احمد غلامی
روزنامهنگار و نویسنده
سردبیر روزنامه شرق
او روزنامهنگاری را در سال ۱۳۶۰ با روزنامه اطلاعات آغاز کرد.
ویکیپدیا
جبههٔ فرو غلطیدهگان
ن. برین
تحلیلی
از
یدالله سلطان پور
۱
احمد غلامی
در
روزنامهٔ شرق
نوشته است:
«در اعتراضات اخیر نکته قابل تأملی به چشم میخورد
و
آن نکته
چیزی نیست مگر عدم مشارکت طبقه متوسط در این اعتراضات
سؤال این بود
که
چرا طبقه متوسط کذایی
برای طبقه حاکمه امپریالیستی و اکنون فئودالی ـ فوندامنتالیستی
اینهمه
اهمیت
کسب کرده است؟
پس از سقوط شوروی
مشکلی
که
طبقه حاکمه امپریالیستی در بازسازی سیستم کاپیتالیستی در آن سامان
داشت،
فقدان طبقه متوسط کذایی
بود.
این بدان معنی است
که
پایگاه اجتماعی کاپیتالیسم
را
همین طبقه متوسط
تشکیل می دهد.
بدون حمایت پیگیر طبقه متوسط کذایی
اقلیت حاکم
نمی تواند
به
حاکمیت خود
دوام بخشد.
این
حقیقت امر
در
جوامع امپریالیستی
اظهر من الشمس
است.
طبقه متوسط
را
می توان
سرسخت ترین مدافع طبقات حاکمه انگل
محسوب
داشت.
برخورد طبقه حاکمه با طبقه متوسط کذایی
برخوردی مبتنی بر دیالک تیک تشکیل و تخریب پی در پی
است.
طبقه حاکمه
طبقه متوسط کذایی
را
به
زبان حافظ
می خواند و می راند.
می سوزد و می سازد.
می کوبد و می نوازد.
حالا
می توان
هم
به
دلیل «خوشبختی» احمد غلامی
از
«عدم مشارکت طبقه متوسط در این اعتراضات»
پی برد
و
هم
به
ماهیت طبقاتی خود او.
(وابستگی اش به طبقه حاکمه جماران)
۲
و
آن نکته
چیزی نیست مگر عدم مشارکت طبقه متوسط در این اعتراضات
طبقهای
که
در
اعتراضات ۸۸
حضوری پررنگ داشت.
اکنون
از
دو نکته
پرده برمی افتد:
۱
طبقه متوسط
در
جنبش سبز ۸۸
دل به جناح امپریالیسم غربی گرای طبقه حاکمه
(دار و دسته میرحسین و کروب)
بسته بود.
اکنون
دل
از
آن
کنده
و
به
جناح اولیگارشیسم روسی گرای (پوتینیسمگرای) همان طبقه حاکمه
بسته است.
طبقه متوسط
به
همین دلیل
در
جنبش آبانماه
حضور
نداشته است.
تبلیغات طرفداران میر حسین و شیر کروب
هم
در
جریان جنبش آبانماه
هم
بر
ضد پوتینیسم جناح حاکم طبقه حاکمه
بود
هم
بر
ضد توده خشمگین خشن ناراضی.
۳
تاکنون
طبقه فرودست
دو بار
بعد از حوادث ۸۸،
در
دی ۹۶ و آبان ۹۸
برای تحقق خواستههایش
که
جنبه اقتصادی و معیشتی داشته
پا به میدان گذاشته است.
به
مفاهیم امپریالیستی احمد غلامی
باید
دقت دو چندان
داشت:
او
با
گزینش واژه ها
به
تخلیه آنها
از
نیرو و انرژی انقلابی - مادی
مبادرت می ورزد
و
ضمنا
به
خردستیزی
از
طریق تحریف مفاهیم علمی و فلسفی
می پردازد.
مفهوم طبقه فرودست
خرافه ـ مفهومی
بیش نیست.
خرافه ـ مفهوم طبقه فرودست
آلترناتیو ـ مفهومی ارتجاعی
برای توده
است
و
توده
ترکیبی از طبقات و اقشار اجتماعی متنوع مولد و زحمتکش
است.
یعنی
طبقه
نیست.
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر