میم حجری
در بدترین ما آنقدر خوبی هست، و در بهترین ما آنقدر بدی هست، که هیچ یک از ما حق این را نداریم که از دیگری عیب جویی کنیم !
ویلیام_شکسپیر
هی شکسپیر
کسی که معایب جامعه را نبیند و از جامعه انتقاد نکند
نمی تواند به کشف معایب خود و انتقاد از خود نایل آید.
فرد
در دیالک تیک فرد و جامعه به سر می برد.
انتقاد از همنوع
خواه و ناخواه
به انتقاد از خود منجر می شود.
فرد با کشف و تصحیح خطاهای همنوع
ضمنا به کشف و تصحیح خریت ها و خطاهای خود نایل می آید.
انتقاد هسته پسته مهر است.
خردمندان
هرگز به تصحیح خطاهای دشمن خود مبادرت نمی ورزند.
زندگی یک پانتومیم است، حرف دلت را به زبان بیاوری باخته ای
سالوادور دالی
هی مش سالوادور
پانتومیم
فرمی از تبیین اندیشه است
و
فرق ماهوی با حرف زدن ندارد.
رقص هم فرم دیگری از تبیین اندیشه است و فرق ماهوی با پانتومیم ندارد.
تعیین کننده
محتوا ست و نه فرم
ضمنا زندگی
کار و پیکار و پارس و پرخاش و پاره سنگ است و نه پانتومیم
آره.
آنچه که دزدی و اختلاس و رشوه و باج و خراج و حمایت از نصرالله و حماس و جهاد و خمس و زکواة و یمن و نیجریه و سوریه
نامیده می شود
چیزی جز چپاول سفره زحمتکشان کشور نیست.
مولد ثروت مادی و حتی فکری
توده است و بس.
اگر توده زحمتکش
نان تولید نکند
دانشمند تراختور اتمی
جان به جان افرین می سپازد.
احزاب کردستان و ایرانستان
اصلا حزب نیستند.
سؤال این است که چیستند؟
پیش شرط حزبیت
سیاسیت (سیاسی بودن) است.
حزبیون
چه بسا اصلا سیاسی نیستند.
چون پیش شرط سیاسی بودن
تسلط به مفاهیم سیاسی
و
سیاسی اندیشی
است.
خیلی از مدعیان
در بهترین حالت
مشتی مفاهیم ادبی در خورجین فکری خود دارند.
امثال شاملو و شاملوئیست ها
اصلا سیاسی نیستند.
آره. بدون تئوری انقلابی جنبش انقلابی و حزب انقلابی تشکیل نمی یابد. این جماعت سواد ندارند و حاضر به یادگیری هم نیستند. بدبختی همین است. چه بسا اصلا حرف زدن بلد نیستند. یعنی از اخوندها هم عقب مانده ترند
شیرکو بیکس آدم خوبی است. ولی چرندسرا ست. من از او پرسیدم: مغز خر سیری چند؟
اگر کسی پشت سرت حرف بزنه وبعدش ازت معذرت خواهی کنه، میبخشی؟
روژینا
اگر کسی از ما انتقاد کند
چه پشت سر
و
چه رو در رو
ما او رابه عنوان بهترین دوست
گرامی می داریم
شاه وشیخ هم اگر جزو و عضو طبقات حاکمه نباشند، نماینده سیاسی و ایده ئولوژیکی طبقات حاکمه اند
بگذارید،
انسان
انسان
باشد؛
و رابطەاش با جهان رابطەای انسانی،
آنگاه عشق را تنها با عشق
مبادله خواهد کرد
و اعتماد را با اعتماد.
#کارل_مارکس
انواع چهارگانه بیگانگی:
۱
بیگانگی انسان با طبیعت
۲
بیگانگی انسان با دیگران (جامعه)
۳
بیگانگی انسان با کار
۴
بیگانگی انسان با خویشتن
حریف با مفهوم بیگانگی
چه راه حلی برای بشریت در خروج از بحران عمومی دارد؟
چه باید کرد؟
تزکیه نفس؟
به عوض گیر دادن مثبت و یا منفی به افراد،
بهتر است که به افکار افراد بپرداریم.
به
شعر سایه و محتوای هنری و سیاسی اش.
به
جهان بینی سایه.
اگر بعضی ها از سایه دفاع نکنند،
سنگین ترند
و
به نفع سایه است.
عشق کسب و کار خر است.
عشق بدترین بلا ست که بر سر خلایق می آید و بدبخت شان می کند.
دلم تا عشقباز آمد در او جز غم نمیبینم
دلی بی غم کجا جویم که در عالم نمیبینم
دمی با همدمی خرم ز جانم بر نمیآید
دمم با جان برآید چون که یک همدم نمیبینم
مرا رازیست اندر دل به خون دیده پرورده
ولیکن با که گویم راز چون محرم نمیبینم
قناعت میکنم با درد چون درمان نمییابم
تحمل میکنم با زخم چون مرهم نمیبینم
خوشا و خرما آن دل که هست از عشق بیگانه
که من تا آشنا گشتم دل خرم نمیبینم
نم چشم آبروی من ببرد از بس که میگریم
چرا گریم کز آن حاصل برون از نم نمیبینم
کنون دم درکش ای سعدی که کار از دست بیرون شد
به امید دمی با دوست وان دم هم نمیبینم
هی عسل
حداقل بیت شعر را ذکر کن
اگر غزل زیبا را ذکر نمی کنی:
دلم تا عشقباز آمد در او جز غم نمیبینم
دلی بی غم کجا جویم که در عالم نمیبینم
از وقتی که عاشق شده ام دلم مملو از غم است
در عالم هم کسی بی غم نیست.
ایراد منطقی این نظر این است که انگار همه عاشقند و به همین دلیل غمگینند.
آره.
چپاول سفره خالی توده
اسامی شرعی و جعلی متعدد دارد
خمس و زکات و نذر و صدقه و الی اخر.
جامعه ای که در آن محتاج و مستمند و گدا وجود داشته باشد
طویله است و نه جامعه
وای یه شب تو خیابون راه میرفتیم یه دختر گل فروش بهم گفت خانوم شما که اینقدر شوهرت خوشگله براش یه گل نمیخری؟
نخریدم بفهمه خوشگل کیه.
هستی
درد فقرا را فقرا می دانند.
او برای تهیه لقمه نانی
هندوانه زیر بغل شوهرت و عملا زیر بغل خودت می گذارد.
منظورش این است که سلیقه خوبی داشته ای و شوهر زیبایی صید کرده ای.
برو همه گلهایش را بخر تا شرمنده از خویشتن در آیینه نباشی
اسم بچه ات رو میذاری «دنیا» که مثلا بگی دنیای منی؟ یه نگاه تو لغتنامه بنداز رفیق، دنیا از ریشه ی «دنی» به معنای بی ارزش میاد..
رهایی
دلایل تسمیه متفاوتند.
یکی اسم مادر و خواهر و پدرش را
دیگری اسم شخصیت ایدئآلش را
آن دیگری اسم کاراکتر رمان محبوبش را
...
می گذارد.
ضمنا
دنیا در ایده ئولوژی اشراف برده دار و فئودال و روحانی
دنی و موقتی و جنده واره و غیره است
و
نه در قاموس خردمندان و انقلابیون
سپیده که سر بزند
در این بیشهزار خزانزده
شاید دوباره گلی بروید
شبیه آنچه در بهار بوییدیم
پس به نام زندگی، هرگز نگو هرگز...
پل الوار
ای دو چشمت سبب و علت پیدایش صبح
دیده بگشا که جهان منتظر آغاز است
سبب و علت از مفاهیم مهم فلسفی اند.
علت
در دیالک تیک علت و معلول وجود دارد.
صبح در این بیت شعر معلول است و چشم علت.
سبب در کدام دیالک تیک وجود دارد؟
مشکوک باش که ستارگان آتشاند
تردید داشته باش که خورشید حرکت میکند
حقیقت را چیزی جز دروغ مشمار
ولی هرگز به عشق من شک نکن
نمایشنامهی هملت
ویلیام شکسپیر
عشق
تنها چیزی است که نباید بدان دل خوش کرد.
ای بسا عشق ها که پس از رفع نیاز دود شده اند و نابود شده اند.
ما را به خیر عشق امیدی نیست
جاوید باد دوستی
گر نمیآمیخت با ظاهرپرستی دین ما
سایهی نفرین نمیافتاد بر آمین ما
فاضل_نظری
دین
نمی تواند از ظاهرپرستی (فرمالیسم، تزویر، ریا، تظاهر، تقیه، تئاتر) صرفنظر کند.
بدون فرمالیسم و عوامفریبی
کسی به خرافات دین ایمان نمی آورد.
به همین دلیل
دینی یافت نمی شود که عرفان خاص خود را نداشته باشد
و
عرفان بهترین وسیله برای خر پروری است
دِلا امشب هوای ِ شب نشینی با قلم دارم
هوایِ جرعه ای از شعرهایِ تازه دم دارم
من امشب از رديف و وزن و از مصراع بيزارم
ميانِ دفتر شعرم فقط يک عـشق کم دارم
محتشم کاشانی
کتابخانه واقعا بزرگ
حاوی چیزی است که برای همه توهین آمیز و تحقیرآمیز است.
فرنگی
من ـ زور فرنگی؟
چنین ادعایی را در مورد هر چیز دیگری هم می توان کرد.
مثلا
در مورد کتب مقدس
از تورات تا قرآن
در مورد همه علما و حکما و وزرا
در مورد هر بقالی و عطاری
مام سجاد (علیه السلام ): صدقه، قبل از این که به دست نیازمند برسد، در دست خداوند قرار مى گیرد.
منظور سجاد از خداوند چیست؟
آل عمامه و عبا و ریا؟
این استاد دانش کاه
مرجع تقلید رئیس ۱۰ مهر است.
با هیستوریسم نمی توان جامعه بشری را درک کرد و توضیح داد.
برای درک و توضیح جامعه بشری ماتریالیسم تاریخی را افریده اند.
ستاره را گفتم :
کجاست مقصد این کهکشان سرگشته؟
کجاست خانه این ناخدای سرگردان؟
کجا به آب رسد تشنه با فریب سراب؟
ستاره گفت :
خاموش،
"لحظه را دریاب"
فریدون_مشیری
ستاره خر نیست تا به سؤالات خرجماعت
جواب خرانه دهد.
به وسیله عقل ناقص ونظریههای باطل، و قیاسهای فاسد و بی اساس نمیتوان به دین خدا دست یافت؛ تنها وسیله رسیدن به دین واقعی،تسلیم محض میباشد؛ پس هركس تسلیم ما اهل بیت باشد (از هر انحرافی) در امان است و هر كه به وسیله ما هدایت یابد خوشبخت خواهد بود.
یا_سید_الساجدین
قیاس به نفس روا نیست.
مش بهار.
ناقص العقل خود سجادیان اند.
عقل
دشمن آشتی ناپذیر خدا و هر گونه خرافه است.
شنیدم مصرعی شیوا، که شیرین بود مضمونش
«منم مجنون آن لیلی که صد لیلاست مجنونش»
مشیری
هی شاعر
لیلی
حتی اگر همجنسگرا باشد
باز هم مجنون لیلی نمی شود.
دیالک تیک مجنون و لیلی سر جای خود می ماند.
اگر دیالک تیک باشد و نه سفاهت.
اگه توعم مثل من وقتی دلت میگیره ظرف میشوری،یه بله بزن
مهسا
کار بهترین وسیله برای غلبه بر کسالت خاطر است
به ویژه ظرفشویی
که
هم
تجارت است
و
هم
زیارت
و
هم
سلامت.
هم
آشپزخانه را از شر میکروب ها رهایی می بخشد
هم به رفع کسالت خاطر منجر می شود
و
هم
دل مهسا را باز می کند.
حرف باد است اما فکر آتش است
آتش را اول باید گیراند
باد خودش به آن دامن میزند
محمود دولت آبادی
هی مش محمود
حرف
اصولا و اساسا
باد نیست.
فقط حرف علمای جمکران باد است.
باد معده است.
فکر هم آتش نیست.
فکر چیست؟
رابطه حرف با فکر چیست؟
چگونه می توان بدون حرف
آتش فکر را گیراند؟
فکر فقط در قالب حرف وجود دارد.
فکر
مظروف است و
حرف
ظرف
مارکسیسم
که دین و مذهب نیست.
آثار کلاسیک ها
که قرآن نیست.
مارکسیسم
اکنون
به قله های توسعه رسیده است.
تعریف مفاهیم و مقولات مارکسیستی را باید فراگرفت.
دور از تو با سیاهیِ شب های غم گذشت
این مُردنی که زندگی اش نام داده ایم…
«شفیعی کدکنی»
این «تو» کیه که
تعیین کننده کیفیت زندگی همه است؟
غیاب این باب الحوایج مبهم و موهوم
همان
و
تبدیل حیات به ممات
همان.
این اگر نشانه بدبختی خلایق از استاد دانشگاه تا استاد دانش کاه نیست
نشانه چیست؟
عصر پنجشنبه.
زن:
عزیزم
نظرت چیه؟
آخر هفته خوبی داشته باشیم؟
شوهر:
آره.
چرا نه.
زن:
پس خدا حافظ.
شنبه برمی گردم.
کاش تو هم معشوقه ای داشتی خدا، انوقت شاید جهان جای مهربانتری بود
عارفه
خدا حرمسرا دارد.
مگر صلح جهانی بسته به بند تنبان است؟
سیا به شاه:
«تصمیم به انجام این کودتا گرفته شده است با شما یا بدون شما»
گفتگو با ناصر زرافشان
پس بر خلاف دعاوی خیلی از سران خیلی از سازمان ها مقصر اصلی کودتا نه خاندان پهلوی بلکه امپریالیسم امریکا بوده ست
چشمها خیلی دهن لقن. یواشم نه ها. داد میزنن بیناموسا.
فقط چشم ها نیستند.
همه اعضا و همه حرکات و سکنات
در سخن اند.
پسیکولوژیسم عاجز از تحلیل دیالک تیکی
فقط و فقط بسته به این چیزهای پسیکولوژیکی
افراد را ارزیابی میکند.
مثلا
طرز نشست و برخاست پوتین را
طرز دست دادن ترامپ را
وضع پاهای پالان در حین هارت و پورت کردن را
طرز نگریستنش نعلین را
امپریالیسم و فوندامنتالیسم و اولیگارشیسم و فاشیسم بشریت را به زباله تبدیل کرده اند. با زباله نمیتوان لحظه ای همنشین شد چه رسد به دوست و یا رفیق گشتن با زباله.
تعیین کننده طبقه کارگر و توده است. روشنفکران تابع طبیعی طبقه اند. اینکه کسی دیکر از مارکسیسم دفاع نمی کند دلیلش عقب نشینی طبقه کارگر پس از شکست انقلاب اکتبر است. وگرنه ب کیوان همان ب کیوان زمان محمدرضا ست. آب که رو به یالا رود قورباغه ابوعطا سر می دهد
از همون بچگی بیشتر دوست داشتم با پسرا ارتباط بگیرم؛ نمیدونم چرا ولی اغلب دخترا حسود و کمظرفیتن..
شکوفه
حسادت از مفاهیم جوامع برده داری و فئودالی است و فاقد اکتوئالیته است
یعنی
نامعاصر است.
در جامعه سرمایه داری
رقابت جای آن را گرفته است
و
جای رقابت را در جامعه سوسیالیستی
مسابقه می گیرد.
نر برای زنان و زن برای نران
ایدئالیزه می شود و تحفه نطنز می شود
و رقابت بر سر آن صورت می گیرد.
گر همه عالم به عیب، در پی ما اوفتد
هر که دلش با یکی است، غم نخورد از هزار...
سعدی
اگر هزار نفر از کسی انتقاد کنند
عاشق آن کس
عین خیالش نخواهد بود.
سعدی میان انتقاد و عیب جویی علامت تساوی می گذارد.
حافظ در این زمینه سنگ تمام می گذارد.
اگر انتقاد بی تأثیر می بود
یعنی اگر حق با سعدی می بود
کسی دست به انتقاد نمی زد.
انتقاد و یا روشنگری
را
نباید دستکم گرفت.
چون
هیچ بانگی بی پژواک نیست
ولی جنس رفیق مهمتر از جنسیتشه
اناهیتا
ویرایش:
رفاقت مهمتر از جنسیت است.
آره.
رفیق اما کیمیاتر از کیمیا ست.
دوست را شاید بتوان در کره مریخ پیدا کرد
ولی رفیق در کره مریخ حتی یافت نمی شود.
درکره زمین
که اوضاع وخیم است.
در کره زمین
دشمن حتی یافت نمی شود.
دلیلش چیست؟
آره. دلیل اختلافات نظری افراد وجود تضادهای طبقاتیفی مابین است. روبنا آیینه زیربنا ست. ذهن آیینه عین است. شعور آیینه وجود است
تمسخر دین یکی از واجب ترین چیزهاست، آغاز رهایی انسان، توانایی خندیدن به "قدرت الهی" است.
کریستوفر هیچنز
مسخره کنندگان ادیان چه بدیلی برای ادیان دارند؟ دین فرمی از شعور است. تنها الترناتیوی که برای شعور مذهبی وجود دارد، مارکسیسم است. بی شعوری که بهتر از داشتن شعور مذهبی نیست.
تدین صدهزار بار بهتر از بی دینی است.
مارکسیسم
که بریده های مصلحتی از سخنان مارکس نیست.
این آیه و حدیث نقل کردن از مارکس و غیره
دال بر داشتن طرز تفکری آخوندی و اسکولاستیکی است.
مذهب
مفهومی فلسفی است و تعریف دارد.
مذهب
فرمی از شعور است.
مذهب
نتیجه نفی دیالک تیکی شعور میتولوژیکی ویا علم الاساطیری است.
شعور وارونه مذهبی
باید با شعور علمی مارکسیستی جایگزین شود.
و
گرنه
به لاایلیگری، آنارشیسم، نیهلیسم و خریت منجر می شود
مبتلایم کردهای!
درمان نمیخواهم، که عشق
بیگمان شیرینترین بیماریِ دورانِ ماست.
عشق
حکم کیمیا دارد.
در فرنگستان بر تابلوی در جنده خانه ها نوشته اند:
عشقخانه.
این بدان معنی است
که
عشق جای خود را
به عیش
به
شهوت رانی
داده است.
در جمکران ملت وجود ندارد.
ای باسواد الدوله
به همین دلیل
امت درست کرده اند تا هارت و پورت کنند.
ملت چیست و فرق ملت با امت چیست؟
تو همه این سختیا تو یک گیاه باش
غیضا
بنی بشر
روزی نباتی بوده است و مادام العمر نبات خواهد بود.
نباتی خواهد بود که ریشه از خاک سیاه بر کنده است
و
موبیل و متحرک شده است.
مولوی هم گفته است:
از جمادی مردم و نامی (نبات) شدم
وز نما (نباتیت) مردم به حیوان سر زدم
مردم از حیوانی و آدم شدم
فکت:
هر کسی که فکر میکنه خوشگله، زشته.
هستی
شاید.
شاید هم نه.
فاکت چیز دیگری است.
فاکت دیالک تیت همه چیز «هستی» از سر تا پا ست.
فاکت:
دیالک تیکی بودن زشت و زیبا
غم و شادی
سخن و سکوت
گل و خار
گنج و مار
زن و نر
است.
اینها همه
رابطه دیالک تیکی دارند
با هم اند و بر هم اند.
اعتقاداتت رو برای خودت نگه دار و انسانیتت را به تمام دنیا نشان بده .
ویلیام شکسپیر
انسانیت چیست
مش ویلیام؟
معیار نشان دادن انسانیت به تمام دنیا چیست؟
مهربان بودن به هر ننه قمر؟
جامعه طبقاتی
کشتارگاه است.
چرا باید گوسفند حاضر به مهربانی نسبت به قصاب باشد؟
کسی که نسبت به تمام دنیا مهربان باشد
خر است
و
خر
تنها چیزی که ندارد
اعتقاد است.
امتحان اصولا کردوکاری مزخرف است.
امتحان باید حذف شود
ارزیابی باید نه در لحظه ای بلکه در روندی انجام یابد.
ارزیابی افراد
ضمنا
باید کیفی باشد و نه کمی.
ازبر کردن مشتی افکار درست و نادرست
معیار به درد بخوری برای سنجشو ارزیابی افراد نیست.
زندگی ما همین است: دزدکی زندگی میکنیم، دزدکی یاد میگیریم، دزدکی کتاب میخوانیم، دزدکی دل میبازیم، دزدکی شعر مینویسیم و دزدکی میمیریم.
بیروت ۷۵ غادة السمان
هی غاده
مبالغه مکن
ضمنا
مفهوم غنی تری بیاموز.
دزدکی که مفهوم رسایی نیست
جرئت
ربطی به عدالت ندارد.
چون
ضد دیالک تیکی جرئت
نه
عدالت
بلکه احتیاط است.
ضد دیالک تیکی عدالت (داد) هم نه جرئت
بلکه ظلم (بیداد) است.
چه انتظار عظیمی نشسته در دلِ ما
همیشه منتظریم و کسی نمیآید...
حمید_مصدق
آره.
مشخصه مهم سکنه جوامع برده داری و فئودالی انتظار است.
دلیل فلسفی (ماتریالیستی ـ تاریخی) اش این است
که
نه
طبقه برده
سوبژکت تاریخ
است
و
نه
طبقه رعیت.
بردگان و رعایا
منتظر ظهور خانی و یا خان زاده ای و یا امام زاده ای اند تا بیاید و نجات شان دهد.
تنها دارویی که میتونه حالمونو خوب کنه، فراموشیه
آرام
دارویی به نام فراموشی وجود ندارد و وجود نخواهد داشت.
فراموشی محال است.
چاره در تبیین و تحریر خاطرات تلخ و شیرین است.
می توانی بگویی و یا حتی ضبط کنی
به صورت قصه ای، حکایتی و غیره
بنویسی
به صورت نقاشی و غیره
بکشی
به صورت تصنیفی و یا شعری
بسرایی
سلمان_رشدی یک بخش از کتاب خود را به انقلاب۵۷ در ایران و به تصویر کشیدن چهره خمینی اختصاص داده است.
فوندامنتالیسم اسلامی یا شیعه است و خمینیسم و حزب الله نام دارد و یا سنی است و داعش و القاعده و طالبان و غیره. اویغور ها عمدتا سنی اند و تحت تأثیر عردوغان و غیره اند و دست به ترور می زنند و سرکوب می شوند. اویغورها بخشا شیعی اند و در حوزه های قم کسب فیض می کنند و آخوند می شوند. ج. خ. چین در تلاش قطع نفوذ خارجی در اینها ست. با طالبان هم در این زمینه گفتگو کرده است. سیاست راه ابریشم ج. خ. همه کشورهای مربوطه را در برمی گیرد از پاکستان تا یوگوسلاوی و دویسبورگ
این_بخش از کتابش باعث آن #فتوای_جنجالی از سوی خمینی شد :
امام ریشش را روی شانه اش می اندازد دامن پیراهنش را بالا می زند و دوپنای دوکی شکلش را که مثل هیولا پر از پشم است هویدا می کند، در سیاهی شب به هوا می پرد و با ناخن هائی که بلند شده و به چنگال های خم شده می ماند.
هر پنج دقیقه یک لیوان آب مینوشد تا خود را پاک نگهدارد. آب را قبلا از یک فیلتر دستگاهی آمریکائی گذرانده تصفیه کرده اند.
بی هیچ جنبشی می جنبد، بی هیچ عملی آنچه می خواهد به انجام می رساند و بی آنکه واژه ای بر زبان آورد سخن می گوید. او شعبده باز است بله این مرد شوم و ابرو در هم کشیده که همچنان بیدار است و لباسی گشاد بر تن دارد امام است.
در تبعید هرگز غذا پخته نمی شود، نگهبانان با عینک دودی از بیرون غذا می خرند. در تبعید هرگونه تلاشی برای ریشه دواندن خیانت مینماید، چنین تلاش هائی اقرار به شکست است. امام مرکز چرخی ست.
در کنار درهای تاریک خانه ها مادران چارقد به سر پسران عزیز کرده شان را به سوی تظاهرات هل میدهند. برو شهید شو..!
عجب قلمی ویا ترجمه ای
این پرت و پلاها
چه کم از پرت و پلاهای امام خاوران دارند؟
سلمان رشتی
ریش امام را با سینه های زهرا خانوم عوضی گرفته است.
اگه محمدرضا شاه به حرف مصدق گوش کرده بود، الان هنوز پادشاهی مشروطه داشتیم. چند تا نخبه داشتند حکومت می کردند. پسرش هم داشت توی قصرش چیپس و ماست میخورد.
مانا
اولا
شاه تصمیمگیر در ماجرا نبود.
تصمیمگیر امپریالیسم امریکا بود
ثانیا
مصدق فرق تعیین کننده ای با شاه نداشت.
هر دو امریکوفیل بودند.
ثانلثا
هدف در همه مستعمرات و نیمه مستعمرات سابق انگلیس
نشاندن ارباب جدید جهان یعنی امریکا به جای انگلیس بود.
رابعا
در این صورت
پهلوی ها مولتی میلیاردر نمیشدند
همونی که آرش میگه: تو دنیای من هیشکی اسطوره نیست برای خودم زندگی میکنم
فاطمه
آرش کیه؟
ازش بپرس:
اخوی من ـ زورت از اسطوره چیست؟
اسطوره
به خرافات ماقبل مذهبی اطلاق می شود.
مذاهب نتیجه نفی دیالک تیکی علم الاساطیرند.
خدا در اساطیر یونان
در قله کوهی آشیان داشت
مسلح به آذرخش و عقاب بود
و
اسمش نه الله بلکه زئوس بود
وقتی ک انرژی ندارید، چیکار میکنید که انرژیتون برگرده؟
ریحانه
انرژی چیست؟
منبع انرژی چیست؟
در مکتب های قرون وسطایی جمکران درس شیمی هم هست؟
و یا فقط مفاتیج الجنان تدریس می کنند؟
قابلیت اینُ دارم هزاران کلام در وصف ارادتم به سالاد شیرازی بنویسم...
شکوفه
بر منکرش صد لعنت.
ما هم لیاقت هارت و پورت در وصف جانان شیرازی
و
نه سالار شیر ـ آزی داریم:
اگر جانان شیرازی به دست آرد دل او را
به جانانش ببخشد ثروت بانک دو دنیا را
تا برود کانادا و کیف جانان کند در انجا
گاهی اوقات، تنها راه التیام زخمهامون اینه که با عامل ایجادشون آشتی کنیم
دانیال
منظورتان از دیالوگ چیست؟
اعلام نظر برای بحث است؟
اگر تئوری شما را به محک آزمایش و عمل بزنیم
خرافه بودنش معلوم می گردد.
راه نجات از مرض سل
آشتی با میکروب سل است.
راه نجات از سرطان
آشتی با سیگار و سم های رادیو اکتیو و غیره است
مثلا در لیسیدن خاک حوالی تراختورهای اتمی است.
شاید برای بهتر درک شدن وقایع کربلاست که #آب قطعه
حریف
شکی نیست.
شاید چیست؟
کل الارض کربلا
کل الیوم عاشورا
حیف که خلایق کره ارض به مواعظ اخوندهای جمکران
گوش نمی دهند
تا بدانند که هر بدبختی مربوط به عاشورا و کربلا و جماران و جمکران است
حتی ترور سلمان رشتی
بالای منازه نیویورک
توسط عزرائیل لبنانی و حزب اللهی
ایکاش از عهده فهمش برمی امدم:
حمایت مالی چندین میلیارد دلاری از کنسرن های گاز
به بهانه نجات دادن شان از ورشکستگی
تا همان کنسرن های گاز
ملت را گوز کنند.
فرنگی
هی فرنگی
دولت چیست؟
دولت
نهادی برای حراست استراتژیکی از منافع طبقه حاکمه است.
دولت
به قول دهاقین ایران
خرگوش را با درشکه می گیرد و در سفره طبقه حاکمه می گذارد.
فریب ماورای طبقاتی بودن دولت
را
و
یا
خادم همه طبقات بودن آن
را
خرجماعت می خورند و نه خردمندجماعت.
تو بالکن نشستم و میخوام از بوی سیگار طبقه پایینی بالا بیارم
دختر
به این می گویند:
سیگار کشیدن منفعل ویا پاسیو
تو بالکن منشین تا مسموم نشوی
دوستی بامردم دانا چو زرین کاسه ایست
نشکند،گر بشکند بازش توانی ساختن
دوستی با مردم نادان سفالین کاسه ایست
بشکند یا نشکند باید به دور انداختن
سید علی خان دره گزی
هی سیدعلی
آدمیان را نمی توان به دانا و نادان طبقه بندی کرد.
ضمنا دوستی و دشمنی ربطی به دانایی و نادایی افراد ندارد.
حبل المتین دوستی
منافع مشترک است.
علاوه بر این کاسه سفال شکسته و نشکسته را هم بسان کاسه زرین کج و کوله گشته می توان به حالت اول در اورد و دوباره ساخت
به نظرت درد فیزیکی بدتره یا روحی؟
حریف
هیچ چیز در کل هستی
به تنهایی وجود ندارد.
هر چیزی با دض خود توأم است.
یعنی
هر چیزی خصلت و ساختار دیالک تیکی دارد.
درد فیزیکی هم به تنهایی وجود ندارد
درد فیزیکی در دیالک تیک درد فیزیکی و درد فکری وجود دارد.
رئیس شرکتمون
گشت ارشاده،
چپ میره راست میاد میگه موهاتونو بپوشونید
شارلوت
این جماعت
بدبخت به تمام معنی اند.
ترحم انگیز و تهوع انگیزند.
چون عقلی در وجودشان نیست
تحت سلطه مطلق غریزه جنسی اند.
دیدن مویی همان
و
تحریک جنسی همان.
صد رحمت به خر و خرگوش.
چگونه میتوان از این جماعت انتظار داشت
که
نه مو بلکه باریکتر از مو ببینند؟
قبل از وداع از رؤیاهایت
از کسانی وداع کن که تو را به وداع از رؤیا فرامی خوانند.
فرنگی
هی فرنگی جفنگی
دوران اوتوپی و رؤیا سپری شده است.
دوران ما
دوران وداع از رؤیا
و
روی آوری به واقعیت و علم کل اندیش است
دوران ما
شست و شوی روح در انوار خورشید فروزان مارکسیسم ـ لنینیسم
است.
اغنیا به همدیگر دست می دهند
و
فقرا بازو به بازوی همدیگر حلقه می زنند.
فرنگی
کجا؟
شاید در کره بی سکنه مریخ.
فقرا
از فرط رقابت
نان همدیگر را اجر می کنند.
قرن ۲۱
قرن
ضعیف ستیزی و قلدر ستایی است.
قرن انتخاب اولیگارش ها و لاشخور ها ست.
قرن انتخاب ترامپ ها و ماکرون ها و برلسکونی ها و پوتین ها و پالان ها و نعلین ها
ست.
تمدن چیست؟
مدنیت ضد سنت است.
روحانیت طرفدار سنت است و دشمن مدنیت
آره.
ولی این ربطی به تئوری داروین ندارد.
این تئوری مارکسیستی است.
اگر نیای حیوانی ما مجبور به کار نمی شود
تفکر امکان پذیر نمی گشت.
مفاهیم و احکام (افکار) به مدد کار و تجربه از خارج به مغز ارسال می شوند.
مغز کیسه صفرا واره نیست که فکر ترشح کند.
مغز ارگان تفکر است.
از سیگنال های دریافتی
مفهوم و حکم می سازد
نه شرقی نه غربی
بر خلاف تصور رایج در قبایل چپ چپ اندر قیچی
به معنی گرایش به غرب نیست.
این تفسیر از این شعار
نشانه کوته اندیشی حضرات است.
فوندامنتالیسم و اولیگارشیسم و خط ۳ دیمدام و لیملام
هم
ضد امپریالیستی اند
و
هم ضد کمونیستی
البته از موضعی ارتجاعی تر از امپریالیسم.
بایدن و مرکل و ماکرون
مترقی تر از پوتین و پالان و چارق و نعلین اند.
برو کار میکن
مگو:
«چیست کار؟»
که
سرچشمه رستگاری است، کار
تنها چیزی
که
به زندگی ما معنا و محتوا می بخشد
کار است.
با کار
افراد
هم به خودشناسی
می رسند
هم
به جامعه شناسی
هم
به طبیعت شناسی
هم به کشف آدمیت و خلاقیت و لیاقت خود
و
هم به
لذت اصیل
اگر نیاکان ما مجبور به کار نشده بودند
ما همچنان وهنوز میمون بودیم
مصاحبه:
ـ عالیجناب
موافق کاریکاتور مذهبی هستید و یا مخالف کاریکاتور مذهبی؟
ـ من از موضعگیری در این زمینه معذورم
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر