۱۳۹۵ فروردین ۲۳, دوشنبه

سفری ـ نظری ـ ابراز نظری ـ گذری (268)


جمعبندی از
مسعود بهبودی
 
فرم انقلاب را
نمی توان بطور سوبژکتیو (دلبخواهی)
پیشاپیش تعیین کرد.
 
اگر با روشنگری علمی و انقلابی شکیب مند
توده آگاه و خود آگاه شود
و به نیروی تاریخ ساز خویشتن واقف گردد
به هراس انگیزی خویشتن پی ببرد
به قول حریفی
«از تصور نیروی مهیب خویش، خودش حتی دچار ترس شود»
و بسیج و متشکل شود،
انقلاب می تواند
به سبب سنگینی کفه ترازوی تناسب قوا به نفع توده
بدون ریختن قطره ای خون از بینی کسی
پیروز شود و بر خرابه های جهان کهنه
جهان نو بنا شود.

آره.
ساختار طبقاتی جامعه
باید منفجر شود و همه اعضای جامعه
پرولتر (مولد، کارگر، زحمتکش) شوند.
 
بدبخت زنی 
که قادر به حل معضلات خویش نیست
و نری را
به مثابه باب الحوایج
انتظار می کشد.

1
نر باب الحوایج هنوز از مادر زاده نشده است.

2
دیالک تیک زن و نر
دیالک تیکی سرشار از تئاتر و ترفند است.

3
چه زن و چه نر
در این عرصه
فقط نقش بازی می کنند.

4
برای اینکه خرد اندیشنده را به این رابطه راه نمی دهند.

5
اگر راه دهند، فاتحه ای بر توطئه ی تئاتر و ترفند خوانده می شود
و رابطه در طرفة العینی تخریب می شود.

6
به همین دلیل
همه اجامر
از عشق دم می زنند
تا عقل کل اندیش
موش شود
بیهوش و خاموش و فراموش شود.

هرگز ، مگو هرگز
برتولت برشت
عاشقانه ها، ترانه ها، شعرهای کوتاه و بازسرایی ها
ترجمه ی علی عبدالهی، دکتر علی غضنفری

غم های یک عاشق

1
گاهی وقتا که نیشتو وا می کنی و
منو می خندونی
با خودم فکر می کنم :
«حالاس که می تونم بمیرم
بعد دیگه عاقبت بخیر می شم. »

2
وختی پیر بشی و
به من فکر کنی
منو مث همین امروز می بینی
انوقت تو عشقکی داری
که هنوز جوونه

3
بوته، هفت تا رُز داره
شیش تاش مالِ باده
اما یکیش که می مونه
من پیداش می کنم.
4
هفت بار صدات می زنم
شیش بارش رو جواب نده
بارِ هفتمو، قول بده
با یه کلام، بیای پیشم .

5
یارم شاخه ای بهم داد
با برگای زرد
سال داره تموم می شه و
تازه اولِ عشقه !

پایان
ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری

حمایت از جنبش نشاط؟!

1
حالا برای چی جشن گرفته اید؟

2
نکند نشاط سطحی، بی محتوا، خرکی و رقص الکی هم
به درجه جنبش اجتماعی ارتقا یافته.

3
مثل جنبش حمایت از گربه ها و سگ ها؟

4
فردا حتما باید از عرعر خران حمایت کرد.

5
دو میلیون نوزاد و کودک و نوجوان سوری در بدر اند
و صدها هزار نفر در مسلخ امپریالیسم و فوندامنتالیسم
جان به جان آفرین تسلیم کرده اند.

6
تبریزی ها ککشان هم نمی گزد و به جشن و پایکوبی مشغول اند.

7
یکی به این پخمه ها بگوید
که امروز نوبت لیبی و سوریه و عراق و افغانستان است
و فردا نوبت عرعرستان عیران و امثالهم

جفنگجزوه «جنگ مسلحانه (ترور) به مثابه هم استراتژی ـ هم تاکتیک»
باید نقد شود و نه نقل.

1
شعار «جنگ مسلحانه (ترور) به مثابه هم استراتژی ـ هم تاکتیک» 
به معنی سقوط به منجلاب متافیزیک (ضد دیالک تیک) است.

2
به معنی سقوط به قهقرای عرفان است
که فرمی از خردستیزی است.

3
میان استراتژی و تاکتیک
در قاموس مارکسیسم ـ لنینیسم و در عالم واقع
رابطه دیالک تیکی برقرار است.

4
رابطه دیالک تیکی
یعنی رابطه مبتنی بر وحدت و «مبارزه».

5
علامت تساوی گذاشتن میان اقطاب دیالک تیکی
به معنی نشخوار خرافه های عرفان خردستیز است.

6
نشانه جهل و جنون است
و نه نشانه ی آگاهی و نه نشانه خردگرائی
 
چرچیل 
خر رنگ کن و عوامفریب است:

1
او مفهوم رابطه را تحریف می کند.

2
رابطه همیشه دو طرفه است.

3
ما در این زمینه نه با رابطه
بلکه با وابستگی سر و کار داریم
که یکطرفه است.

4
از دید اشرافیت بنده دار و فئودال و روحانی و بورژوازی امپریالیستی
برده وابسته برده دار است.

5
رابطه ی دو طرفه میان عبد و معبود
برده و برده دار
مستعمره و استعمار
خر و استحمار
وجود ندارد.

6
برده دار فرمان می دهد و برده اجرا می کند:
چشم و گوش بسته،
بدون پرس و جو
بدون چون و چرا
بدون سؤال و جواب.
چاره ای جز اجرای فرامین ارباب ندارد.

7
برده و یا بنده
فقط می تواند التماس کند
ضجه و زاری کند.
عذر به درگاه ارباب آورد:
ارباب زمینی و یا ارباب آسمانی

8
«بنده همان به، که ز تقصیر خویش
عذر به درگاه خدای آورد»
سعدی

9
مدعیان داس و چکش
اگر قلابی نباشند
باید بلحاظ نظری و عملی مستقل باشند.
خودمحتار باشند و نه وابسته.

10
در تارنمای دایرة المعارف روشنگری 
بیش از 10 هزار مطلب ترجمه و تألیف و منتشر شده است.
قحط اندیشه که نیست.

11
نقل قول آوردن از چرچیل
نه کسب و کار اشخاص انقلابی
بلکه کسب و کار عمال ارتجاعی است.

اشکالی ندارد.

1
اشکال در تبلیغ برای اصناف است.

2
اصنافی که حاضر نمی شوند
دستمزد بخور ـ نمیری به حمال های زحمتکش حتی بدهند.

3
اصنافی که همین نظام کثیف را روی کار آورده اند،
حمایت کرده اند و می کنند
تا دمار از روزگار ملت در آورند.

4
در زمینه رفتار با طبیعت مادر
چه نبات، چه جانور
می توان روشنگری علمی و انقلابی کرد.

5
آذربایجان روزی روزگاری مهد انقلاب و روشنگری بود.

6
اکنون آذربایجان بلحاظ فکری و فرهنگی سقوط کرده است.

7
ما پیجی برای آذربایجان دایر کرده ایم
که کم مشتری ترین پیج ما ست.

8
این سقوط فکری و فرهنگی شرم انگیز است.
9
کمک به حیوانات خوب است.

10
عکس برداری از شیر دادن اصناف خونخوار به گربه ها
و انتشار آن در فیس آباد و غیره
اما رنگی از رنگ و تزویر و ریا دارد و سؤال انگیز است.

11
انجلینا هم یتیمان توده های تحت استعمار و استحمار را
به صناری می خرد و می پرورد.

12
تنها کسی که از کسب و کار این حاتم طائی حی و حاضر
خبر ندارد، حاتم طائی مرحوم محروم از حیات است و بس.

13
اصناف به تنها موجودی که رحم نمی کنند
همنوع تهیدست آنها ست.

14
اصناف ماهیتا توده ستیزند.

15
کثیف تر از خرده بورژوا
کسی ندیده است

16
دل این اراذل از نفرت به زحمتکشان
و از حسرت به خرپولان لبریز است.

17
ملت عیران اهل تقلید است و تقیه.

18
شباهت غریبی به جماعت طوطی و میمون دارد.

19
از اجامر امپریالیستی تقلید می کنند که خانه خلق ها را بر سرشان آوار می کنند و فرزندان شان را میلیون میلیون آواره دیار فرنگ می سازند.

20
ولی ضمنا برای جراحی سگ و گربه ای
تیم پزشکی تشکیل می دهند و شق القمر می کنند.

21
نفت و گاز و دار و ندار خلق های جهان حراج می شود
و رفاه و حیف و میل نعمات مادی رواج می یابد.

22
کله مردم از مغز تهی می شود و شکم شان تا حدی پر.

23
به روایاتی پس از 20 تا 30 سال
ایران هیچی جز عیران نخواهد داشت.
 
با تشکیل پرولتاریا، 
تدوین مارکسیسم ـ لنینیسم و پیروزی انقلابات پرولتری
هومانیسم توسط کمونیسم
نفی دیالک تیکی شده است.

1
کمونیسم دربرگیرنده هومانیسم هم است.

2
هومانیسم جنبش انقلابی قرون 16 و 17 بوده است.

3
هومانیسم دیری است که کهنه شده است.

4
پرچم هومانیسم را اکنون توده های مولد و زحمتکش
بدوش می کشند.

عجب افسانه ای از افسانه ای
به چه دلیل به این نتیجه رسیده اید؟
 
جهنم عیران را ما می سازیم یا اجامر
تا خود با توله های شان به جنت روند و کیف خر کنند؟

1
ما از ایران دوریم و دیری است که بی خبریم.

2
سلحشور خر بوده که انجلینا را جنده و یا فاحشه و یا هرجائی 
قلمداد کرده است.

3
دلیل او فیلم های سکسی است که انجلینا بازی کرده است.

4
اعضای طبقه حاکمه اما
اگر حتی خودفروشی کنند،
نه جنده، بلکه عیاش محسوب می شوند.

5
جنده و جاکش و غیره
جایگاه اجتماعی دیگری دارند.

6
جزو لومپن پرولتاریا تلقی می شوند.

7
انجلینا برای ایفای نقش در هر فیلم
میلیون ها دلار دستمزد می گیرد.
عضو طبقه حاکمه است و نه حاشیه نشین و خودفروش.
فریب ظاهر چیزها را نباید خورد.
هر گردی، گردو نیست.

8
انجلینا شخصیتی از طراز سید علی، میر حسین، کوسه و کروب، بوش سینیور و بوش یونیور و اراذل و اوباش دیگر است.

9
یعنی هم یکی از اعضای طبقه حاکمه است
و هم نماینده و ایدئولوگ طبقه حاکمه است.

10
انجلینا ایدئولوگ طبقه حاکمه در فیلم و عوامفریبی بین المللی است.

11
سید علی و کوسه و کروب و زهرا و میر حسین و غیره
هم به همین سان:
هم عضو طبقه حاکمه اند
و هم ایدئولوگ (نماینده سیاسی و ایده ئولوژیکی) طبقه حاکمه اند.

12
هم استثمار می کنند و هم موعظه.

13
هم سفره مردم را چپاول می کنند 
و هم مردم را گول می زنند و گمراه می سازند.

شفیعی کدکنی
اصولا شاعر نیست.

1
او اما اشعار فراوانی خوانده است.

2
به همین دلیل می تواند اشعار بلحاظ فرم زیبا و خالی از عیب و ایراد بسراید.

3
شفیعی کدکنی شخصیتی سطحی نگر بوده است.

4
شفیعی کدکنی همیشه ناتوان از تفکر بوده است.
اشعارش عمدتا خالی از اندیشه اند.
یعنی بلحاظ محتوا
یاوه اند.

5
شفیعی در جوانی از پیروان و ستایشگران شاملوئیسم، آوانتوریسم راست و چپ (مجاهدین خلق و فدائیان خلق و مجاهدین لیملام و دیمدام) بوده است.

6
اکنون هم کله اش از اندیشه و چنته اش از سخن سرشته به خرد خالی است.

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر