دو قدم مانده که پاییز به یغما برود
این همه رنگِ قشنگ ازکفِ دنیا برود
یغما گلرویی
ایراد این جفنگ حریف کجا ست؟
۱
رنگ از نظر شاعر این بیت شعر
رنگ های برگ های رنگارنگ خزان است.
۲
فصل خزان
ضمنا
فصل رنگین کمان است:
طیفی از رنگ های متنوع است.
۳
ایراد این اندیشه شاعر
ایرادی فلسفی است.
۴
شاعر خیال می کند که دیدن چیزی و کسی
همان
و
فراموش کردن آن و او
همان.
۵
او از روند و روال انعکاس خبر ندارد.
۶
انعکاس خاصیت ماده است.
لنین
۷
انعکاس عکس اندازی چیزی در چیز دیگر و عکس برداری چیزی از چیزی دیگر است.
۸
ای بسا
انعکاس
که به طور خود به خودی صورت می گیرد
و در اعماق خاطر فرد
پس انداز می شود
تا در عالم مثلا خواب و به هنگام سرودن شعر
به ذهنش برگردد.
۹
الهام شعرا
احتمالا
ریشه در همین انعکاس عینی و خودپو دارد
ولی نمی دانند.
فقط سگ ها می دانند که عمرشان دراز باد
۱۰
چیزی در هستی مادی
هدر نمی رود.
۱۱
هر پارسی
حتی
پژواکی دارد.
فرق هم نمی کند که قابل شنودن
برای رهگذری
باشد و یا نباشد.
۱۲
به همین دلیل
سگی می گوید:
پارس
را
به خاطر بسپار.
سگ مردنی است.
چشمهای تو مرا به این روز انداخت. این نگاه تو کار ِ مرا به اینجا کشانده
تاب و تحمل نگاههای تو را نداشتم. نمیدیدی که چشم به زمین میدوختم؟
گفتم: درچشمهای من دقیق نگاه کن! جز تو هیچ چیزی درآن نیست
بزرگ علوی
۱
راستی
در هر دو تفسیر از نگاه
چه حقیقت امری تبیین می یابد؟
این کمند دیرآشنای نگاه
در
شعر کلاسیک که وارد رمان مدرن شده است،
چیست؟
بورژوازی و اعجاز چلوکباب از چس فیل
فروش نامه چند خطی اینشتین به ۳ میلیون دلار ناقابل
۱
انبیاء
برای اثبات حقانیت خود
از چوبی اژدهایی معجزه می کردند.
۲
در تپه طور
بوته ای را شعله ور می ساختند
۳
به اشاره انگشتی
کره قمر را دو شقه می کردند.
۴
بورژوازی
هم
از
مثلا
نامه ای
که احتمالا حاوی یک عالمه ایراد نظری است
اسکناس ۳ میلیون دلاری معجزه می کند.
۵
نقاشی کج و کوله ای را به قیمت سرسام آوری خرید و فروش می کند.
۶
راستی
زیر این کاسه
چه نیمکاسه ای نهفته است؟
۷
بت سازی از اشیاء؟
۸
دست به دست کردن و ضمنا تکثیر بی دلیل حجم سرمایه
که کار مرده است؟
۹
ما با نوعی اعجاز در عصر علم سر و کار داریم.
۱۰
اعجاز چلوکباب از چس فیل
۱۱
معلوم هم نیست
که
این سرگرمی های مسخره
کی
پایان خواهند پذیرفت.
در شخصیت اینشتین
بحثی نیست.
۱
یکی از سران حزب کمونیست آلمان
که خود فیزیسین بزرگی است
می گفت:
اینشتین کمونیست بوده و دلیل داشت.
۲
خدا
اما
موضوع فیزیک نیست.
۳
خدا موضوع متافیزیک است.
۴
به عبارت دیگر
خدا
موضوع علوم نیست.
۵
خدا
موضوع فلسفه است.
۶
اینشتین اما از فلسفه کمترین خبری ندارد
۷
مراجعه کنید به فلسفه بورژوازی واپسین
از علم تا فلسفه
۱
ممنون از زحمت هماندیشی
۲
نه.
تفاوت میان علوم و فلسفه
از نازی آباد تا جماران
است.
۳
علم فقط جزئی از هستی را موضوعیت می بخشد (تماتیزه می کند).
۴
مراجعه کنید به علم در تارنمای ما
۵
فقط فلسفه (خرد کل اندیش) است
که
کل
را موضوعیت می بخشد.
۶
فلسفه
برای کشف حقیقت عینی
بی بدیل
و
بی آلترناتیو
می ماند
۷
چون حقیقت عینی در کل است و نه در جزء
۸
فلسفه
به توصیه اکید مارکس
باید توده ای شود.
۹
یعنی از انحصار فلاسفه کذایی بیرون آید.
۱۰
تلاش ما هم در همین جهت است:
توده ای سازی خرد کل اندیش و یا فلسفه
ممنون
۱
آره.
حق با شما ست:
پیشرفت علوم و تقسیم بندی شان به رشته های مختلف
۲
مثلا
رشد فیزیک و گذار از فیزیک کلاسیک به فیزیک کوانتومی
۲
تقسیم بندی فیزیک به فیزیک نظری، بیوفیزیک و غیره
۳
تقسیم بندی شیمی به شیمی نظری، معدنی، آلی، بیوشیمی و الی آخر
۴
بدین طریق عمیقتر می توان در ذات ماده نفوذ کرد.
۵
فلسفه مارکسیستی ـ لنینیستی
با علوم از هر نوع
یعنی چه علوم طبیعی، چه علوم ریاضی، چه علوم تجربی و چه علوم جامعه ای و انسانی مثلا جامعه شناسی، روان شناسی و غیره
هم
رابطه ارگانیک دارد
و
هم
حتی
علوم مارکسیستی ـ لنیینستی خاص خود
را
توسعه می دهد.
۶
مثلا جامعه شناسی م. ل. که ما اخیرا به ترجمه مفاهیم آن کمر بسته ایم.
۷
در دانشگاه های آلمان غربی
کتب درسی آلمان شرقی
مثلا در زمینه فیزیک و شیمی و غیره
به عنوان کتب درسی مورد استفاده قرار می گیرند.
۸
علمای امپریالیستی علیل اند و ذلیل اند.
اندیشیدن و کتاب نوشتن بلد نیستند.
۹
اما دیالک تیک علوم و فلسفه به جای خود می ماند که فرمی از بسط و تعمیم دیالک تیک جزء و کل است.
۱۰
فلسفه = خرد کل اندیش
برای فلسفه بدیلی وجود ندارد.
۱۱
اینشتین فیزیسین است
دانشمند است
عالم فیزیک است
۱۲
اینشتین فیلسوف نیست.
نظراتش در خارج از حیطه علم
چه بسا غلط اند.
از امروزت و آنچه که داری استفاده کن،
شاید فردا آرزو کنی به امروزت برگردی
مش مینا
۱
نگران مباش
مش مینا
۲
سگ ها خر نیستند.
۳
سگ ها
واقع بین اند و می دانند که آب رفته به جوی برنمی گردد.
۴
راستش را بخواهید دل شان هم نمی خواهد
که فردا شان
کپیه ی امروز شان باشد.
۵
سگ ها
«تبار شان به گیاهان می رسد
تنفس هوای مانده
سگ ها را
ملول می سازد.»
۶
سگ ها
ضمنا
رشد می کنند.
و
در
سنت گیاهان
قد می کشند
تا
«دیوار
را
به برگ های خود معنی کنند.»
از یاسر عرفات تا یاسر عزیز
اسرائیل
زادهی وصلت فاشیسم و امپریالیسم
یاسر عزیزی
۱
بدون درک صهیونیسم (فوندامنتالیسم یهودی)
نمی توان اسرائیل را درک کرد و توضیح داد.
۲
همکاری صهیونیست ها با نازی ها
هم
در راستای تشکیل دولت اسرائیل
بوده است.
۳
یکی از طرق و ترفندهای صهیونیست ها بوده است:
یهودی های جهان می بایستی به ارض موعود روند
و
فاجعه یهودیان ستمدیده
با
تشکیل دولت یهود
خاتمه یابد.
مراجعه کنید به فوندامنتالیسم در تارنمای ما.
۴
یاسر عزیزی
خیال می کند که فاشیسم با امپریالیسم فرق دارد.
۵
فاشیسم
امپریالیسم برهنه و لخت و عور و عریان است.
۶
حریفی به نام هورکهایمر
با وقوف به همین حقیقت امر است که می گوید:
«کسی که راجع به سرمایه داری لب از انتقاد بسته است و سکوت کرده است،
بهتر است که راجع به فاشیسم هم سکوت کند.»
۷
یهودیان آغازین
در ارض موعود
چه بسا
سوسیالیست بوده اند
و
کیبوتص ها
همان کلخوزها بوده اند.
۸
بخش مهمی از کمونیست های مهم آلمان
همچنان و هنوز
یهودی اند.
۹
یکی از همین یهودیان کمونیست
چند سال قبل
کتاب پژوهشی چند هزار صفحه ای
راجع به مسئله یهودیان
تألیف کرده
و
د. ک. پ
(حزب توده آلمان)
منتشر کرده است.
۴۵ یورو قیمت دارد که حسرت خواندنش را سگ ها به گور خواهند برد.
ما کجاییم در این بحر تحیر
تو کجا؟
هوا سرد بود. ملکه اعتضادی در دادگاه با نشیخند گفت:
"آقای مصدق! شما که ادعا میکردید بیدی نیستید که با این بادها بلرزید حالا چرا از هیبت دادگاه می لرزید؟!"
دکتر مصدق گفت:
"عفیفه خانم! منار جنبان هم قرنهاست میلرزد ولی پابرجاست"
خاطراتی از اللهیار صالح
۱
کفگیر خلایق خورده بر ته دیگ.
۲
مش ممد مصدق معلقی جانانه زده و شده
قهرمانی.
۳
ایها الناس
کنسرواتیسم
(محافظه کاری)
در ذات بورژوازی است
۴
اسم اکثر طویله های سیاسی بورژوایی هم
حزب محافظه کار مثلا عنگلستان است
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر