دال
انقلاب ایران در چه مرحله ای قرار دارد؟
محتوای انقلاب در هر کشور (خاص) بسته به محتوای دوران (عام) تعیین می شود.
۱
در دیالک تیک منفرد (خاص) و عام، نقش تعیین کننده از آن عام است.
۲
توصیه اکید لنین هم حرکت از عالم عام و ورود به خطه خاص و یا منفرد است.
۳
دوران یک مفهوم فلسفی (مارکسیستی ـ لنینیستی) است.
۴
ما تعریف آن را ترجمه و منتشر کرده ایم و ضمنا در تحلیل های مختلف بدان پرداخته ایم.
۵
ولی کتاب مستقلی راجع بدان هست که باید تهیه، ترجمه و منتشر شود.
۶
در ادبیات حزب توده (برنامه پیشین آن به عنوان مثال) هم مفهوم دوران مطرح شده است.
۷
بعد از فروپاشی دوران کمونیستی آغازین موسوم به کمون اولیه، دوران برده داری آغاز می شود.
۸
نجبا و اشرافیت برده دار آغازین طبقه ای انقلابی است که خواهان توسعه نیروهای مولده است.
به همین دلیل محمد و اسلام آغازین انقلابی محسوب می شوند.
علیرغم غزوات خونین و علیرغم شطی از خون که از اندام توده های بشری ریخته می شود.
علیرغم ستمی که بر توده وارد می شود.
۹
اشرافیت برده دار پس از انجام وظایف تاریخی خود به طبقه برده دار واپسین استحاله می یابد و به سدی در برابر سیر تاریخ بدل می شود.
۱۰
آنگاه انقلابات فئودالی شروع می شوند و پس از تحکیم فرماسیون فئودالی دوران فئودالی در مقیاس جهانی آغاز می شود.
۱۱
درست بسان دوران برده داری اکنون همه کشورها داوطلبانه و یا قلدرانه وارد فرماسیون فئودالی می شوند.
اگر غزوات حضرت محمد جنگ های برده داری برای تحمیل سیستم مربوطه محسوب شوند که ضمنا به قصد تسخیر اراضی و نیروهای مولده (انسان ها و وسایل تولید، باغ ها و قنوات و غیره) و چپاول دارائي مادی و فکری و فرهنگی خلق های دیگر صورت گرفته اند، جنگ های سلاطین و خوانین فئودالی از چنگیز و تیمور و سلطان محمود و غیره برای تحمیل مناسبات تولیدی فئودالی بوده اند.
۱۲
اشرافیت فئودال انقلابی آغازین نیز پس از انجام وظایف تاریخی خود به عنوان سوبژکت تاریخ، به اشرافیت فئودالی واپسین استحاله می یابد که از سرتاپا مرتجع است و در پیوند ایده ئولوژیکی با اشرافیت برده دار واپسین است.
۱۳
اکنون جهان به عرصه انقلابات بورژوائی بدل می شود.
۱۴
با پیروزی قطعی بورژوازی انقلابی آغازین، دوران سرمایه درای در مقیاس جهانی شروع می شود و همه کشورهای جهان چه بسا به زور وارد فرماسیون سرمایه داری می شوند.
هدف جنگ های ناپلئون گذار جهانی به سرمایه داری تحت هژمونی (سرکردگی) بورژوازی فرانسه بوده است.
۱۵
بورژوازی پس از انجام وظایف تاریخی خود (به عنوان سوبژکت تاریخ) به بورژوازی واپسین استحاله می یابد
آنگاه، همه دستاوردهای انقلابی و مترقی خود را به گور می سپارد و با اشرافیت برده دار و فئودال واپسین به وحدت می رسد.
با نیچه بینش فلسفی این روند ارتجاعی به کمال پایانی خود می رسد.
۱۶
اکنون کنیسه و کلیسا و مسجد و منبر و محراب به متحد بورژوازی واپسین بدل می شوند.
۱۷
در حالیکه بورژوازی آغازین (با سرانی از قبیل روبسپیر) تشنه به خون کلیسا و مذهب بوده است، بورژوازی واپسین همکاسه روحانیت از هر نوع می گردد.
۱۸
وقتی از طیف متشکل از طبقات اجتماعی واپسین سخن می رود، منظور همین طبقات تا مغز استخوان ارتجاعی اند.
۱۹
اکنون سوبژکت تاریخی نوینی وارد عرصه تاریخ می شود که پرولتاریا نام دارد.
۲۰
با انقلاب اکتبر دوران گذار از سرمایه داری به سوسیالیسم شروع می شود.
۲۱
از این به بعد، هر انقلابی محتوای بالقوه سوسیالیستی دارد و فقط تحت رهبری پرولتاریای شهر و ده و در وحدت با دیگر زحمتکشان از پیشه وران تا روشنفکران خلقی می تواند به انجام رسد.
۲۲
اگر در کشوری بسان چین نیروهای مولده توسعه نیافته باشند، حزب کمونیست انجام وظایف فئودالی، بورژوائی انقلاب را نیز به دوش می کشد.
بدون اینکه هژمونی خود را از دست دهد.
۲۳
اکنون گام به گام شالوده های مادی و علمی و فنی و فکری و فرهنگی سوسیالیسم پی ریزی می شوند.
۲۴
محتوای انقلاب ایران هم همین است.
۲۵
حزب کمونیست باید نه کوته بین و خرفت و خر، بلکه دور اندیش باشد و روشنگری علمی و انقلابی شکیب مند و تشکل و بسیج طبقه و توده را در دستور کار خود قرار دهد.
۲۶
بورژوازی و اشرافیت فئودال و روحانی دیگر در این دوران گذار از سرمایه داری به سوسیالیسم، پتانسیل و ظرفیت انقلابی ندارند.
۲۷
بورژوازی دیگر نه بورژوازی مترقی آغازین، بلکه واپسین است و متحد مسجد و منبر و محراب است.
اکنون هژمونی پرولتری صرفنظرناپذیر است.
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر