الف
منابع شعور باطل
خ
جهان
در
تضادمندی اش
در
آیینه روح (شعور، ضمیر) ما
منعکس می شود.
این انعکاس
نشاندهنده واقعیتی عینی
است
و
چون تصویری از پدیده ها ست،
پس
حقیقی است.
۱
یا للعجب.
انعکاس
به
قول مش لنین
خاصیت ماده است.
یعنی
هر چیز مادی در آیینه چیز مادی دیگر
به
همان سان
منعکس می شود
که
در
آیینه ضمیر بعضی ها.
۲
منظور حریف از ادعای زیر چیست:
این انعکاس
نشاندهنده واقعیتی عینی
است
و
چون تصویری از پدیده ها ست،
پس
حقیقی است.
۳
اولا
انعکاس ماده در ماده
روندی عینی
است
و
نه
نشاندهنده واقعیت عینی.
ثانیا
انعکاس
یک مفهوم فلسفی است
و
انواع بیشمار متفاوت دارد.
ثالثا
هر تصویری از چیزها، پدیده ها، روندها و سیستم ها
حتما
نباید حقیقی باشد.
انعکاس
روندی
است،
که
کیفیتش
بسته به عوامل اوبژکتیو سوبژکتیو مختلفی
مشروط می شود.
مثال:
کیفیت انعکاس
مثلا
وابسته به کیفیت آیینه
است.
انعکاس سیبی در آیینه زنگ زده، غبارگرفته، مات، شکسته، کج و کوله و سالم
یکسان نیست
چه رسد به اینکه حقیقی باشد.
حریف
بیشک و تردید
معنی
حقیقی
را
نمی داند.
به
همین دلیل
خیال می کند که هر انعکاسی
حقیقی است.
مثال:
انعکاس جهان در آیینه ضمیر روحانیان
نه
انعکاسی حقیقی
بلکه انعکاسی مثله و مخدوش و خرافی و باطل است.
اکنون
معلوم می شود
که
کیفیت انعکاس
بسته به کیفیت سوبژکت شناخت (آخوند، شناسنده)
بسته به سطح توسعه علم و فن
و فلسفه و فرهنگ سوبژکت شناخت
مشروط می شود.
تفاوت و تضاد کیفیت انعکاس سیب
در
آیینه ضمیر باغبان و بقال و بزاز و بیولوگ و فیزیکدان و شیمی دان
از زمین تا آسمان است.
حریف
در
گنجینه تو در توی تئوری متعالی آلمان سوسیالیستی
نشسته
و
پرت و پلا
می بافد.
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر