۱۴۰۰ مرداد ۲۱, پنجشنبه

کلنجار سنگ سخنگویی با سگ سخن جویی (۵۷۸)

 HannieSchaft3.jpg 

هانی شافت

آنتی فاشیست شهید هلند 

میم حجری


۸۰۵۹   

سنگ سخنگو

دوست عزیز قرار نیست بین دو چیز شر دست به انتخاب بزنیم بلکه اصل موضوع همان ارتجاع دینی و اسلام سیاسی است که سامان جوامع را به سمت زوال سوق داده است
اردشیر


سگ سخن جو 

 

 این در رابطه کامنت فریده است:
دقیقا همینطوره برای مردم رنج کشیده افغانستان بسیار متاسفم .اینها اگر حاکم بشن صدر صد تاثیرش رو در ایران هم خواهد گذاشت .طالبان داخل مستانه به استقبال طالبان میروند


۸۰۶۰   

سنگ سخنگو

میخواهید همه چیز را در کمونیستی جستجو کرده و نقطه پایان بگزارند
رحیم


سگ سخن جو 

 

 ⁠برای درک و توضیح همه چیز جامعه و جهان و حتی طبیعت
فلسفه مارکسیستی ـ لنینستی را آفریده اند.
مسائل هستی را بدون فراگیری فوت و فن تفکر مفهومی نمی توان درک کرد و توضیح داد.
 چاره دیگری وجود ندارد.

 

۸۰۶۱   

سنگ سخنگو

لطفا تحلیل طبقاتی ارائه بدید .
صرفا به گزارش خبر بسنده نکنید
فریده


سگ سخن جو 


خلایق چنان اعتصاب را ایدئآلیزه می کنند که آدمیان با انقلاب عوضی اش می گیرند.
هر ماه در هر کشور امپریالیستی
اعتصاباتی صورت می گیرند.
اعتصاب که نوبر بهار نیست.
همین هفته
قطارها و اوتوبوس ها و ترامواها در آلمان
به دلیل اعتصاب لکوموتیو رانان و غیره
عاجز از حمل و نقل مسافرین اند.


۸۰۶۲   

سنگ سخنگو

زبگینوبرژنسکی مشاور امنیت ملی آمریکا در حکومت کارتر گفته است : ” این ما بودیم که شوروی ها را تشویق نمودیم تا به افغانستان تجاوز نظامی نمایند ودرین پروژه پاکستان نیز مارا همراهی کرد .
شش ماه قبل از پیاده شدن نیروهای ارتش سرخ در افغانستان با زمینه چینی های برای ارتش سرخ دام گسترده شد ، تاداخل افغانستان شده و شوروی ویتنام خودش را داشته باشد .
* برژنسکی در برابر این سوال خبرنگار که آیا امروز - یعنی زمانیکه بنیادگرایان طالب به قدرت هستند ازین برنامه ی خود پشیمان نیستید ؟ میگوید :
چرا پشیمان باشم ؟ آیا از من میخواهید بخاطر پلان عالی که طرح نمودیم و پای روسهارا موفقانه به افغانستان کشیدیم پشیمان باشیم ؟ روزی که روسها وارد افغانستان شدند من به رئیس جمهور کارتر نوشتم :
ما اکنون فرصت آنرا یافته ایم که به اتحاد جماهیر شوروی هم ویتنامش را بدهیم . ما در مدت ده سال تمام ، روسها در موقیعتی قرار دادیم که خون شان مسلسل جاری بود . آنها با این مداخله اقتصاد شانرا ضربه زدند ، اسلحه ی شانرا استهلاک نمودند، ارتش شانرا زدودند و در فرجام امپراطوري شانرا ازدست دادند."


سگ سخن جو 


خواب خرد به تولد هیولا می انجامد.
فرانسیسکو گویا


حریف از خرد اندیشنده بی بهره است.
اگر نه می بایستی بداند
که
میان حمایت اتحاد شوروی از انقلاب ضد فئودالی ویتنام و افغانستان
تفاوتی وجود نداشته است.
ضمنا
مداخله مخربانه و استعمارگرانه امپریالیسم ژاپن، بعد فرانسه و بعد امریکا در ویتنام
چیزی است
و
حمایت اتحاد شوروی و ج. خ. چین از انقلاب ویتنام
چیز به کلی دیگری است.

هر گردی
فقط به ظاهر
گردو
است
نه
به ذات.

۸۰۶۳   

سنگ سخنگو

مثل شاهان:
ما صدای انقلاب شما را شنیدیم و اینها… من رها کرده بود
عطا


سگ سخن جو 


محتوای «ما» در این سخن شاه که «من» نیست.
در این «ما»
تحلیل فئودالی سعدی از جامعه
خرناسه می کشد.
تریاد شبان ـ گرگ ـ گله

شاه در این سخن
نارضایتی اشرافیت فئودال و روحانی و جناح سنتی بورژوازی را
نه
تقصیر خود
بلکه تقصیر عمال دربار می داند.
به زبان سعدی
تقصیر گرگ ها می داند.

شعار عامیانه ای هم در زمان شاه ورد زبان ها بود:
شاه خودش آدم خوبی است
اطراافیانش بد اند.


اعمال شاه پس از این سخن دال بر صحت تحلیل ما ست:
شاه
دستور بازداشت همه گرگ های مهم را
از رئیس ساواک تا هویدا و وزرا صادر کرد.
وگرنه
شاه
از 

«مأموریت من برای وطنم»
دم زده بود و نه از مأموریت ما برای وطن مان.


۸۰۶۴   

سنگ سخنگو

ورودی جایی که کار میکنم سر پناه زن میانسالی ست که هر شب آنجا اطراق می کند و لابد توالت عمومی هم در دسترس نیست و او می‌داند زمین و زمان را گند فرا گرفته !!! مدیر مغازه هر روز او را مقصر کثیفی و آلودگی می‌خواند و من هر روز به او می‌گویم دولت موظف است به بی خانمان ها سر پناه بدهد و همان یک در صدی ها یی که ظاهرا بوی ادکلن می‌دهند عامل تمام ویروس های مرگ زا و آلودگی کره زمینند
زرین


سگ سخن جو 

 

 این خرافه ۹۹ درصدی و ۱ در صدی
یکی از اختراعات عوامفریبانه و ارتجاعی خود طبقه حاکمه است.
به زبان زرین
یکی از اختراعات علمای همان ۱ در صدی ها ست

چرا ما به این نتیجه رسیده ایم؟

به این دلیل ساده
اگر زرین
همه اعضای ۱ درصدی های جهان را بازداشت کند و به چاه جمکران بیندازد،
آب حتی از آب تکان نمی خورد.

ما
یا
باید فوت و فن تفکر مفهومی را به مشقتی فراگیریم
و
یا
سرگردان و حیران بمانیم.


۸۰۶۵   

سنگ سخنگو

درحیرتم که وجودجنگ درکشورما برای بیگانگان چه سودی می آورد
احمد 

 
سگ سخن جو

 
مفاهیم آشنا و بیگانه
از
مفاهیم فئودالی است و فاقد اعتبار علمی است.
با این جور مفاهیم
نمی توان اندیشید.

جنگ یکی از فرمهای متنوع مبارزه طبقاتی است.
به همین دلیل
فقط تحت الشعاع (در پرتو) مفهوم مبارزه طبقاتی قابل درک و توضح است.
افغانستان
چیزی ایزوله و مجزا از جهان نیست.
 

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر