تحلیلی از یدالله
سلطان پور
سرچشمه:
صفحه فیسبوک
فرهاد
همه زشتی های جهان از این ۴ تعصب نشئت می گیردند.
· امیر پس از خوراندن کپسول تصادف و امکان خویش
به خواننده، دست به نتیجه گیری های
دلبخواه می زند.
· منشاء همه معایب جهان در قاموس امیر چهار نظر،
باور و یا تعصب است.
· به خیال امیر، اگر روزی مردم جامعه و یا جهان
متقاعد شوند که ۴ نظر از میلیون ها نظرات مختلف و متنوع شان اشتباه اند، شق القمری
صورت می گیرد و زمین به بهشت برین استحاله می یابد.
· عوامفریب که حتما نباید کفتر از جیبش و یا آستینش
جادو کند.
· عوامفریبی محتوائی است که در میلیون ها فرم صورت
می گیرد.
· ایراد اصلی و یا جهان بینانه (فلسفی) بینش امیر
اما کجا ست؟
۱
همه زشتی های جهان از این ۴ تعصب نشئت می گیردند.
· مسئله اصلی فلسفه از از هزاران سال پیش، این است
که آیا وجود بر شعور مقدم است و یا بر عکس.
· به عبارت دیگر آیا ماده بر روح مقدم است و یا
برعکس.
· به زبان روشن تر، نقش تعیین کننده در دیالک تیک
ماده و روح و یا وجود و شعور و یا وجود اجتماعی و شعور اجتماعی از آن کدامین قطب
است؟
۲
ههمه زشتی های جهان از این ۴ تعصب نشئت می گیردند.
· معیار تمیز جهان بینی ها در راه حلی است که هر کس
به این مسئله اساسی فلسفه عرضه می کند:
الف
· اگر کسی بر آن باشد که ماده و یا وجود و یا وجود
اجتماعی بر روح و یا شعور و یا شعور اجتماعی مقدم است، جهان بینی او ماتریالیستی
است.
ب
· اگر بر عکس، کسی بر آن باشد که روح و یا شعور و
یا شعور اجتماعی بر ماده و یا وجود و یا
وجود اجتماعی مقدم است، جهان بینی او ایدئالیستی است.
۳
همه زشتی های جهان از این ۴ تعصب نشئت می گیردند.
· تعصبات و یا باورها و نظرات فرمی از بسط و تعمیم
روح و یا شعور و یا شعور اجتماعی اند.
· بنابرین، جهان بینی امیر، ایدئالیستی است.
· یعنی همان جهان بینی آخوندهای وطنی و بین المللی
است.
· آنها هم هستی لایتناهی را مخلوق روح و یا خدا می
دانند.
· آنها هم پیش شرط تشکیل بهشت برین بر کره زمین را
در اخلاق مندی و یا عمل به فرامین اخلاقی و رفتاری الهی کذائی می دانند.
· راه حل هر آخوند شپشوی هر کوره روستائی برای
«اصلاح جامعه و جهان»، از دیرباز، اسلام آوردن مردم و تقوا ست.
· اگر کسی رهنمود مشخص تر بخواهد، آخوند برایگان در
اختیارش قرار می دهد:
· همه باید از خانواده شروع کنند و بچه های خود را
با تقوا بار آورند.
۴
همه زشتی های جهان از این ۴ تعصب نشئت می گیردند.
· امیر هم برای «اصلاح جامعه و جهان»، تجدید نظر در
۴ تعصب را پیش شرط قرار می دهد.
· بزعم امیر، تعصابت اربعه، مادر زادی و لدنی اند و
نه اجتماعی و اکتسابی.
· اگر چنین نمی بود، امیر می بایستی به علت و یا
علل تشکیل این ۴ تعصب مفلوک می چسبید و نه به خود ۴ معلول.
· چون همه بدون استثناء می دانند که بدون ریشه کن
کردن علت، معلول دو باره تولید می شود.
· برای ریشه کن کردن مثلا مالاریا، قتل عام زنجیره
ای علنی و مخفی پشه های مالاریا کارساز نخواهد بود.
· بلکه باید باطلاق را خشکاند که پرورشگاه پشه های
مالاریا ست.
· به زبان روشن تر ـ اگر به فرض محال حق با امیر و
امرای بیشمار دیگر باشد ـ باید علل تشکیل این تعصبات اربعه را از بین برد.
· در غیر اینصورت اگر هم به زور بازو و به ضرب شلاق
و شکنجه حساب ۴ تعصب ملعون را برسند، فردا دوباره سر و کله شان در اذهان مردم پیدا
می شود.
۵
خود را اشرف
مخلوقات حساب کردن و
باعث نابودی
طبیعت و سایر موجودات شدن
· تعصب اول مورد نظر امیر، اشرف مخلوقات تلقی کردن
آدم و بنی آدم است.
· این نقطه نظر امیر اما به چه معنی است؟
۶
· این اولا بدان معنی است که امیر از منشاء
تئولوژیکی (فقهی) این مفهوم بی خبر است.
· چون خدای کذائی پس از خلق حوا و آدم، بسان هر
مولد مادی، فکری و هنری، در آئینه حوا و آدم خلاقیت و مولدیت خود را می بیند.
· خدا با توجه به موالید خود به خودشناسی می رسد.
· و لذا رجز فتبارک الله احسن الخالقین سر می دهد.
· یعنی هندوانه زیر بغل خویشتن خویش می چپاند.
· مثل هر شاعری که برای جفنگ بی معنی خود هورا می
کشد.
· منشاء تئولوژیکی اشرف مخلوقات بودن آدمی همین قصه
آفرینش است.
۷
· این ادعای امیر، ثانیا بدان معنی است که او
چیستائی چیزها را نه اوبژکتیو (عینی)، بلکه سوبژکتیو تصور می کند.
· به همین دلیل اسم تعصب بدان می دهد.
· امیر خیال می کند که آدم ها بنا بر میل و هوس و
اشتهای خود، خود را اشرف موجودات لقب داده اند.
· سر و کله جهان بینی ایدئالیستی نکبت همین جا هم
پیدا می شود.
· اشرف موجودات بودن بشریت یک حقیقت عینی است.
· یعنی چه بعضی ها متعصب باشند و یا نباشند، چه
بشریت را اشرف موجودات بدانند و چه ندانند، تغییری در اشرف موجودات بودن بشریت
صورت نمی گیرد.
· چرا؟
۸
· برای اینکه محتوای شناخت هر چیز در خود آن چیز
است و نه در تعصب این و آن.
· سیبیت سیب و چرخ خیاطیت چرخ خیاطی در خود سیب و
چرخ خیاطی است و نه در تعصب بعضی ها.
· اگر همه آدم ها هم جمع شوند و خود را بنا بر
رهنمود امرا تعصب زدائی کنند و سیبیت سیب و چرخ خطاطیت چرخ خیاطی را منکر شوند،
باز هم تغییری در ماهیت سیب و چرخ خیاطی صورت نخواهد گرفت.
· آندو در بهترین حالت، اسم دیگری کسب خواهند کرد.
۹
خود را اشرف
مخلوقات حساب کردن و
باعث نابودی
طبیعت و سایر موجودات شدن
· ثالثا امیر ظاهرا نمی داند که انسان نتیجه توسعه
و تکامل میلیون ها ساله طبیعت جامد و بی جان است و اشرف موجودات بودن آن به دلیل همین
توسعه و تکامل شگفت انگیز و شورانگیز است و ضمنا بحق است.
· انسان ـ حتی اگر خیلی خیلی خرفت و کودن هم باشد ـ
باز هم از بهترین نباتات، حشرات و حیوانات بهتر است.
ادامه
دارد.
ویرایش:
پاسخحذفهمه زشتی های جهان از این ۴ تعصب نشئت می گیرند.