۱۳۹۷ آذر ۸, پنجشنبه

کلنجار نظری با مهری راجع به شخصیت (۴)

 
آلبرت انيشتين
 ضعف در نگرش
منجر به ضعف شخصيت
خواهد شد.
 
 


از انعکاس تا تشکیل شعور

۱
انعکاس خاصیت ماده
است.
 لنین

۲
هر چیز مادی در چیز مادی دیگر منعکس می شود.

۳
ولی هر انعکاسی به تشکیل شعور منجر نمی شود.

۴
حالا می رسیم به تشکیل شعور در آدم ها که پیش شرط تشکیل شخصیت است.

۵
پس از این کلنجار فکری
معلوم می شود 
که
 شعور
به
 عوامل مادی و فکری، ابزاری و فونکسیونی متفاوتی 
 وابسته است.

۶
 
انعکاس مثلا میکروموجودات
همیشه امکان پذیر نبوده است.

۷
مشاهده اجرام سماوی هم به همین سان.

۸
بدون میکروسکوپ ها، ذره بین ها و دوربین ها و تلسکوپ های قوی 
مشاهده آنها محال بوده است.

۹
کمبود و ندرت شخصیت 
هم 
به دلیل همین سدهای سدید طبقاتی و معرفتی و فکری
در
 روند انعکاس 
است.

۱۰
ترامپ میلیاردر است 
رئیس جمهور امریکا ست
ولی فرقی با لومپن های دیگر ندارد.

۱۱
یعنی
 فقدان شعور 
به 
فقدان شخصیت
منجر شده است.

۱۲
تمرین تفکر مفهومی
برای تشکیل شعور و شخصیت
یکی از مهمترین وظایف بشری است

منظور از این بند چیست:
ولی هر انعکاسی به تشکیل شعور منجر نمی شود.
حریف

۱
در بخش های قبلی توضیحش آمده است.

۲
انعکاس
بستگی به کیفیت آیینه و آیینه دار هم دارد.

۳
انعکاس
بستگی به وسایل انعکاس هم دارد.
 
مثال
وقتی میکروسکوپ نباشد
یعنی
 نیروهای مولده جامعه 
عقب مانده باشند
میکرو موجودات 
در
آیینه ذهن بشری
اصلا 
منعکس نمی شوند.

۴
وقتی اعضای جامعه
سواد خواندن و نوشتن نداشته باشند
و
شرایط زندگی شان ذلت بار باشد
قادر به انعکاس بی عیب و نقص نمی شوند.
 
در این صورت
همه هم و غم شان صرف در آوردن لقمه ای نان می شود.

۵
انعکاس
بستگی به پایگاه طبقاتی افراد هم دارد.

۶
اشرافیت فئودال و روحانی و بورژوازی
عاجز از انعکاس بی عیب و نقص واقعیات جامعه و بشریت 
می شوند.

۷
در این جور مواقع
منافع طبقاتی
نتایج انعکاس 
را 
از 
فیلتری با منافذ تنگ 
عبور می دهد
 و
 تفاله ای به مغز می فرستد.

۸
خریت اعضای طبقه حاکمه انگل
دست خودشان که نیست.

۹
انعکاس
به طور عینی و ذهنی مشروط می شود.

۱۰
مثال
در آیینه دق
عکس چیزها
مخدوش است.

۱۱
به همین دلیل
شناخت نسبی است.

۱۲
خیلی از اساتید دانش کاه ها
فرقی با آخوندها ندارند.

۱۳
دست خودشان نیست.

۱۴
اصلا اعتقادی به لیاقت معرفتی انسان ندارند.

۱۵
جهان را غیرقابل شناخت می دانند
 و
 این
 خرافه
 را 
حتی تدریس می کنند.

۱۶
حرف اصلی پوپر و فوکویاما و نیچه و شوپنهاور و غیره
همین است:
انسان قادر به شناخت جهان نیست.
فرقی بین آدم و خر نیست.

۱۷
انعکاس مذهبی و هنری هم انعکاس اند.
تصاویر حاصله در این انواع انعکاس
اما معیوب و مخدوش اند.

۱۸
بدون تسلط بر خرد کل اندیش (فلسفه علمی)  
شناخت محال است و تشکیل شعور و شخصیت بغایت دشوار

۱۹
بشریت چاره ای جز تمرین و فراگیری تفکر مفهومی ندارد.
 
یا 
فراگیری مشقت بار فوت و فن تفکر
و
یا
خریت.
 
ادامه دارد.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر