هیئت تحریریه کلکتیو
برگردان
۷
· اظهارات شهروندان و یا همبودها (اجتماعات) جزو عناصر از دیرباز معتبر دموکراسی سوسیالیستی اند که دربرگیرنده فرم های بیشماری از همکاری دموکراتیکی و احساس مسئولیت هر چه بیشتر آگاهانه شهروندان است.
· مراجعه کنید به دموکراسی سوسیالیستی
۸
· کلیه نمایندگی ها و نمایندگان، ارگان های دولتی و اقتصادی، کارخانجات و کومبینات های سوسیالیستی و تأسیسات دولتی مکلف به تجزیه و تحلیل دقتمند و منصفانه اظهارات شهروندان و استفاده از پیشنهادات و اشارات آنها در اجرای وظایف دولتی، به ویژه در انجام وظایف اقتصادی و در راه بهبود شرایط کار و زندگی شهروندان اند.
۹
· این مکلفیت ها قبل از همه شامل حال رؤسای مسئول می شود.
۱۰
· رؤسای مسئول باید بررسی و ثبت اظهارات شهروندان را تضمین کنند.
۱۱
· راجع به کلیه اظهارات شهروندان باید بر مبنای تعینات قانونی و با حفظ اصول رهبری سوسیالیستی تصمیمگیری شود.
۱۲
· تصمیمات متخذه باید به طور کتبی و یا شفاهی به اطلاع شهروندان رسانده شوند و تشریح شوند.
۱۳
· تصمیمات متخذه باید جامه عمل پوشند و کنترل انجام شان باید سازماندهی شود.
۱۴
· باید به شهروندان در زمنیه رفع مشکلات شخصی مورد نظر کمک شود.
۱۵
· اظهارات شهروندان نباید توسط رؤسا و کارکنانی بررسی شوند که در آنها انتقادی بر کار و رفتار خودشان مطرح شده است.
· چنین اظهاراتی باید توسط رؤسای آنها صورت گیرد.
۱۶
· اگر شهروندی با تصمیات متخذه راجع به اظهارات و شکایات خود خشنود نباشد، اصولا می تواند بنا بر ماده ۱۰۴ و ۱۰۵ قانون اساسی جمهوری آلمان دموکراتیک، به رئیس مسئول ارگان مربوطه و یا به رئیس بالاتر مربوطه شکایت برد.
۱۷
· اگر شهروندی با تصمیات متخذه راجع به شکایت خود توسط رئیس ارگان دولتی محلی خشنود نباشد، می تواند به کمیته شکایت نمایندگی محلی خلق شکایت برد.
· مراجعه کنید به کمیته شکایت نمایندگی محلی خلق
پایان
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر