۱
واژه عبادت
با
واژه های عبد و عبودیت و عابد و غیره خویشاوند است.
۲
عبادت
به معنی بردگی است
۳
به
معنی خاکساری و خضوع و ذلت
در
مقابل الله است
۴
الله
چیست و کیست؟
۵
الله انعکاس آسمانی ـ انتزاعی اربابان قلدر و قلچماق و خونخوار زمینی است.
۶
الله
تصویر است
۷
الله
مفهومی است.
۸
مفهومی است که
بسان مفاهیم دیگر
فقط در ذهن آدمیان وجود دارد
۹
الله
نتیجه تجرید الله های واقعی و مادی است.
۱۰
اصل عکس الله
اربابان ستمگر اند.
دیالک تیک اصل و عکس
۱۱
عبادت
تمرین بندگی در مقابل اعضای طبقه حاکمه است.
۱۲
توده مؤمن
نخست
در مقابل تصویر آسمانی ـ انتزاعی اربابان زمینی یعنی الله کذایی
خاکساری و ذلت
را
تمرین می کنند
تا
بعدها
در مقابل اصل الله آسمانی و انتزاعی
یعنی
اربابان ستمگر واقعی و زمینی
تکرار کنند
و
نظام برده داری
تحکیم شود و توسعه یابد.
تفکر
یا تفکر مفهومی است
و
یا
اصلا
تفکر نیست
کانت
۱
بدون تمرین و اموزش تعریف مفاهیم و تفکر مفهومی
فقط می توان هارت و پورت کرد و مرتب به حاشیه زد.
۲
جامعه طویله نیست.
۳
پدیده ها
و
روندهای جامعه ای
بسان پدیده ها و روندهای طبیعی
قانونمندند.
دو دو تا چهارتا در بین است.
۴
مناسبات تولیدی جفت دیالک تیکی گردن کلفتی دارند.
۵
بگردید به دنیال این جفت گردنکلفت
که
لنین
برای آن ارج و اعتبار تعیین کننده در همه زمینه ها
قایل شده است.
۶
مناسبات تولیدی
به
هوس و میل و اراده این و آن برقرار نمی شود
۷
یعنی
به طور سوبژکتیو
تعیین و تشکیل نمی شود.
۸
بلکه بر عکس
به طور اوبژکتیو و عینی وجود دارد
و
سوبزکت و سوبژکتیو
باید به سازش برقصد
چه بخواهد و چه نخواهد
چه بداند و چه نداند.
۹
پیش به سوی تمرین و فراگیری فوت و فن و ترفند تفکر مفهومی
داد از این بیداد
۱
خسرو گلسرخی
(و نه فقط او)
نه هنرمند بوده است و نه اندیشمند و نه مترقی و نه خلقی و مردمی.
۲
چی بوده است؟
۳
چی بوده اند و کی بوده اند
این عنقلابیون؟
۴
عنقلابی و عنگلابی اشتباه املایی نیستند
مفاهیم جدیدند.
باید توضیح داده شوند.
۵
مخالفین انقلاب بورژوایی سفید
(بی
اعتنا به کثافتکاری های قبل از انقلاب سفید و پس از انقلاب سفید خاندان
پهلوی و هزار فامیل و انتقال میلیاردها دلار به بانک های خارجی و ممانعت از
توسعه نیروهای مولده ملی)
مرتجع بوده اند:
الف
یا
متعلق به ارتجاع سیاه بوده اند
و
علنا
مدافع فرماسیون فئودالی مغلوب انقلاب بورژوایی سفید بوده اند
مثل روحانیت کثافت اصلا حشری
که
اکنون
بورژوا شده اند و همه چیز کشور را بی شرمانه حراج کرده اند
ب
یا متعلق به ارتجاع سرخ (تربچه های پوک) بوده اند
و
عوامفریبانه و گاهی حتی خودفریبانه
مدعی طرفداری از کمونیسم بینوا بوده اند
مثل
فدائیان اسلام و خلق
مجاهدین اسلام و خلق
دیمدام و لیملام
و
غیره
۶
اینها همه
طرفداران فئودالیسم بوده اند
یعنی مرتجع بوده اند
بی اعتنا به دعاوی عنقلابی شان
۷
اینها ضمنا
بیسواد و بی شعور بوده اند
۸
کماکان هم بیسواد و بی شعورند
پیر شده اند
ولی
نه خردمندتر
بلکه
خرتر
۹
اکنون اینها هم بورژوا دشه اند
تجارتخانه و عوامفریبخانه باز کرده اند
۱۰
در بی بی ۳۰ و ۳۰ عن عن و دویچه ولگرد عرعر می کنند
۱۱
خسرو در دادگاه
بسان طلبه خرفتی
به
ضریح مولا حسین
که
هزاران دختر و پسر و کودک ایرانی را اسیر و برده کرده و به فروش رسانده
دخیل می بندد
و
آبرو می ریزد.
۱۲
خسرو اصلا سرخ نیست
چیست؟
۱۳
اینها
عملا
زمینه را برای سوار شدن مردگان هفتصد کفن پوسانده
بر گرده های توده بی سر و سردار
هموار کرده اند
و
انقلاب سفید را مغلوب عنگلاب اسلامی ساخته اند.
۱۴
زنده باد روشنگری علمی و انقلابی
کیفیت هر چیز اوبژکتیو (عینی) است و نه سوبژکتیو
۱
کیفیت شعر ربطی به این و آن ندارد.
۲
کیفیت شعر و قصه و هر چیز دیگر
عینی
است.
۳
هر چیز
بسان مشک
خودبو ست.
۴
یعنی ربطی به گویش و بویش و فرمایش عطار ندارد.
۵
یعنی مستقل از این و آن و نحوه خوانش این و ان است.
۶
البته با خوانش غلط می توان شعر را مانی پولیزه کرد.
تخریب و یا تعمیر کرد.
۷
این اما مانی پولیزاسیون ویا مانی پولاسیون است.
۸
این شعر شما
مملو از دست انداز است
و
نیاز مبرم به ویرایش دارد.
اسرار زندگی
۱
این بحث بر سر مقصر در جامعه
بحث شورانگیزی است.
۲
این بحث
باید در رابطه با کلام قصار از امیرکبیر پی گرفته شود.
۳
مربی مردم
نه مادرها و پدر ها.
۴
بلکه مربی مادرها و پدرها جد اندر جد و نسل اندر نسل است.
۵
یعنی
طبقه حاکمه است
که از جنس اجنه است.
دیده نمی شود
ولی همه کاره است.
۶
کسی
متوجه این قضیه نیست.
۷
نویسنده کتب درسی کیست؟
۸
نویسندگان کتب درسی و غیره
مأمورین کیستند؟
۹
مربی مربیان از کودکستان تا مدرسه و دانشگاه کیست؟
۱۰
وعاظ و شعرا و ادبا و فضلا و فقها و فلاسفه
مبلغ ایده ئولوژی کیستند
و
آب به آسیاب همیشه گردان
چه اوتوریته ای می ریزند؟
اندکی اندر باب دیالک تیک فرم و محتوا
۱
بحث اینجا بر سر سرمایه داری نیست.
۲
بحث بر سر
مناسبات تولیدی
است
که
فرم است.
۳
هر فرمی باید محتوایی داشته باشد.
۴
محتوای مناسبات تولیدی چیست
که تعیین کننده آن باشد.
۵
احزاب و شخصیت هیا سیاسی و اقتصادی و هنری و علمی و فلسفی و غیره
چیزهای سوبژکتیو اند
و نمی توانند محتوای مناسبات تولیدی باشند.
۶
اگر ج. خ. چین مناسبات تولیدی سرمایه داری
را
بر مناسبات تولیدی سوسیالیستی و یا حتی کمونیستی
ترجیح می دهد،
دلیل دارد.
۷
این دلیل در محتوای مناسبات تولیدی باید باشد
و
نه
در چیزی و یا کسی دیگر
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر