی تحت عنوان به اصطلاح «فلسفه تدافعی» (فولکس ور گماینشافت) استوار می
سازد.
۳۳
·
فونکسیون اجتماعی اصلی «فلسفه تدافعی» کذائی عبارت است از تأسیس «همبود تدافعی مردمی» که کل نظام اجتماعی
امپریالیستی را در بر می گیرد.
۳۴
والتر مالمستن شرینگ
(کلاوز ویتس)
(۱۸۸۳ ـ ۱۹۵۴)
افسر ارتش،
روانشناس، جامعه شناس، استاد دانشگاه برلین
مؤلف کتاب موسوم به
«فلسفه تدافعی»
·
والتر مالمستن شرینگ ـ مؤلف کتاب «فلسفه تدافعی» ـ می نویسد:
·
«تک تک اعضای جامعه، در ایام
آینده در جنگ شرکت فعال خواهند داشت، حتی کسانی که در جبهه نمی جنگند.
·
جنگ برای مردم ـ به لحاظ تجربی ـ همیشه
ماهیتا یک عمل همبودین بوده است.
·
بنابرین، این نکته باید در رأس نگرش ما قرار
داشته باشد.
·
ما نمی توانیم مثل کلاوس ویتس ـ ژنرال
پروسی ـ از جنگ به معنای نبرد صحبت کنیم.
·
ما باید با توجه به کل، به حل مسئله
برخیزیم.»
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر