۱۳۹۴ آذر ۲۶, پنجشنبه

سفری ـ نظری ـ ابراز نظری ـ گذری (225)


جمعبندی از
مسعود بهبودی


انسان موجودی نوعی است
و طبقه بندی آن بر اساس معیارهای تصادفی از قبیل نژاد کذائی، زبان، ملیت، جنسیت، مذهب و غیره
اگر ابلهانه نباشد، تبهکارانه است.

1
شطی از خون به همین بهانه ها جاری شده است.

2
6 میلیون یهودی به جرم تعلق به نژاد به اصطلاح نیچه و هیتلر و اراذل و اوباش دیگر، «پست»
پس از کشیدن شیره جسم و جان شان
به کوره های آدمسوزی سپرده شده اند

3
20 میلیون روس به همین بهانه شقه شقه شده اند.

4
یک میلیون انسان شریف در اندونزی به بهانه داشتن مرام کمونیستی تکه تکه شده اند
و در خاوران های آن جهنم دره
مدفون گشته اند.

5
کودکان کشور
همان زباله های ایده ئولوژیکی را نشخوار می کنند
که از بزرگسالان از سر تا پا خر می شنوند.

6
امروزه عیران شده 
میدان یکه تازی فاشیسم
پان اسلامیسم
پان ترکیسم
پان کردیسم
پان بلوچیسم
پان عربیسم
پان لریسم
پان عیرانیسم
پان بختیاریسم و الی آخر


7
این یک فاجعه فکری و فرهنگی است.

مذهب
فرمی (ظرفی) از شعور اجتماعی است
و در این فرم (ظرف) هر طبقه اجتماعی
محتوای طبقاتی خود را (مظروف خود را) می گنجاند.
مذهب دهقان فقیر با مذهب اشرافیت بنده دار و فئودال و روحانی از زمین تا کهکشان تفاوت و حتی تضاد دارد

وحدت تئوری و پراتیک
و یا وحدت نظر و عمل
چه ربطی به ارتجاع و انقلاب دارد؟

1
شاطر برای پختن نان (عمل)
نیاز به فوت و فن شاطری (تئوری تشکیل نان)  دارد


2
شاعر برای سرودن شعر (عمل)
نیاز به فوت و فن شاعری (تئوری شعر)  دارد.


مشق بچه ها این بوده است:
درباره قومیت های فارس، کرد، لر، عرب و ترک چه نظراتی دارید؟
واژه های توصیفی شان درباره ی اعراب به این شکل بود:
وحشی بی فرهنگ.
کثیف بد سلیقه پر خور خسیس بی عقل بی توجه به تربیت فرزندان
تنها یکی از بچه ها اشاره به مهمان نوازی اعراب کرده بود.
لرها را بی عقل وحشی زبون نفهم توصیف کرده بودند
در کنار این توصیف ها از سادگی شجاعت و پرزوری هم نام برده بودند.
کرد ها را خشمگین بد تیپ اما خوش اخلاق و شجاع توصیف کرده بودند.
فارس ها با کلاس زیبا باهوش با سلیقه و با فرهنگ بودند
پر توقع از خودراضی به عنوان خصوصیت منفی نامبرده شده بود.
این بچه ها کلاس هشتم هستند
حریف


1
عجیب است که اکثریت جمعیت کشور عه هورا را
بچه های کلاس هشتم
معلوم نیست در کجای این بیغوله
بکلی از قلم انداخه اند:
یعنی ملت و یا قومیت آذربایجانی را

2
یا خود کلاس هشتمی ها آذری بوده اند
و یا آذری ها را اصلا آدم حساب نکرده اند.

3
و یا این عنشاء سانسور شده است.

4
چون هم سید علی آذری است و هم میر حسین موسوی
هم عردمبیلی آذری است و هم خلخالی

5
در هر صورت
در بی فرهنگی و بی شعوری
کلاس هشتمی های عیران
تردیدی نیست.

6
عیران ظاهرا گهواره فاشیسم و فوندامنتالیسم است.

ایراد این سخن اولا از این بابت
که ضد عقل فقط عاطفه نیست.

1
ما حتی گشتاوری از عقل در عواطف داریم

2
به همین دلیل از شناخت عاطفی سخن می رود.

3
این شناخت عاطفی از طریق آثار هنری
مثلا شعر، قصه، رمان و فیلم و غیره
هم منتقل می شود.

4
بهتر است که از دیالک تیک غریزه و عقل سخن رود.

5
غریزه قدیمی تر و قوی از عقل است
و مرتب به درجه عقل ارتقا می یابد.

6
همین مقوله بزرگ غریزه
حاوی عاطفه و احساس و پدیده های ژنه تیکی روانی و غیره هم است.

7
اگر فقط غریزه حاکم باشد
آدمی جنون می گیرد.

8
انسان ها در چارچوب دیالک تیک غریزه و عقل
بسر می برند.

هنر خطاطی
فرم روشنی از فرمالیسم است.

1
در هنر خطاطی فرم و ظاهر زیبا چنان مطلق می شود
که محتوا به خاک سیاه می نشیند:

3
ظاهر این شعر خیلی زیبا ست
بی آنکه بتوان به خواندن آن و فهم آن نایل آمد.

4
این چیزی جز تخریب فکری و فرهنگی نیست.

5
این هنر به هنر پلی بوی شبیه است:
نران و زنان پلی بوی هم ظاهرا زیبا هستند
ولی واقعا تهوع آورند.

هی، لس براون
تو کجائی تا شویم
ما چاکرت؟
 
اگر قضیه از این قرار بود،
جورج بوش پسر به جای رئیس جمهور شدن،
گدائی می کرد
و سرکوزی به جای نخست وزیر شدن
غل و زنجیر بر دست و پا
در تیمارستان می ماند
و برلسکونی
در خیابان های میلان
دوشادوش لات ها و لاشخورها
عربده می کشید.

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر