پروفسور دکتر
ولفگانگ ایشهورن
اریش هان
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت
و دهها تن دیگر
(۱۹۶۹)
برگردان
شین میم شین
پیشکش
به
(۱۹۶۹)
برگردان
شین میم شین
پیشکش
به
امیر حسین آریان پور
آموزش
ادامه
۲۳
· انقلاب علمی و فنی که به
طور مستقیم و یا غیرمستقیم در کلیه عرصه های حیات اجتماعی رخنه و نفوذ می کند، خواهان میزان عالی تری از آموزش
است.
۲۴
· مسائل انقلاب علمی و فنی، فقط
توسط شخصیت های «همه جانبه» تحصیل کرده و «ملل آموزش دیده» به نفع جامعه و افراد
(اعضای جامعه) قابل حل اند.
۲۵
·
آموزش لازم در این زمینه اولا شامل حال آموزش عمومی بنیادی می
شود که به روی اعضای جامعه در خدمات علمی، فنی، اقتصادی، سیاسی و اخلاقی و معارف
تجربی را می گشاید.
· ثانیا شامل حال آموزش
تخصصی می شود.
۲۶
· شالوده آموزش مدرن را
معارف و نظریات علمی ـ طبیعی (علم
الاشیائی) و علمی ـ اجتماعی (علوم اجتماعی) تشکیل می دهند که فهم قانونمندی های
الزامات عینی را امکان پذیر می سازند و اعضای جامعه را به درک معنای زندگی قادر می
سازند.
۲۷
· گرایش نئوهومانیستی قرون
۱۸ و ۱۹ در تکمیل مکاتب هومانیستی قدیم و
بخشا بر ضد آنها، توجه بیشتری به آموزش علمی ـ طبیعی (علم الاشیائی) مبذول داشته
و وحدت آن را با علوم انسانی (فکری) سنتی دنبال کرده است.
۲۸
· امروزه آموزش علمی ـ طبیعی
به بخش علمی آموزش عمومی بدل شده است.
۲۹
· علوم طبیعی در تشکیل
جهانتصویر و جهان بینی اعضای جامعه بشری نقش تعیین کننده ای بازی کرده اند.
۳۰
· توسعه علوم اجتماعی ماتریالیستی
ـ دیالک تیکی از اهمیت چشمگیر برخوردار است.
۳۱
· با کشف قانونمندی های عینی
در توسعه جامعه بشری توسط بنیانگزاران سوسیالیسم علمی ـ مارکس و انگلس ـ تئوری
یکپارچه ای برای تشکیل و تحول مناسبات اجتماعی به نفع کل و جزء (جامعه و اعضای
جامعه) در اختیار بشریت قرار داده شده
است.
۳۲
· در مارکسیسم ـ لنینیسم، ۳
دستاورد گرانقدر زیر به وحدت می رسند:
الف
· دستاورد های هومانیستی ازمنه
ماضی
ب
· ارزیابی عینی (رئالیستی) ـ
انتقادی از مضارع
پ
· پیش بینی مبتنی بر علم
مستقبل
۳۳
· بدین طریق شرایط لازم برای
استخراج معنا و هدف آموزش از الزامات اجتماعی و تعیین آن از نقطه نظر ماتریالیستی
ـ دیالک تیکی فراهم آمده است.
۳۴
· این بدان معنی است که آموزش
دوران ما هم باید حاوی معارف و نظریات علمی ـ اجتماعی و علمی ـ طبیعی (علوم
اجتماعی و علوم طبیعی) باشد و هم باید از زندگی و از قواعد و هنجارهای به محک زده
شده در همزیستی افراد انسانی، کلکتیوها و ملل کسب شود.
۳۵
· منظور از آموزش مترقی
عبارت است از وحدت نگرش های علمی، باورهای جهان بینانه و هنجارهای اخلاقی.
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر