۱۴۰۲ آذر ۲۷, دوشنبه

کلنجار ایده ئولوژیکی با همنوع (۲۸۷)

  

 
میم حجری


خاطره ها،  گاه و بیگاه می آیند
کنارم می‌نشینند
می‌خندند
گریه می‌کنند
اما پیر نمی‌شوند..
نسرین

خاطره ها
چه خوش و چه ناخوش
عکس اند.
خاصیت ندارند.
با گذشت زمان
رنگ می بازند
گاهی حتی تهوع آور می شوند.
بستگی به آدم دارند.
کی گفته که لایتغیرند؟
ای  بسا کسا که با یادآوری جبری خاطره ای
جنون می گیرند و فوری بلند می شوند تا عق بزنند و خود را از شرش خلاص کنند



عجب درسی.
درس هولوکاوست این است
که
اگر بشریت به سوسیالیسم نگذرد
خواه و ناخواه
در بربریت سقوط می کند.
این همان
پیشگویی
زنی به نام روزا بوده است که توسط بانیان هولوکاوست
ترور شده است تا گذار به سوسیالیسم
صورت نگیرد.



این حرف حریف
حرف احمقانه ای است.
اولا
معیار برای تعیین احمق ویا علامه چیست؟
ثانیا
هماندیشی فقط برای همنوع که نیست.
روی دیگر مدال هماندیشی با همنوع
چه احمق و چه علامه
خوداندیشی است.
چون برای هماندیشی باید روی اندیشه ای بیندیشی.
ثالثا
روشنگری
یکسویه نیست.
روشنگری دیالک تیکی از انتقاد از خویشتن و انتقاد از جامعه و همنوع است.
پیش شرط  انتقاد از خود
انتقاد اجتماعی است
و
پیش شرط انتقاد اجتماعی
انتقاد پیشایپش از خویشتن است.



مهرداد آقافضلی، پدر زنده‌یاد یلدا آقافضلی، با انتشار عکسی از فرزندش نوشته است:
هرسال  چند روز مونده به شب یلدا تمام فکرم این بود که چی برای تولد یلدا بگیرم خوشحال بشه، طلا دوست نداشت برای همین هر سال کارم سخت بود، الان کارم سخت‌تر شده، چون چیزی روحشو شاد نمیکنه جز اونی که همه میدونید

بینوا مادران و پدران در جنقوری و جهان جهل زده و جنون گرفته
خودفریبی نیز راه حلی برای مسائل لاینحل است.
دخترک زیر ۲۰ سال چه آرزویی داشته که به خاطرش
 جانش را گرفته اند
و
همه می دانند؟
مخالفین جنقوری اسلامی
چه بدیلی برای آن دارند؟




اگر اعمال تناسلی بشر، طبیعی، ضروری و درست است، پس چرا ما جرئت نمی کنیم که از آنها بدون شرمندگی سخن بگوییم و آنها را در گفتگوی جدی خود راه نمی دهیم؟ ما آن قدر گستاخیم که کلماتی مانند کشتن و دزدیدن و خیانت را بر زبان میآوریم، ولی آن کلمات را فقط زیر لب ادا میکنیم
. آلن دوباتن

عجیب است که حریف دوزاری اش اینقدر کج است که هنوز نیفتاده است
در رسانه های آلمان در همسایکی حریف نیمه فرانسوی و نیمه انگلیسی
آلت تناسلی زن و نر و همه شق القمرهای سکسوئالیستی
با صراحت تمام بر زبان رانده می شود
خیلی جاها زنان و نران لخت مادرزادند.
این چیزها بستگی به اتیک جوامع دارند

  بت پرستی هم ایده ئولوژی است.
در هندوستان هنوز هم بت پرستی رواج دارد.
باید بررسی شود.



این مطلب که از فروم نیست.
 از کیست؟
چرا اسم نویسنده اش ذکر نشده است؟
تجزیه و تحلیل
(آنالیز)
یعنی تجزیه اندیشه ای و سپس تحلیل آن.
مثال:
وظیفه ی اصلی انسان در زندگی این است که خودش را متولد کند، به چیزی تبدیل شود که به طور بالقوه هست.
تجزیه حکم حریف:
مفاهیم:
انسان
وظیفه انسان
خودزایی انسان
استحاله به چیزی که بالقوه وجود دارد
بالقوه
تحلیل:
انسان چیست؟
کی برای انسان تعیین تکلیف کرده است؟
خودزایی انسان به چه معنی است؟
انسان بالقوه چیست؟
بالقوه چیست؟




اگر یادگیری را متوقف کنی شروع به مردن میکنی .
انشتین

این چرندیات واقعا از اینشتین اند؟
منظور از یادگیری چیست که با توقف کذایی اش شروع به مردن می کنی؟
مگر یادگیری
اختیاری و ارادی و دلبخواهی است که متوقف بکنی ویا نکنی.
کسانی که کودکان را مرتب به درسخوانی و یادگیری عندرز می دهند، اصلا نمی دانند که یادگیری چیست.
اندام بشر و یا حتی خر
سیستمی فوق العاده بغرنج است و چه بسا خودمختار است.
انعکاس = عکس اندازی چیزها در یکدیگر و یا عکس برداری آنها از همدیگر
انعکاس روندی عینی است
انعکاس
خاصیت ماده است.
ارگان های حسی (مثلا حواس پنجگانه)
همیشه در کارند و سیلی از سیگنال های حسی به کارگاه مغز هر موجود می فرستند که مواد اساسی و اولیه یادگیری اند




من عاشق آشپزی ام ، از دیدن عکس غذا وفیلم آشپزی لذت میبرم ۱۳ سال دیگه بازنشسته شدم میخوام یه کافه بزنم
رویا

آشپزی
دلبخواهی که نیست.
آشپزی مثل هر رشته علمی و فنی دیگر
علمی است که باید فراگرفته شود.
مثلا
کسی که از انواع مواد غذایی ویا میوه جات و سبزیجات و یا ادویه جات و خواص آنها خبر ندارد
اشپزی اش خرکی خواهد بود




واقعا اینا جای بحث داره؟
فقط غزه امروز و اسراییل جنایتکار،
برای اینکه ثابت کنند
دین ساخته دست سرمایه داران برای بهره کشی و ازبین بردن فقراست،کافی است.
حسینی

همه مفاهیم و دعاوی حسینی در این کامنتش
خرکی و خرافی اند.
حسینی نه تاریخ خلق یهود را می شناسد و نه خلق فلسطین را و نه از «هر» و«بر» خبر دارد.
ایراد حسینی این است که چرا قران کریم
مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد؟
به نظر حسینی
عنقلابی کسی است که عرعر کند و نه روشنگری.
ما صدها تحلیل راجع به غزه و اسرائیل منتشر کرده ایم.
حسینی ولی سواد ندارد تا بخواند.
حسینی
به عوض سواد
 دکان دارد و برای دکان کسادش دنبال مشتری می گردد.
وقتی چندی قبل تحلیلی راجع به خلق یهود و غزه و فلسطین و حماس منتشر کردیم
یکی از مشتریان دکان حسینی گفت:
این چرت و پرت ها برای چیست؟
مثل هیتلر پاشنه دهانت را بکش و به خلق یهود فحش بده.




منظور از آته ئیسم (انکار وجود خدا) چیست؟
انکار چیزی که کمکی به کسی نمی کند.
انکار زمانی مؤثر می افتد که با اثبات همراه باشد.
نفی
باید معین باشد.
نفی مکانیکی چیزی
بدون ارائه الترناتیو بهتر برای ان چیز
بیهوده است.
دیالک تیک سلب و اثبات را اخوندها هم می دانند.
همه می توانند همه چیز را انکار کنند
بدون اینکه رستگار شوند.
تفکر به شرطی تفکر است که مفهومی باشد.
مثال:
مفهوم خدا به چه معنی است؟
از کجا آمده است؟
منظور از دین و مذهب چیست؟
چزا بشر به دین و مذهب نیاز دارد؟



بیایید
همین مطلب فروم را تحلیل کنیم.
 شما شروع کنید
و سطر به سطر به چالش کشید
تا ما هم نقد شما را پیگیری کنیم.
 تمرین تحلیل بی ضرر و ضرور است
تا ببینید که منظور از تجزیه و تحلیل چیست



اثبات بطلان نظر حریف تنها نیمی از هم اندیشی است.
اثبات درست بودن نظر حریف هم بخش دیگری از هم اندیشی است.
حریف
اگر حریف هماندیش حرفی حقیقی زده باشد
 اثبات حقیقت حرف حقیقی او
برای چیست؟
این کار در صورتی الزامی است که حریف دیگری
صحت و حقیقت نظر حریف را زیر علامت سؤال قرار دهد.
در این صورت هم بطلان نظر حریف ایرادگیر باید اثبات شود.
البته
بحث با مؤمنین بر سر چیز دیگری است که فرقی از این بابت با کافرین ندارند.
مثال:
بحث در این کامنت
بر سر مقولات فلسفی زمان و مکان و ماده است.
حریفی از طبری حدیثی نقل کرده و ما رد کرده ایم.
مؤمنین در هماندیشی پیگیر و رادیکال نیستند.
مقولات فلسفی مورد بحث را اصلا نمی بینند و به صحرای کربلا می زنند.
بحث می رسد که به نسبی بودن دانش .
یعنی هماندیشی مختل و  تخطئه می شود و تعریف مقولات مورد بحث فراموش



متن را بخوانید:
من یک زنم.
 دختر نرگس ممدی
هم
در منبر جهانی جایزه همین جمله را گفت.
خوب.
من ـ زور؟
همه می بینند که تو زنی.
زن = نر.
این هارت و پورت های توخالی برای چیست و برای کیست؟



این اندرز سعدی
به شاهزادگان است.
ضمنا
 با مفاهیم انسان شریف و پلید نمی توان اندیشید.
 انسانها برابرند.
 این سیستم جامعتی طبقاتی است که  اعضای ان را به شریف و پلید طبقه بندی می کند و نابرابری را رواج می دهد و جامعه را به جهنم مبدل می سازد


دیروز صدای مهرگان گزارشی منتشر کرد که نشانه رشد اقتصادی غول آسایی باید باشد:
هر سال در جنقوری اسلامی
چند هزار تن مواد غذایی راهی زباله دانی می شود.
دارندگی است و برازندگی
الله اعلم


فروغ
به شعرای جوان
توصیه می کرد که وزن را فراموش نکنند.
حق داشت.
شعر بدون وزن
سلب شعریت می شود.
مثلا این دری وری های صالحی
شعر نیستند.
شعر
اگر شعر باشد
باید به جنونت بکشد و دمار از روزگار روانت برآورد تا مرتب تکرارش کنی و سیر نشوی.
چه رنگ باختی ای روزگار رنگ آمیز
که ان سپید سیه گشت و این سیاه، سپید؟


هی روزا
خوش به حالت که نیستی تا ببینی
که
اکنون سلطنت طلبی صدهزار بار بهتر از فوندامنتالیسم اسلامی است.



اختلاف نظر با همنوع عاری از ایراد است.
دوست مان نظر داده و ما نظرش را تصحیح کرده ایم
اگرچه ما طبری را بیشتر همه سکنه جهان دوست داریم.
ولی حقیقت برای ما همان خدا برای مؤمنین کره مریخ است.
ما تقریبا ۸۰ درصد آثار طبری را تحلیل کرده ایم.
شما هر اندیشه به درد بخوری از او فراگرفته اید
ذکر کنید تا ما تحلیل کنیم و ببینید که ماجرا از چه قرار است.
نمونه

درنگی در شعری از احسان طبری تحت عنوان امید

۱
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/12287

۲
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/12290

۳
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/12296

پایان





هی گاندی
تو با عندرزهایت ما را کشتی.
در متروپول های امپریالیستی
خلایق با سگ در   بشقاب واحدی
اطعام می کنند
ولی همین خلایق سگ پرست
از آوارگان و کودکان شان بیزارند.
فرهنگ شان را تو عرزیابی کن و ما را رها کن که کودکان مان با مشاهده با فرهنگان فرنگ
آرزوی توله سگ بودن را بر زبان می رانند.
ما هم ارزوی شان را براورده کرده ایم
سگ شده ایم تا کودکان مان توله سگ شوند
احساس حقارت به خاطر آدمیت نکنند
و کیف سگ کنند.
ولی فرنگیان حاضر به ارتقای پناهندگان به مقام سگان حتی  نیستند.
فرنگی پرسید:
خوش می گذرد؟
پناهنده گفت:
آره.
به شما چطور؟
فرنگی جواب داد:
من اینجا زاده شده ام
و پناهنده معنی احوال پرسی فرنگیان با فرهنگ را دریافت و در یافت.



خودت
نبش قیرش بکن.
 کسب و کار ما
روشنگری است.
شاملو
 فاشیست بوده است و کم مانده بود که توسط متفقین
 همراه با پدرش
 تیرباران شود.
شاملو دهها تن از جوانان مردم را معتاد به هروئین و خانه خراب کرده است.
 تو برو نبش قبرش  کن و مورد بازخواست قرار بده



احمد خاتمی
:هیچ‌کس با اشتغال زنان مشکل ندارد اما اشتغال زن باید همراه با حجاب، پاکی و عفت در شغل‌هایی که ویژه زن است، باشد

در منطق تق و لق فئودالی
یک جای کار همیشه می لنگد.
مگر نران عفت و پاکی و پارسایی را رعایت می کنند؟
نران طبقه حاکمه
حتی همین حجاب را در مورد زنان و دختران و عروسان شان رعایت نمی کنند.
 ضمنا
از کی تا حالا
زنان مجاز به اشتغال شده اند؟
مگر قرار نبود که زنان خانه نشین باشند؟
مگر زنان حوزه و بسیج و غیره در سفر به کشور شیطان بزرگ و آمارگیری از نران ختنه شده
 حجاب، پاکی و عفت را رعایت می کنند؟
مگر می توان  حجاب، پاکی و عفت را رعایت کرد و از ختنه بودن نران کشور شیطان بزرگ آمار گرفت؟

یعنی چه؟
زن چه فرقی با نر دارد؟
دارد کار می کند تا لقمه نانی به کف آرد و بخورد.
اگر گدایی می کرد
خلایق عنقلابی راضی تر بودند؟
کفاشی چه فرقی با آشپزی و خیاطی و ظرفشویی دارد؟




چراغانی خیابانها بخاطر کریسمس. هر چند امسال به خاطر مشکلات اقتصادی بسیار کمتر و کم رنگتر از سالهای قبله. تمام این شلوغی ها بامن چندان سازگار نیست، من طبیعت و شهر های آرام را ترجیح میدم.
سارا

بشر
هر چه دارد
در تحلیل نهایی
از طبیعت دارد.
نباتات و جانوران
رنگ شناس و رنگ ساز و رنگرز اند.
استه تیک خاص خود را دارند.
سبزینه برگ ها ذاتی آنها و الزامی انها ست.
اگر سبزینه نباشد
کارخانه نباتات تعطیل می شود و قادر به رشد نمی شوند.


حسین وحیدپور
کارشناس مذهبی صداوسیمادریک برنامه مذهبی می‌گوید:آرایشگری که ریش مردان را می‌تراشد"گناه"کرده وپولش اشکال شرعی دارد هم کسی که خود رادر اختیار آرایشگرقرارمیدهد وهم خود آرایشگرکه اقدام به تراشیدن ریش فردمیکندمرتکب گناه شده وپول آرایشگراشکال شرعی دارد

با پولی که اشکال شرعی دارد،
چه باید کرد؟
با کسی که
با واسطه ویا بیواسطه
به اصلاح ریش می پردازد
چه باید کرد؟
اگر زنی را که حجاب ندارد
به گلوله باید بست،
با نری که ریش ندارد
چه باید کرد؟
ضمنا
ریش نداشتن طبیعی کوسه های رفسنجان و زنجان
تقصیر کیست؟
خدای کذایی مرتکب گناه شده؟
ضمنا
با ریش تراش برقی و دستی و قیچی و غیره
چه باید کرد؟
نباید جزو الات گناه محسوب شوند و ممنوع شوند؟


شعور حاکم در هر جامعه
 شعور طبقه حاکمه است.
زحمتکشان
 شب و روز  توسط بلندگوهای طبقه حاکمه انگل
 مسموم می شوند
ضرورت روشنگری علمی و انقلابی از همین رو ست


حقیقت
 در شناخت کلی کذایی هستی نیست.
 اصلا منظور از شناخت کلی هستی چیست؟
حقیقت خر
 در کلیت خر است.
در ماهیت خر
 و
در خریت خر است.


منظور از اصالت انسان چیست؟
شوپنهاور اصلا کیست و انسان نمونه وار و ایدئال برای این لاشخور چیست؟
سرمشق انسان به نظر این لاشخور
باید درندگان باشند.
جامعه بشری هم باید شبیه گله گرگ ها باشد.
منظور او از اصالت انسان چیست؟



راز چیست؟
 راز یکی از مفاهیم مرکزی مهم حافظ است.
 حافظ
فرقی بین بشر و خر قائل نیست.
به نظر حافظ
همه چیز جزو اسرار است و فقط عالم الغیب می داند.
رازی وجود ندارد.
 همه چیز قابل شناخت است.
فقط دیر و زود دارد



تلاش #مغز برای مرور خاطرات تلخ، تلاشی است هدفمند

برای کشف راه حل‌هایی برای اجتناب از تکرار آن‌ها...
روانشناس

نه.
مغز بشر در عالم خواب
به زباله سوزی مبادرت می ورزد.
یعنی زباله های ذهنی را حلاجی می کند و حافظه را ضد عفونی می کند.
اگر بشر نخوابد و خواب نبید
جنون می گیرد

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر