اثری از مجید عزیز
انقلاب اسلامی و سؤال های بی پاسخ
مرتضی ملک محمدی
سرچشمه:
اخبار روز
گاف سنگزاد
کیا
من
چیزی نوشتم کوتاه و خلاصه
«انقلاب ۵۷ یک انقلاب بود ولی در پاکسازی ضّد انقلاب "ماشین رژیم
سابق، هجتیه ،..."»
فکر می کنم، رفقا منظورم را فهمیدند و قصد
انشاه نگاری ندارم تا غلط املایی را مانع شوم!.
مسعود
معمار
حضور
آقای مسعود بهبودی
شما
در همه کامنت های خود باورهای خود را برای دیالوگ با دیگران ملاک مشترک قرارمی دهید
از
جمله باور به نظام سرمایه داری یا فئودالیسم و همچنین جایگاه طبقاتی مد نظر خود را ملاک مشترک بحث
قرار می دهید.
یعنی من نوعی اگر باورهای شما ( قوانین جهانشمول حقیقی مد نظر
شما ) را قبول نداشته باشم امکان
دیالوگ را شما سد می کنید
بدین معنی که من نوعی باید اول به قوانین بدیهی و خدشه ناپذیر مورد ذکر شما ایمان
بیاورم تا امکان دیالوگ فراهم شود.
محض اطلاع شما من مارکسیسم را فلسفه نمیدانم
بلکه
یک ایدئولوژی می دانم و
نظامبندی های تعریف شده کلاسیک از جمله فئودالیسم و سرمایه داری را ناقص و سطحی نگری می دانم
در شرایط تاریخی و جغرافیائی خاص برای زمان
محدودی
می توان از این
مفاهیم در مورد خاصی مثلأ شیوه تولید یا طبقه خاص اجتماعی از لحاظ اقتصادی مانند سرمایه داری سود
جست و منظور خود را تفهیم کرد.
در
مورد انقلاب ۵۷ نمی توان مثل همه رخدادها از حقیقت صحبت کرد
حقیقت همیشه نسبی است
و
فلسفه اعمال هر کنشگری است و تا ابد پیش باورمندش محفوظ خواهد ماند
اما آنچه که شامل واقعیت( وقایع و رخداد موجود) است، برای اولین بار در تاریخ ایران مقوله
انتخابات با انقلاب ۵۷ در جامعه نهادینه شد حالا یکی خبط تاریخی بنامد یکی پسروی فرقی
نمی کند.
حضور
فعال عمومی زنان در
عرصه های مختلف اجتماعی با فلسفه انقلاب ۵۷ رقم خورد حتی با حکومت دینی و نگاه تبعیض آمیز به زنان اما بستر آن
با وجود همین انقلاب میسر شد
مسعود
بهبودی
از هذیان تا حقیقت، از علم تا فلسفه
·
حضرت کیا.
·
اندیشه فقط در فرم جمله قابل تبیین
است.
«هر آنچه شرط بلاغ است، با تو می
گویم
تو خواه، از سخنم پند گیر، خواه،
ملال»
(با اجازه سعدی علیه الرحمه)
·
جناب معمار،
·
پرت و پلاهای شما ارزش علمی و
تجربی ندارند.
1
·
مارکسیسم ـ لنینیسم (بویژه فلسفه مارکسیستی
ـ لنینیستی به مثابه جهان بینی طبقه کارگر) علمی از طراز علم الاشیاء است.
2
·
کسی نمی تواند اگر ریگ طبقاتی ـ
مثل بعضی ها ـ در کفش نداشته باشد، بدون تئوری و اسلوب (متد) مارکسیسم ـ لنینیسم
به بررسی درست مسائل جهان و مافیها نایل آید.
3
·
درست به همان سان که بدون علم
بیولوژی و سیستم اسلوبی بیولوژیکی، نمی توان لجنی را تجزیه و تحلیل کرد و میکرو
ارگانیسم های پنهان در آن را شناخت.
4
·
انقلاب یک مفهوم عام است و فقط می
تواند مفهومی فلسفی باشد و هست.
·
مراجعه کنید به انقلاب (روولوسیون)
در تارنمای دایرة المعارف روشنگری
5
·
جامعه شناسی یکی از علوم منفرد ( Einzelwissenschaften) است و
فقط می تواند مسائل مربوط به حوزه خاص خود را بررسی کند.
·
جامعه شناسی را به عالم مسائل عام
راه نیست.
·
ضمنا جامعه شناسی به مفاهیم و مقولات و قوانین و ساز و برگ اسلوبی فلسفه
نیاز مبرم دارد، اگر بخواهد به شناخت واقعی جامعه نایل آید..
6
·
علاوه بر این، علوم اجتماعی ـ به معنی حقیقی
کلمه ـ با مارکسیسم پدید آمده و توسعه یافته است.
·
مراجعه کنید به علوم اجتماعی در
تارنمای دایرة المعارف روشنگری
7
·
بدون از آن خود کردن تئوری و اسلوب مارکسیسم ـ لنینیسم بنی بشر ول معطل است.
8
·
گورکی نامی، آموزش مارکسیسم ـ
لنینیسم را پیش شرط گذار واقعی بنی بشر از عالم حیوانی به عالم اصیل انسانی دانسته
است.
·
حق هم داشته است.
·
ما آزموده ایم در باره بخت خویش
پایان
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر