شین میم شین
نه اندیشه مادرزاد وجود دارد
و
نه اندیشیدن مادرزادی.
اندیشیدن
را
باید مثل هرعلم،
در روندی دشوار فراگرفت.
بوستان
در ستایش پیامبر
برای روشنگری
آلترناتیو و بدیلی وجود ندارد!
۱
بلند آسمان، پیش
قدرت (قدر تو) خجل
تو مخلوق و آدم،
هنوز آب و گل
معنی
تحت اللفظی:
عظمت
تو
به
اندازه ای است
که
آسمان بلند با توجه بدان
شرمساری
می کشد.
هنوز
گل آدم سرشته نشده بود
که
خدا
تو
را
خلق
کرده بود.
سؤال
سعدی
در این بیت شعر،
اولا
بدون
داشتن کوچکترین دلیلی،
به
انکار د آهنین
هستی و قانونمندی های عینی آن
می
پردازد
و
ایندترمینیسم جدیدی را بند از پای برمی دارد.
جواب
سعدی
در این بیت شعر،
بدون
داشتن کوچکترین دلیلی،
به
انکار دترمینیسم آهنین هستی و قانونمندی های عینی آن
می
پردازد
و
ایندترمینیسم جدیدی را بند از پای برمی دارد.
سعدی
ثانیا
به اشیاء
صفات انسانی نسبت می دهد
و
آسمان را به شرمساری پیش قدر پیامبر وامی دارد .
این هنوز چیزی نیست.
۲
بلند آسمان، پیش
قدرت (قدر تو) خجل
تو مخلوق و آدم،
هنوز آب و گل
سعدی
خلقت پیامبر را قبل از خلقت حوا و آدم
جا می زند.
این به معنی تحریف آشکار دعاوی تئولوژیکی است،
چه برسد به حقایق علمی.
اینهمه یاوه برای چیست؟
آسمان که انسان نیست تا از
چیزی خجالت بکشد.
بر اساس کدامین دلیل
تئولوژیکی پیامبراسلام پیش از حوا
و
آدم
خلق شده است؟
سؤال
سعدی
در
توضیح ایده ئولوژی فئودالی
(م )
خردستیزتر
از اصحاب عرفان است.
جواب
سعدی
در
توضیح ایده ئولوژی فئودالی
(مذهب)
خردستیزتر
از اصحاب عرفان است.
سؤال
دلیل
این اغراق بی قید و شرط سعدی
این
است
که
او
الف اشرافیت
فئودال و روحانی است
ف
است.
جواب
دلیل
این اغراق بی قید و شرط سعدی
این
است
که
او
ایده
ئولوگ اشرافیت فئودال و روحانی است
فقیه
است.
ادامه
دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر