۱۳۹۶ بهمن ۱۵, یکشنبه

سفری ـ نظری ـ ابراز نظری ـ گذری (۵۸۶)


جمعبندی
 از
مسعود بهبودی
 

 
فریدون ابراهیمی
که
یادش به یاد باد.


ای عمی 
چک قیلیجین ایله مربایه هجوم
شیر برینجه خامایا هم قره دولمایه هجوم
 
بی جهت ایلمه چوخ واژه زیبایه هجوم
واژه ابزار هماندیشی خلق است، عمو

با پوزش از معجز

ترجمه:
ای عمو
تیغ تیزت را بکش و بر مربا هجوم آور
بر 
شیربرنج
بر
 خامه
بر 
دولمه سیاه 
هجوم آور

بی جهت بر واژه های زیبا یورش مبر
واژه ها ابزار هماندیشی توده
اند.

شق القمر در عیران جماران و جمکران

برخی از آبادی های تورک زبان در مرکز کشور با اسامی تورکی
حریف

۱
برجسته سازی اسامی شهرهای کشور
درمان کدام درد بی درمان ما می شود؟

۲
کسی که به چیزهای سطحی می چسبد
ریگی به کفش دارد
اگر
به اندازه ارزنی مغز در کاسه سر داشته باشد.

۳
لاشخوری در باکو
به نوکری امپریالیسم و صهیونیسم در آمده
که دیروز خود را کمونیست جا می زد و امروز بسان احمقی نجات و عردوغان
به زیارت بتکده کعبه می رود
لخت می شود و عرعر می کند و آبرو می برد،
به وفور چشمگیر آذری ها در تهران اشاره کرده است و تهدید نموده است.

۴
عردوغان هم به وفور ترک ها در اروپا اشاره می کند و رهنمودهای آنچنانی عرعر می کند:
مثل من و دار و دسته من
ماشین های آخرین سیستم بخرید
در قصرهای مجلل زندگی کنید
عیاشی حسابی و هندسی کنید و کیف خر کنید.

۵
ایران
که
یادش به خیر باد
دیری است که شده عیران.

۶
زمان محمد رضا شاه
شعور سکنه ایران بمراتب بالاتر از حالا بود.

۷
در همین آذربایجان
پیشه وری ها
جوانشیرها
ابراهیمی ها
و هزاران خردگرای بی همتا
زیسته اند و در رزم جانانه برای اعاده عزت انسان ها از همه رنگ
به خاک افتاده اند.

۸
اکنون هم آذربایجان طویله شده و هم ایران و هم حتی جهان.

۹
دیگر
کسی توان تفکر ندارد.

۱۰
جای اندیشه را عرعر گرفته است.

۱۱
حمله بر واژه ها شروع شده است.

۱۲
کاظم را کاضم می نویسند
ترک را تورک
ترکی را تورکی
محمد را محمت
محمود را ماحموت
و
خیال میکنند که شق القمر می کنند.

۱۳
ولی نمی دانند که واژه ها ابزار و اسباب هماندیشی (مبادله فکری) اعضای جامعه اند.

۱۴
تخریب و تحریف واژه ها
آغاز تخریب فرهنگ و تمدن بشری است.

۱۵
بدون واژه های استاندارد فقط می توان عرعر کرد و نه هماندیشی

۱۶
دیروز خری از طویله کور ـ دوستان به فینگلیسی عرعر می کرد
بی آنکه از حروف انگلیسی خبر داشته باشد

اندکی اندر باره لنین

۱
لنین حکیم و یا فیلسوف است.

۲
لنین فیلسوف توده های مولد همه چیز است که
انگل جماعت
بی همه چیز قلمدادش می کنند.

۳
لنین تکمیل کننده ماتریالیسم دیالک تیک / تاریخی و تئوری شناخت ماتریالیستی (رئالیسم) است.

۴
با تدوین و توسعه مارکسیسم ـ لنینیسم
امکان خروج بشریت از خریت آغاز می شود.

۵
به برکت مارکسیسم ـ لنینیسم
پدیده ها و روندها و سیستم های اجتماعی و انسانی
به همان سان تجزیه و تحلیل می شوند
که پدیده ها و روندها و سیستم های طبیعی و منفرد توسط علم الاشیاء (فیزیک و شیمی و بیولوژی و غیره)
تجزیه و تحلیل می شود.

۶
به برکت مارکسیسم ـ لنینیسم
من و من و هن و هن و شک و تردید و دودلی در زمینه پدیده ها و روندها و سیستم های اجتماعی پایان می یابد.

۷
همه مسائل ریز و درشت اجتماعی و انسانی و حتی طبیعی و فکری
از صراحت روشن گذرانده می شوند.

۸
لنین کاشف مرحله انحصاری نظام سرمایه داری است.

۹
به همان سان که نیاکان ما کاشف آتش و برق و تلگراف و تلفن و غیره بوده اند.

۱۰
کسی 
که
 لنین 
را 
با 
خمینی 
یکسان قلمداد کند
یا
خر است
و
یا
مغز خر خورده است.

۱۱
لنین مؤلف انبوهی از آثار فکری و فلسفی و سیاسی ارجمند بی نظیری است.

۱۲
لنین
بسان توده زحمت
زحمتکشی خستگی ناپذیر و ستایش انگیز است

۱۳
لنین سگ سرسپرده توده های مولد و زحمتکش است.

۱۴
به قول خودش مأمور توده است.

۱۵
لنین رهبر بزرگ ترین انقلاب در جامعه بشری است.

۱۶
تف لنین ارجمندتر از همه شخصیت های طبقات اجتماعی دیگر در طول تاریخ بشری است.

۱۷
انقلاب اکتبر به قول جان رید امریکایی در ۱۰ روز جهان را برای همیشه تکان داد.

۱۸
انقلاب اکتبر
توده سلب مالکیت بر وسایل تولید خویش گشته را دوباره به قدرت رساند
انسانیت سلب انسانیت شده را عزت دوباره بخشید
و پوزه جهان خواران قلدر و قدر قدرت انگل را به خاک مالید.

۱۹
انقلاب اکتبر
سیستم مستعمراتی را فرو پاشاند و طبقه حاکمه امپریالیستی را در خیلی از زمینه ها
به عقب نشینی واداشت.

۲۰
اگر امروز دولت های اجتماعی در جهان امپریالیستی تشکیل می شوند و حقوق کودکان و زنان و زحمتکشان تا حدی برسمیت شناخته می شود
همه و همه
نتایج تشکیل دولت شوراهای کارگری و دهقانی است

۲۱
در این ۴۰ سال
پس از شکست فاشیسم
فقط در آلمان دموکراتیک
حجمی از فلسفه و علم و دانش در همه زمینه ها تولید شده
که
برای ترجمه اش یک میلیون سال وقت لازم است

۲۲
ما
قطره ای از این اقیانوس 
را 
ترجمه کرده ایم 
و 
هنوز
 اندر خم یک قطره
 ایم.


اندکی اندر باب بدیل تراشی به دلیل بی بدیلی

۱
هی
کاریکاتورکش دلقک.

۲
هم طبقه حاکمه (پوزیسیون) مخالف بدیل اصیل و اصلی است
و
هم
اوپوزیسیون

۳
جماران حجابگرا و جمکران حجاب ستیز
دو روی سکه واحدی اند.

۴
پوزیسیون و اوپوزیسیون فرق ماهوی با هم ندارند.

۵
دو جناح طبقه حاکمه انگل واحدی اند.

۶
تفاوت و تضاد ایندو
تفاوت و تضادی بند تنبانی است:

الف
یکی با حجابگرایی و حجاب ستایی
عوامفریبی می کند

ب
دیگری با حجاب ستیزی

۷
هم پرچم
بدیلی سطحی و بند تنبانی
برای بدیل اصیل و اصلی است
و هم روسری و مو سری.

۸
چون ندارند بدیلی
به تقلب گروند
 
از احمد قاسمی تا مهدی قاسمی تا فرهنگ قاسمی

۱
مش فرهنگ قاسمی
جبهه ملی
نمی تواند
ملی
باشد.

۲
بورژوازی
در مقایس جهانی
دیگر ظرفیت ملی ندارد.

۳
بورژوازی
دیگر نماینده ناسیونالیسم نیست.

۴
بورژوازی
دیری است که به
قهقرای بورژوازی واپسین سقوط کرده است
و
زیر پرچم فاشیسم، فوندامنتالیسم، نیهلیسم، آنارشیسم، میلیتارایسم و پانیسم سینه می زند.

۵
مراجعه کنید به دایرة المعارف فلسفه بورژوازی واپسین در تارنمای سگان توده

۶
پرچم ناسیونالیسم
را
دیری است که
پرولتاریا
بر شانه های مجروح خویش حمل می کند.

۷
بورژوازی «ملی» ایران
اصلا
بورژوازی
به معنی کلاسیک کلمه
نیست.

۸
بورژوازی «ملی» ایران
هنوز طبقه درخود حتی نیست
چه رسد
به اینکه طبقه برای خود باشد.

۹
این همان بورژوازی است
که در هیئت و کسوت کثافت تجار
همه اطلاعات داخلی را در اختیار چنگیزخان مغول گذاشته و تسخیر و تخریب ایران را تسهیل کرده است.

مراجعه کنید به کتاب واسیلی یان تحت عنوان چنگیزخان

۱۰
کسی که با بورژوازی «ملی» ضد ملی و بورژوازی بین المللی ضد عقلی و ضد بشری
پیمان اتحاد بندد
یا
باید خر باشد
و
یا
باید مغز خر خورده باشد.

۱۱
با پوزش از خر که نه خر است و نه مغز خر خور

خر اصلا گیاهخوار است و نه گوشتخوار و مغز خوار

۱۲
صادق هدایت 
هم
 می خواست گیاهخوار شود 
تا 
بلکه 
خر
 شود
ولی به زانو در آمد و عزرائیل به سراغش آمد و حسابش را درجا رسید.

۱۳
دلیل اصلی شکست انقلاب سفید همین بود.

۱۴
بورژوازی مدرن در رأس انقلاب بورژوازیی سفید
حتی
فاقد ظرفیت ملی و انقلابی بود
چه رسد به بورژوازی جبهه ملی مش محمد مصدق صلواة الله علیهم اجمعین
 و
 یا
 بورژوازی مش فرخ نگه دار و غیره

۱۵
چه رسد به مش کریم سنجابی 
و 
مش مهدی بازرگان
  مترجم کتاب اثبات ریاضی وجود خدای کذایی

۱۶
محمد رضا شاه نور به گور
پس از انقلاب بورژوایی سفید
هم مترقی تر از جبهه ملی کذایی بود
و
هم انقلابی تر از ارتجاع سرخ و سیاه و هر دار و دسته سیاسی دیگر بود.

۱۷
منجی حی و حاضر بشریت
پرولتاریا ست و نه بورژوازی

۱۸
سران پرولتاریا اما خونین کفن اند و خاورانخواب

۱۹
درد توده ایران  
همین 
است.

۲۰
جهان تهی است
ز رزم آوران توده ی کار

۲۱
به همین دلیل مبارزات تار مویی
زور هم که بزنند
به شق القمر روسری برداری
می انجامند
و
نه
به 
سیستم سرمایه  بر اندازی

۲۲
به همین دلیل الترناتیو های جمکران
بدتر از الترناتیو های جماران اند.

زباله تر از جماران اند.
نوکران سینه چاک ترامپ و لطان و عردوغان اند
 
حکومت سه کولر
خبر داد که
سفیر امریکا در سازمان ملل
جماران را به نقض حقوق البشر متهم کرد.

آنکه به ما نریده بود
سفیر کوندریده بود
 
اندکی اندر باب ایرادات تجربی و منطقی این حکایت

ممنون

۱
نه.
ایراد این حکایت
اولا این است که
آنتی فمینیستی است
(زن ستیزانه است.)

۲
حریف
از فرط حواس پرتی
خیال میکند که مادران در خانه لم داده اند و ماساژشان می دهند و کیف خر می کنند.

۳
احدی
نمی داند که مادران در خانه
چه حجم غول آسایی از کار کمرشکن
به عهده دارند.

۴
چه بسا
به دلیل نیروی عادت و خریت
حتی خود مادران وقوف به خدمات عظیم خود به جامعه ندارند.

۵
ستمکش
با گذشت زمان
چه بسا
به ستم عادت می کند.

۶
احسان طبری از مفهوم «نیروی عادت» برای توضیح این پدیده بهره برگرفته است.

۷
یادش
به یاد
باد
نفرین بر آنکه رسم ستم را نهاد
باد

۸
حالا خودت قلم بردار و خدمات و زحمات مادران را برشمار.
 
خداستیزی مدرن
فرمی از خردستیزی و کمونیسم ستیزی
 
ای خدایی که رفته ای بالا
می خواهم بیارمت پایین
به مدد مش ترامپ و لطان یابو و مرکل و ماکرون و این و اون

اندکی اندر باب الله

خدا چیست؟
سر به سر من کرد پیر مگذار.
خدا بتی در گوشه بتکده کعبه بود 
که 
 محمد
 از
 بتکده کنده 
و 
به 
عرش اعلی
 پرتاب کرده است.

۱
نه.

ما
سگان توده
اهل سر به سر همنوع گذاشتن نیستیم.

۲
هدف
از طرح ترس آلود سؤال
هماندیشی است.

۴
قضیه
به ظاهر
همین است که پیر ما نوشته است.

۵
خود همین پرتاب بت از زمین به آسمان به چه معنی است؟

۶
خدا در هر سه نوعش
(طبیعتخدا / طبقه حاکمه ـ خدا مثلا همین مسیح / الله و غیره / توده ـ خدا)
مفهوم (کلمه) است.
عیسی مسیح و به تقلید از او، مشد احمد شاملو
هم
می نویسند
بی انکه به کنه فلسفی ادعای خود واقف باشند:
خدا
کلمه بود
و
کلمه
خدا بود
۷
کلمه
زره مادی مفهوم است.

۸
مفهوم چیست و چگونه تشکیل می شود؟

۹
همین مفهوم پیر که در واژه های متفاوت به زبان های ملل متفاوت تبیین می یابد
مثلا
قوجا
اولد
آلت
پیر
مسن
و غیره
چگونه تشکیل می شود؟

۱۰
تشکیل خدایان نیز به همین طریق و ترفند بوده است.
 
اندکی اندر باب کاسه ها و کوزه ها

در ایران
مسئولان ارشد کشور
همگی
عضو و جزو اپوزیسیون
هستند.

گویا
ملت
این کشور
را
اداره می کند.

حریف

۱
این تصور و تصویر سرشته به طعنه و طنز حریف
هم نغز است و هم تلنگری بر مغز است.

۲
از حریف
چه پنهان
که
حتی عنقلابیون از هر نوع
وقتی شکوه سر می دهند
توده را مقصر می دانند.

۳
البته بسان حریف
به عوض واژه منفور «توده»
از واژه محبوب ملت
استفاده می کنند.

۴
خلایق هر چه لایق

۵
مقصر
در
قاموس روشعنفکران طویله جماران و جمکران
همیشه پابرهنگان اند:

الف
اگر عن
گلاب شود
تقصیر توده است که موجب روی کار آمدن عنگلابیون و تبدیل عن به گلاب شده اند.

ب
پس از گلاب گشتن عن
هم
توده دوباره تحقیر و تخریب می شود:
چرا عنگلابیون را سرنگون نمی کند و عنقلابیون را روی کار نمی آورد؟
 
ترقی ترقه وار

۱
زنان عیرانی
«ترق» ی
کرده اند.

۲
حتی عر و پا یی ها در عخبارشان از ترقی زنان عیرانی گزارش می دهند.

۳
روند و روال تاریخی این ترقی
اما
از چه قرار است؟

۴
حریفی که به طویله جماران
سفر کرده بود
می گفت:
خلایق
در حسرت لقمه ای گوشت به سر می برند
ولی
هر دخترکی در هر سپیده دم
روسری اش را سر می کند
و
تارمویی را بیرون می نهد.

۵
مبارزه ی «تار مویی» تار و پود طویله جماران و جمکران را فراگرفته است.

۶
اکنون
پس از گذشت ۴۰ سال
مبارزه
از
پله ی مبارزه ی «تار مویی»
به
پله متعالی برداشت «نه سرسری» روسری رسیده است.

۷
عنگلاب در عنگلاب به همین ترقی مبارزاتی زنان جماران اطلاق می شود.

۸
کجا ست
لئو تروتسکی
مؤسس تز انقلاب در انقلاب
تا
ببیند که هنر و شق القمر نزد کیست؟
 
ه. خاکستر

چه سلامی چه علیکی ارباب
جای تو آن بالا ست

روی بام سر ما
اسم تو هم آقا ست
 
تو همه عطر زده
بوی گلابت پیدا ست
 
من عرق کرده تنم
طبق حکمی که نمودی
دو سه تن بی وطنم
 
ادامه دارد.
 

۱ نظر:

  1. ویرایش:
    لاشخوری در باکو
    که دیروز خود را کمونیست جا می زد
    به نوکری امپریالیسم و صهیونیسم در آمده
    و امروز بسان احمقی نجات و عردوغان
    به زیارت بتکده کعبه می رود
    لخت می شود و عرعر می کند و آبرو می برد،
    به وفور چشمگیر آذری ها در تهران اشاره و تهدید می کند.

    پاسخحذف