جمعبندی
از
مسعود بهبودی
درنگی در زباله های زباله گو و دلایل تبلیغ زباله های بوگندو
ویرایش:
به هیچکس اعتماد مکن
واژه اعتماد را از مغزت بزدا (حذف کن. نه هذف کن)
توصیه و اندرز من است.
پابلو اسکوبار
قاچاقچی لاشخور کلمبیا
۱
اولا این چه ترجمه ای است؟
۲
ثانیا برای چه هر مزخرفی را از هر لاشخور مزخرفی
تکثیر، توزع و تبلیغ می کنید
اگر قصد عوامفریبی ندارید؟
۳
اگر قرار بر این باشد که به هیچکس اعتماد نکنیم
باید
تیغ تیزی برداریم و شاهرگ گردن خود را بزنیم و درجا بمیریم.
۴
چون در این صورت
نه
می توان لیوانی اب از آب فروش سر کوچه خرید و خورد
و
نه
تکه نانی از نان فروش ته کوچه
و
نه
کبابی از کباب فروش لب جاده
۵
در این صورت
نه
می توان
به همسر خود اعتماد کرد
و
نه
به فرزند خود
و
نه
به مادر و پدر خود
و
نه
به رئیس و مرئوس خود
۶
در این صورت فقط می توان
وصیت خود را کرد و مرد
درنگی در شعاری الکی ـ خرکی:
نه می بخشیم و نه فراموش می کنیم
۱
در شکنجه گاه ها
شکنجه گران
حریفی را آش و لاش و لاشه می کنند
و
وقتی به سلول بر می گردانند
زیر لب فحش خواهر و مادر به شکنجه گر می دهد.
۲
این بدان معنی است
که
حریف
نسبت به عملی مادی و اوبژکتیو (عینی)
واکنش احساسی و سوبژکتیو نشان می دهد که کمترین لطمه ای به شکنجه گر و اربابش نمی زند.
۳
ما باید به عوض توسل به شعر و شعار
بیندیشیم
تا
روند و روال دیگری رواج یابد.
۴
سؤال
اولا این است که چرا
طبقه حاکمه
هر نفسکشی را زجرکش و ناک اوت می کند؟
۵
سؤال
ثانیا این است که اگر فردا طبقه اجتماعی دیگری
به قدرت رسد
چه باید بکند
خواه با طبقه حاکمه فعلی
و
خواه با مخالفین بعدی؟
۶
سؤال
ثالثا
این است که چه کسی را نمی بخشیم و فراموش نمی کنیم؟
درنگی در دیالک تیک صعود و سقوط و فراز و فرود
نه با صعود مغرور شوید و نه با سقوط مبهوت !
حواس تان باشد که صعود از پایین ترین نقطه شروع میشود و فرود درست در نقطه اوج..
هر برخاستنی،
نشستنی دارد
و
هر فرازی ،
فرودی !
هاله
۱
هر توسعه و تکاملی
هر صعودی در هر زمینه ای
غرورانگیز و نیروبخش و شادی آور است.
۲
دست خود ادم هم نیست.
آخوندهای شپشو و گدا
پس از رسیدن به قدرت
یعنی پس از صعود
حتی در حرکات شان
در
بروز اندام شان
شق و رق شدند.
هر چه توده در مقابل این زباله ها
کمر خم کرد
این زباله ها
به همان اندازه
کمر راست کردند و قد برافراشتند.
۳
هر سقوطی
نه
بهت اور
بلکه شرم انگیز است.
۴
اینکه سقوط
چه بسا
فخر انگیز تلقی می شود
علل دیگری دارد.
۵
یکی از دلایلش این است که سقوط می تواند ماهیت آدمیان را تغییر دهد و آنها را به لاشه و زباله مبدل سازد.
۶
مثال:
دهقان و کارگر و پیشه وری که سقوط می کند
مثلا لومپن می شود
مثلا گدا و دزد و جاسوس و ج. و ج. کش و جانی و جلاد و ... می شود
اصولا باید از سقوط خود
شرم کند.
۷
شرم کردن اما خصیصه ای انقلابی است و لومپن فاقد خصایص انقلابی است
۸
به همین دلیل
ای بسا کسانی که سقوط می کنند
به روی خود نمی آورند
۹
صعود
ضمنا
حتما نباید از صفر شروع شود.
۱۰
صعود در تحلیل نهایی پلکانی است (پروسه ای، فرایندی، روندین است)
۱۱
تغییرات تدریجی پس از رسیدن به حد عینی
به
صعود
به
تحول کیفی
منجر می شوند
۱۲
مثال:
آب را حرارت می دهیم
پس از رسیدن به ۱۰۰ درجه سانتیگراد تحت فشار جو
به بخار تبدیل می شود
یعنی صعود می کند
یعنی تحول کیفی می یابد.
درنگی در ایده ئولوژی
عاقبت
گرگ زاده گرگ شود
گرچه با آدمی بزرگ شود
سعدی
۱
همه چیز در جامعه طبقاتی
طبقاتی است.
۲
ایده ئولوژی
طبقاتی ترین چیز در جامعه طبقاتی است.
۳
هر نوزادی
در طبقه اجتماعی معینی زاده می شود
و
با
شیر مادر
ایده ئولوژی در نوزاد اندر می شود و با کفن و دفن بدر.
۴
در کلیه سکنات و حرکات اعضای جامعه
تعلقات طبقاتی آنها و ایده ئولوژی آنها نمودار می گردد.
دست خودشان هم نیست
۵
حتی در ساده ترین تصمیمات، روش ها و رفتارها و نشست ها و برخاست ها
درنگی در جفنگی از چامسکی
بزرگ ترین جانیان تاریخ نویسندگان قوانین اند.
۱
نویسندگان قوانین و یا تصویب کنند گان قوانین و یا اعضای مجلس مقننه کشورها
کیانند که بزرگ ترین جانیان تاریخ باشند؟
۲
برای پیدا کردن پاسخ به این پرسش
باید پرسید:
من ـ زور علامه عنقلابی امپریالیسم از قانون نویسان کدام جامعه بشری است؟
۳
چون
هر گردی
که
گردو نیست.
۴
مثال:
قانون نویسان مثلا همان ایالات متحده امریکا
نمایندگان طبقه بورژوازی انحصاری انگل و ستمگرند که دست شان به خون ۳ میلیون ویتنامی و ۴ میلیون کره ای و میلیون ها زحمتکش مظلوم دیگر الوده است.
۵
قانون نویسان جمهوری خلق ویتنام
اما
امثال هوشی مین و جیاپ و دیگر نمایندگان توده های زحمتکش مظلوم اند.
۶
عوام فریبی چامسکی لاشخور
پرده پوشی ضمنی همین حقیقت امر است:
یعنی یکسان قلمداد کردن خیر و شر است.
۷
چامسکی که خر نیست تا از این حقیقت امر غافل باشد
پس
دلیل این دروغ چیست؟
۸
پشت سر این دروغ بی شرمانه
ایده ئولوژی ارتجاعی چامسکی قرار دارد:
چامسکی مبلغ و مدرس آنارشیسم در دانش کاه های امریکا ست
و
آنارشیسم
مخالف هر نوع دولت و پارلمان و مجلس و قانون است.
۹
آنارشیسم طرفدار خر تو خر در طویله است.
۱۰
ایراد نظری دیگر این جفنگ چامسکی
جانی قلمداد کردن مأمور
و
تبرئه و تطهیر آمر است.
۱۱
چون
قانون نویسان
مأموران معذور طبقه حاکمه اند
۱۲
با بزرگ ترین جانی قلمداد کردن مأموران
عملا
طبقه حاکمه تطهیر می شود.
۱۳
این نوع از عوامفریبی مبتنی بر سطحی نگری است:
این بدان می ماند که نوکر لاشخوری مثلا فئودالی
به فرمان لاشخور
زحمتکشی را به قتل رساند
بعد
نوکر مأمور و معذور و مجبور را بگیرند
و
به عنوان بزرگ رتین جانی و جلاد
دادگاهی کنند
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر