پروفسور دکتر آلفرد کوزینگ
برگردان
شین میم شین
۱
·
وحدت و «مبارزه» اضداد، به عبارت روشنتر، وحدت
اضداد و «مبارزه» اضداد.
۲
·
وحدت و «مبارزه» اضداد، قانون اساسی عام ماتریالیسم دیالک تیکی است، که به طور عینی عمل می کند و نتیجتا خودویژگی کیفی،
ساختار، حرکت و توسعه کلیه چیزها، روندها، سیستم ها و غیره مادی و فکری مشروط به
تضادهای دیالک تیکی ذاتی آنها ست.
۳
·
در میان قوانین اصلی ماتریالیسم دیالک تیکی قانون وحدت و
«مبارزه» اضداد مقام اصلی را دارد.
·
زیرا این قانون نشاندهنده علت،
سرچشمه و قوای محرکه هر حرکت و توسعه است.
۴
·
وحدت اضداد و «مبارزه» اضداد هر دو با هم ماهیت تضاد دیالک تیکی را تشکیل می دهند.
۵
·
از این رو ست که قانون وحدت و «مبارزه» اضداد همیشه
قانون و یا اصل تضاد دیالک تیکی نامیده می شود.
۶
·
منظور از وحدت اضداد عبارت است از اینکه گرایشات
متضاد ذاتی چیزها، روندها، سیستم ها و غیره جدا، بی رابطه و مستقل از یکدیگر وجود
ندارند، بلکه پیش شرط یکدیگرند.
·
همدیگر را به طور متقابل مشروط می سازند.
·
در همدیگر نفوذ می کنند.
·
وابسته و منوط به یکدیگرند.
·
یکی بدون دیگری نمی تواند وجود داشته باشد.
۷
·
منظور از «مبارزه» اضداد برعکس، عبارت است
از اینکه این اضداد همدیگر را مستثنی می سازند.
·
قصد از صحنه بدر راندن همدیگر را دارند.
·
با همدیگر سر ستیز دارند و علیه همدیگر عمل می کنند.
۸
·
وحدت اضداد شالوده ثبات نسبی چیزها،
روندها، سیستم ها و غیره است.
·
شالوده تعادل نسبی چیزها، روندها، سیستم ها و غیره است.
·
شالوده هستی به طور نسبی پایدار چیزها، روندها، سیستم ها
و غیره است.
·
وحدت اضداد شرط اصلی توسعه و
تمایز ماده است.
· مراجعه کنید به سکون
۹
·
وحدت اضداد اما خشک، جامد، بی حرکت و مطلق نیست، بلکه
موقتی، گذرا و نسبی است.
۱۰
·
وحدت اضداد نه به شکل تعادل ایستا، بلکه به صورت تعادل پویا
وجود دارد.
۱۱
·
تا زمانی که وحدت اضداد پایدار است و هیج کدام از دو قطب
متضاد چیره نشده است، چیزها، روندها، سیستم ها و غیره کیفیت اصلی خود را حفظ می
کنند.
۱۲
·
«مبارزه» اضداد اما هرگز به تضاد دیالک تیکی
امکان رسیدن به سکون مطلق و تعادل مطلق را نمی دهد.
۱۳
·
«مبارزه» اضداد به تخریب دیر یا زود وحدت
اضداد، به از هم پاشیدن وحدت اضداد و به پیدایش وحدت جدید می انجامد.
۱۴
·
«مبارزه» اضداد گشتاور (ممان) محرکه هر حرکت، توسعه
و تغییر کیفیت ها ست.
·
«توسعه عبارت است از
مبارزه اضداد.»
۱۵
·
همان طور که سکون و ثبات چیزها، روندها، سیستم ها و غیره
نسبی، اما حرکت و تغییر آنها مطلق است، به همان سان هم وحدت اضداد نسبی و «مبارزه»
آنها مطلق است.
۱۶
·
«وحدت (همگرایی، هویت، یکسانی تأثیرگذاری) اضداد مشروط است.
·
موقتی است.
·
گذرا ست.
·
نسبی است.
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر