تحلیلی
از
شین میم شین
هم معنای زندگی میکروموجودات و هم معنای زندگی نباتات،
حفظ حیات به هر قیمت است.
وقتی متوجه این حقیقت امر می شویم،
که
به پاستوریزاسیون مثلا شیر خطر می کنیم.
علیرغم عالی ترین متدهای علمی برای پاستوریزاسیون شیر در فرم های مختلف آن (مایع، پودر)
سلول ها و باکتری های موجود در آن،
بقای نوع خود را تضمین می کنند.
درست به همین دلیل
به محض حل شیر خشک در آب،
تکثیر سریع و حیرت انگیز آنها شروع می شود.
باکتری ها
حتی در شط شعله ور آتشفشان
تحت دمای هزار درجه سانتیگراد
زنده می مانند و تکثیر می شوند.
این معنای استراتژیکی زندگی (حیات)
را
در نباتات کویر سوزان
به خوبی می توان مشاهده کرد و حیرت کرد:
کویر
به ظاهر
خشک و بی آب و علف است.
اما به محض بارش باران،
برهوت در طرفة العینی ، گلستان می شود.
ترفند استراتژیکی ـ سیستماتیکی حفظ حیات توسط نباتات،
تقلیل سیستم خود تا درجه حداقل است.
درختان کویر
به
شاخه ها، برگ ها، میوه ها و حتی تنه خود
آب نمی رسانند.
مقدار ناچیزی از آب را که در اختیار دارند،
فقط صرف حفظ ریشه خود می کنند.
تا به محض بارش باران،
در طرفة العینی شروع به رشد کنند و به تکثیر نوع خود نایل آیند.
اکنون
می توان به جنایتی پی برد
که
نیهلیسم، آنارشیسم، فاشیسم و فوندامنتالیسم
با تحقیر حیات و تجلیل مرگ
مرتکب می شوند.
حیات
عالی ترین نعمت هستی است.
طبیعت حتی می داند که اول باید حیات حفظ شود، تا بعد دنبال معنا برای حیات، گشته شود.
پیش شرط اساسی برای حفظ حیات،
حفظ دیالک تیک جذب و دفع
(از آن خود کردن اب و غذا و دفع تفاله های آنها به صور ادرار و مدفوع و عرق و ناخن و مو و غیره)
است.
درست به همین دلیل
شالوده حیات
را
دیالک تیک جذب و دفع
تشکیل می دهد.
درک ماتریالیستی طبیعت همینجا ست.
قبل از جست و جوی معنا برای حیات (زندگی)
باید
به حفظ حیات نایل آمد.
خودکشی و شهادت و مخلفات
علیرغم همه هارت ها و پورت ها
نمی تواند معنای حیات جا زده شود.
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر