۱
پرستش عناصر طبیعی
از مهر و میترا تا ماه و میمون و آلات تناسلی
هزاران سال قبل از اسلام
در خیلی از جاها
رواج داشته و بیانگر طبیعت ـ خدا پرستی بوده است.
۲
ادیان بزرگ سه گانه
یهودیت و مسیحیت و اسلام
گامی بزرگ در تحول تفکر بشری محسوب می شوند.
۳
چرا و به چه دلیل؟
۴
پرستش آتش و مهر و ماه و گاو و میمون
پرستش چیزهای مادی و مشخص است.
۵
این حاکی از درجه نازل تفکر بشری است.
۶
این حاکی از شناخت حسی است.
۷
ادیان بزرگ نشانه ی گذار بشریت از شناخت حسی به شناخت عقلی اند:
گذار از پرستش چیزهای مادی و مشخص به چیزهای فکری و مجرد اند.
۸
مجرد اندیشی نشانه توسعه فکری بشریت است
نشانه شروع تفکر انتزاعی و مفهومی است.
۹
نشانه گذار از شناخت سنسوئالیستی (حسگرایی) به شناخت راسیونالیستی (عقلی)
است.
مراجعه کنید
به
دیالک تیک حسی و عقلی
تجربی و نظری
الله
(طبقه حاکمه ـ خدا)
مساوی با بت الله در گوشه بتکده کعبه نیست.
۱۱
دلیل انتخاب نام الله برای طبقه حاکمه ـ خدا
توسط حضرت محمد
قبل از همه
دلیلی پسیکولوژیکی (روانشناسی) بوده است.
۱۲
مردم به پذیرش خدای مجرد و نامرئی
بدین ترفند
راحت تر
تن در می دادند.
۱۳
طبقه حاکمه ـ خدا
(الله)
انعکاس آسمانی ـ انتزاعی اعضای طبقه حاکمه است.
۱۴
الله
معبود
(صاحب عبد، بنده دار)
است.
تصویر انتزاعی همه اربابان بنده دار است.
۱۵
طبقه حاکمه ـ خدا
(الله)
مالک همه چیز
از
جن و انس و ملک
تا
آسمان و زمین و شرقین و غربین
است.
۱۶
مالکیت خصوصی
بدین طریق توجیه فقهی (تئولوژیکی) کسب می کند.
۱۷
وقتی الله میلیون ها بنده و کنیزو غلام و نوکر و مأمور و خدمتگزار و جلاد و شکنجه گر و مال و ملک و غیره دارد
پس طبیعی است که ظل الله هم داشته باشد.
۱۸
به قول روشنگر بزرگ دیار آتش ها:
گویده انبار ایلیوب چون قارلاری خلاقیمیز
یرده ده تجاریمیز انباردار اولسون گرک
ترجمه:
وقتی
خدا
در آسمان
برف ها را انبار و تلنبار کرده است
تجارمان هم در زمین باید انباردار باشند.
(کالاها را انبار کنند و احتکار کنند)
۱۹
دلیل شباهت گنبدها ها و مناره ها
به
آلات تناسلی
و
دلیل وجود هلال ماه
بر
گنبد مسجد ها
تداوم توسعه ایده ئولوژیکی
(گذار از ماه پرستی به الله پرستی)
از
سویی
و
ترفند پسیکولوژیکی دیگر ادیان آسمانی
از
سوی
دیگر
است.
۲۰
این تشابهات
حاکی
از
گذار ایده ئولوژیکی بشریت
از
طبیعت ـ خدا پرستی
به طبقه حاکمه ـ خدا پرستی
اند.
پایان
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر