پروفسور دکتر هلموت میلکه
برگردان
۱۱
· این تمایل به تجسم پذیری که به وسیله ساختار تاریخی ـ تکاملی دستگاه معرفتی انسان مشروط می شود، در تحلیل نهائی سبب آن شده که انسان ها به ترسیم «تصویری از جهان» علاقه مند باشند.
۱۲
· در مطابقت با روند پیش رونده شناخت انسانی، توانائی تجسم و مفهوم تجسم چندان توسعه می یابد که می توان از تبدیل تقریبی معارف عقلی و مجرد به معارف تجسمی و یا شبه تجسمی سخن گفت.
۱۳
· از این رو ست که جهانتصویر، خود را دیگر به طور مکانیسیستی به چیزهای محسوس محدود نمی کند.
۱۴
· اینجا نیز دیالک تیک حسی و عقلی در روند شناخت، خود را نمایان می سازد.
· مراجعه کنید به تجسم پذیری، جهان بینی
تجسم
۱
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/12381
۲
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/12389
۳
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/12397
۴
هگل
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/12403
۵
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/12413
۶
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/12425
پایان
جهان بینی
۱
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/14373
۲
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/14379
۳
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/14389
۴
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/14393
پایان
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر