محورهای
یازده گانه سیاست حزب توده ایران
در
برابر جمهوری اسلامی
سرچشمه:
(راه توده)
ویرایش
و تحلیل از
مسعود بهبودی
عملیات
تروریستی به تقویت اندیشه تسلط دستگاه امنیتی
بر تمامی ارگان حکومتی میانجامد و...
·
سومین جریان سیاسی که از دید راه
«توده»، حزب توده مورد ارشاد قرار داده، جریانی تروریستی بوده است.
·
در این جمله ی راه «توده»، نحوه برخورد
به تروریسم تبلور یافته است:
1
عملیات
تروریستی به تقویت اندیشه تسلط دستگاه امنیتی
بر تمامی ارگان حکومتی میانجامد و...
·
اولین مسئله ای که جلب توجه می
کند، نحوه برخورد یکسان راه «توده» به جریانات سیاسی سه گانه زیر است:
دهندگان
شعار حکومت شورا های کارگری
دهندگان
شعار برپایی "جنگ خلقی"
دهندگان
شعار عملیات تروریستی
·
بنا بر روایت علامه راه «توده»،
حزب توده با همه این جریانات سیاسی برخورد ارشادی پدرانه و خیرخواهانه واحدی دارد.
·
برخوردی که در حد اندرز پیرانه است.
·
این بدان معنی است که حزب توده
قادر به تمیز سازمان هایی نبوده که دهندگان این سه شعار مطلقا متضاد بوده اند، چه
رسد به تعیین ماهیت طبقاتی هر کدام از آنها.
·
این بدان معنی است که از دید راه «توده»،
طرفداری از حکومت شوراها، جنگ خلقی و تروریسم تفاوتی با هم ندارند.
·
به همین دلیل حزب توده به دادن
اندرز خیرخواهانه ای به هر کدام از آنها قناعت می ورزد.
·
مبارزه ایده ئولوژیکی که لنین بدان
همان ارج و اهمیتی را قایل می شود که به مبارزه اقتصادی و سیاسی، در قاموس راه
«توده» محلی از اعراب ندارد.
2
عملیات
تروریستی به تقویت اندیشه تسلط دستگاه امنیتی
بر تمامی ارگان حکومتی میانجامد و...
·
تروریسم از دید راه «توده»، مذموم
است، نه به دلیل ماهیت مخرب و مضر ضد انقلابی آن، نه به دلیل فلسفی ـ اسلوبی، یعنی
نه به حکم خرد اندیشنده، نه به دلیل رادیکالیسم بینشی مارکسیستی ـ لنینیستی، نه به
دلیل «دست بردن به ریشه قضایا» (مارکس)، بلکه فقط و فقط به دلیلی پراگماتیستی،
رفرمیستی و کنسرواتیویستی:
·
به این دلیل که «عملیات تروریستی
به تقویت اندیشه تسلط دستگاه امنیتی بر تمامی ارگان های حکومتی» منجر می شود.
·
این بدان معنی است که راه «توده»
با تروریسم مخالفت اصولی ندارد.
·
اگر تروریسم به تقویت اندیشه فوق
الذکر منجر نشود، چندان هم بد نیست.
·
در این جمله راه «توده» اما نکات
دیگری نهفته اند که باید از آن استخراج شوند:
3
عملیات
تروریستی به تقویت اندیشه تسلط دستگاه امنیتی
بر
تمامی ارگان حکومتی میانجامد و...
·
این جمله اولا بدان معنی است که
تروریسم در قاموس راه «توده»، چیزی برونسیستمی است و نه درونسیستمی.
·
چون خود سیستم ارتجاعی ـ فئودالی ـ
فوندامنتالیستی ـ روحانی تجسم بی چون و چرای تروریسم در سطح ملی و بین المللی بوده
و است و خواهد بود.
·
به فتوای همین روحانیت فئودالی،
کسروی ها ترور شده اند.
·
به فتوای همین روحانیت، ترور
مستوری از همان آغاز روی کار آمدن مجدد این اجامر در داخل و خارج از کشور شروع شده
است و فرزندان بی گناه خلق به طرق متفاوت و مستور به قتل رسیده اند.
4
عملیات
تروریستی به تقویت اندیشه تسلط دستگاه امنیتی
بر تمامی ارگان حکومتی میانجامد و...
·
از این جمله ضمنا تصور ساده لوحانه
راه «توده» از دولت بطور کلی آشکار می گردد.
·
راه «توده» بسان عوام الناس عاجز
از درک ماهیت واحد همه ارگان های حکومتی است.
·
به همین دلیل، خیال می کند که
ارگان امنیتی فرق ماهوی با ارگان مثلا حقوقی، قضایی، اقتصادی، آموزشی ـ پرورشی،
فرهنگی و غیره دارد.
·
به همین دلیل این خرافه را اشاعه
می دهد که کسی نباید دست از پا خطا کند تا مبادا اندیشه سلطه سازمان امنیت در دیگر
ارگان های حکومتی چیره شود.
·
گند این خرافات وقتی در می آید که
شکنجه گری از دانشگاه اوین سردبیر کیهان، اطلاعات و مطبوعات می شود.
·
سرشکنجه معروف اوین، ولی فقیه می
شود.
·
تروریست سرشناسی استاد دانشگاه می
شود.
·
آدمکشی رئیس دانشگاه، وزیر خارجه و
سفیر و غیره می گردد.
·
این ضمنا به معنی بی خبری راه
«توده» از دیالک تیک عضو اندام و یا ارگان و ارگانیسم است.
·
راه «توده» نمی داند که میان اعضای
هر اندام، تقسیم کار وجود دارد و همه اعضا ماهیتا خادم اندام واحدی اند.
5
کوشش
برای جلوگیری از شعله ور شدن جنگ داخلی در کردستان
و
تلاش برای قانع ساختن احزاب و سازمان های محلی
برای درک شرایط و ضرورت کسب آن چه که می توان
به دست آورد
و
آن را تثبیت کرد.
·
در این جمله یکی دیگر از شق
القمرهای حزب توده از دید راه «توده» تبیین می یابد:
الف
کوشش
برای جلوگیری از شعله ور شدن جنگ داخلی در کردستان
·
راه «توده» حتی در رابطه با حزب
توده، دچار توهم است.
·
حزب توده ای که از غربت 25 ساله به
میهن برمی گردد، تحت ضربات مهلک رژیم شاه و به برکت خطاهای خطیر رهبری بی سواد حزب،
نه حزب به معنی واقعی کلمه، بلکه سایه ای از حزبی بوده است.
·
چنین حزب تضعیف گشته ای در بهترین
حالت باید از صفر شروع به رشد کند و لذا نمی تواند در تضادهای شعله ور در جامعه مؤثر
افتد، مؤثر هم نمی افتد.
·
احزاب و جریانات دخیل در کردستان
اصلا حزب توده را برسمیت نمی شناسند.
·
قاسملو پس از امتناع بازرگان از
پذیرش هیئت کردستان در دفتر خویش، در دانشگاه آریامهر علنا از قطع رابطه حزب خود با
حزب توده پرده برمی دارد.
·
چه رسد به کومله و غیره.
ب
و
تلاش برای قانع ساختن احزاب و سازمان های محلی
برای درک شرایط و ضرورت کسب آن چه که می توان
به دست آورد
و
آن را تثبیت کرد.
·
این جمله راه «توده» از ماهیت
رفرمیستی و کنسرواتیویسیتی آن پرده برمی دارد:
·
مفهوم «ضرورت کسب آنچه که می توان به دست
آورد و آن را تثبیت کرد» حاکی از آن است که حزب توده از دید راه «توده» اصلا حزب توده
نیست.
·
حزب توده از دید راه «توده»، اصلا
حزب به معنی واقعی کلمه نیست، چه رسد به اینکه حزبی انقلابی باشد.
·
حزب توده از دید راه «توده»، به گدای
نشسته در رهگذر شباهت دارد که منتکش هر پشیزی است که اغنیای از خود راضی ارزانی اش
می دارند.
·
شق القمر راه «توده» اما اختراع
فضیلت از ذلت است.
·
چون بندرت می توان کسی را پیدا کرد
که به گدای سر رهگذر ارج و ارزشی قایل شود، چه رسد به نشستن پای منبر او و به جان
خریدن اندرز او.
·
علامه راه «توده» باید تا دیر نشده،
دوزاری کج و کوله اش را برای تعمیر به مسگری برساند.
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر